Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Taakseajolaitteet  (Luettu 23341 kertaa)

viiri45

Vs: Taakseajolaitteet
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.

totta, ei ole muita merkkejä. Mutta korvat on auki. Esimerkki:
Tuiskutti pari päivää, meillä valtra ja toisella urakalla JD autopwr cr jonka pitäisi kulkea suurinpiirtein hajuilla. Alusteriä ei käytetty eli ajettiin vain väyliä auki. Eli kevyttä työtä! Deeressä 250l tankki ja sillä kuulemma sai ajettua melkein kolme kierrosta eli noin 340km
valtrassa 330l tankki ja sillä ajettiin 4 kierrosta, lenkki on meillä vielä pitempi ja matkaa tuli 512km
JD      0,73l/km
valtra 0,64l/km

voima ei tule tyhjästä
eiku piti kirjoittaa että eroa syntyy



Sielä oli taikasana kuulemma, mitäs jos mittarilla ensin tankkaisitte.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Taakseajolaitteet
Moittiivat Valtroja ;D ;D ;D Tästä mää tykkään! 8) Kaikki paha mitä Valttereista sanotaan on musiikkia Ferku miehen korville! :-*

niin, ja kaikki öljy mikä perkinssistä vuotaa on mannaa sen maineelle. Ei pölise sunkaan pihat. Öljysora omasta takkaa,

Voivoi... CC roudia joutuu käyttään, kun ei vuoda tarpeeks noi fergut.
tethering holes to their concave windings

ranabbi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Taakseajolaitteet
Voi voi tätä rattorien teknisen tietämyksen tasoa. Ei voi kun ihmetellä, vieläpä verkku miehet kehuu itteään.
Tuohon kokoluokkaan saa taakseajot ainakin seuraaviin merkkeihin: MF,CASE,JD,NH,FENDT,MCCORMICK,SAME,VALTRA ja pitäis löytyä deutz fahr ainakin jossain koko luokassa saattaa olla hiukka isompi.
Sitten jos vähän noitten käytettävyydestä, kokemus oma ja kuskien palaute ja merkit fendt ja valtra. Työtunneista ajettu yli puolet takaperin ja tuolla kertyi pelkästä peruutuksesta yli 20000h kokemus, jotta jotain on tehty.
Fendt on hyvä jos ei tartte tiheeseen vaihtaa suuntaa, koska on hitusen hankala ja ei kestä jatkuvaa pyörittelyä. Esin on varottava niitä kuttaperkka muoviosia ja toiseksi niistä rakenteista johtuen oli huomattavasti enempi sähkö ongelmia.
Muutoin tiloiltaan paras markkinoilla olevista. Vaihteisto ei ole tehty peruutukseen. Hinta on kyllä huikee osti koneen mistä hyvänsä.
Valra ei tiloiltaan ole mahtava, mutta on taas näppärä kääntää suuntaa. Voi ajaa adestakaista työtä silleen että kääntää penkin päisteessä. Laatikko ja perät kestäny hyvin ton peruuttelun. Ja etenkin halpa hankinta hinta.
Olihan meillä JD kokeilussa, mutta kaukana on vielä se päivä että meillä JD kodin löytää. Jos penkin kääntöön tuhrautuu 5min ja seihtemän eri sähköistä varmennusta, joissa ei ole jären häivää. Loota keittää öljyt pakilla jostain syystä muutamassa sadassa metrissä, muutoinkin tuntuu jotta siinnä pakilla häipyy tehot moottorin ja maanpinnan välillä jonnekkin.
Muista merkeistä ei ole kuin pihamaa kokemuksia jotta ei voi sanua mitään.
Sitten siitä mihin taakseajoa tarvitaan: sillä voidaan työntää leviää ja raskasta konetta johon on oltava näkö yhteys molempiin laitoihin. Voidaan työntää järeää voimanottoa tarvitsevaa konetta ja johon tarvitaan jälleen näköyhteys. Meillä esim. 12m leviä 5,5t painoa ja ulosotosta n. 170hp, työntöö tarvittiin tehoa laskelmien ja mittausten mukaan n.100hp. Jotta pistäkääpä poijjaat etunostolaitteeseen ja eiku menoks. Tää vain pieni esimerkki, pirusti käyttöä ja varsinkin kun koneessa on vielä sekin etunostolaite. Voi käyttää vanhoja takakoneita siellä.

