Olis ihan kiva tietää että kuinka isossa osassa kaikista suomen "uusista" traktoreista on jotain perustavanlaatuisia sähkövikoja. Jos täällä palstalla nyt muutama kymmenen on valittanu sähkövioista uudessa valtrassa tai jontikassa, niin väittäisin ettei oo vielä kovin suuri otanta.
Aina mahtuu paskaa sekaan ku tehään satojatuhansia vehkeitä. Ja pidolla on tietysti oma osuutensa asiaan. Jonkun hyvä pito on toisen täysi heitteillejättö.. Mutta mun mielestä jokainen saa ajaa sellasella aataminaikasella paskalla ku tykkää. Ite en tykkää.
Traktorivalmistuksessa ei pääse hyödyntämään sarjatuotannon etuja siinämäärin mitä vaikka autojen tai maansiirtokoneiden kanssa. Sarjat on suht lyhyitä ja ainakin viime vuosikymmenellä on sähkötekniikan määrä koneissa moninkertaistunut.
Omat haasteensa tuo myös käyttäjien ja käyttöolosuhteiden kirjo, saman tuotteen pitäisi olla kestävä sekä mahdollisimman halpa valmistaa ja toisaalta sopia kaikkiin käyttöolosuhteisiin ja mahdollisiin työkoneisiin. On siinä suunnittelijalle arpeettia.