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Taakseajolaitteet

doddi, näkyy taakseajolaitteilla olevan jotain käyttöä. Johan kohentu omakin tietämys ja jos masseriinkin sen saa niin josko tuo vasemmistolainen vastustus ko. varusteeseen vähän lievenis...
allekirjoittanut

Wesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Taakseajolaitteet
Ne moittii jokka ei tiedä...

Koittakaa nyt alkuunsa laittaa leikkuupöytä puimurin toisen päähän.  ;)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Taakseajolaitteet
Kyllä nimenomaan Fentissä pitää ratti irrottaa ja siirtää taakse ja vielä yksi Fentin heikkous taaksepäin ajettaessa askin hyötysuhde on surkea eli polttoaineen kulutus kasvaa huimasti ja lämpöongelmat.
Fentin tiedotuspäällikökin myöntää Fentin katkeamiset ja lupaa parannusta asiaan lähivuosina joten odotellaan uusia "katkeamattomia" Fentti malleja.

Oma kokemus?

Mitenkäs valtra on saanut juopon maineen? Voima ei tule tyhjästä mutta ajetaampas kevyttä niin jopas syntyy eroa.

Kyllä valtra on huippu kun ei ole mihinkä verrata.

totta, ei ole muita merkkejä. Mutta korvat on auki. Esimerkki:
Tuiskutti pari päivää, meillä valtra ja toisella urakalla JD autopwr cr jonka pitäisi kulkea suurinpiirtein hajuilla. Alusteriä ei käytetty eli ajettiin vain väyliä auki. Eli kevyttä työtä! Deeressä 250l tankki ja sillä kuulemma sai ajettua melkein kolme kierrosta eli noin 340km
valtrassa 330l tankki ja sillä ajettiin 4 kierrosta, lenkki on meillä vielä pitempi ja matkaa tuli 512km
JD      0,73l/km
valtra 0,64l/km

voima ei tule tyhjästä
eiku piti kirjoittaa että eroa syntyy



Sielä oli taikasana kuulemma, mitäs jos mittarilla ensin tankkaisitte.

niin kuulemma, pitäähänse uskoa mitä mies sanoo. Onko se mittarin kanssa tieteellisempi...? Koitetaan järjestää. No nyt tästä jo joutaakin syöpön koneen puikkoloihin, työt kutsuu.
allekirjoittanut

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Taakseajolaitteet
Ne moittii jokka ei tiedä...

Koittakaa nyt alkuunsa laittaa leikkuupöytä puimurin toisen päähän.  ;)


no mitäs helv* järkee siinä sitten olis  ???  ;D
allekirjoittanut

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Taakseajolaitteet

doddi, näkyy taakseajolaitteilla olevan jotain käyttöä. Johan kohentu omakin tietämys ja jos masseriinkin sen saa niin josko tuo vasemmistolainen vastustus ko. varusteeseen vähän lievenis...

Aikoinani suohommissa ollessani lanan veto oli taakseajolaitteilla suoritettuna huomattavasti helpompaa kuin naama eteenpäin, nikamat tykkäsivät jos istui eteenpäin ja kasvot oli taaksepäin. Samoin kunnostusjyrsimen pyöritys ja palakarheajan ajo.

Hyvä varuste ainakin noihin töihin..

Juba

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 986
  • LOS KANTTURAS
Vs: Taakseajolaitteet
Massey Fergusonin vasemmistolainen vastine on Valtra ;D ;D ;D
AkkuPENSASLEIKKURI😬

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Taakseajolaitteet
jos valinta perusteena on pelkkä hinta niin osta valtra ja hämmennä keppejä,
casessa ja fendtissä on tämän vuosituhannen tekniikkaa joka tietysti maksaa hieman enemmän..

jos puhelimiaki tehtäs vielä -80-luvun tekniikalla niin niitä ei ostais kukaan..

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Taakseajolaitteet
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Taakseajolaitteet
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteella varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

Viimeksi muokattu: 01.04.08 - klo:13:51 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Taakseajolaitteet
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteekka varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

doddi... nyt kun sullakin alko mielikuvitus laukkaamaan niin ilman taakseajolaitteita et kohta pärjää  :D
allekirjoittanut

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Taakseajolaitteet
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

valtra edustaa kokonaisuutena vanhentunutta tekniikkaa..

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Taakseajolaitteet
kyllä minustakin valtran taakseajolaite on hyvä, uudemmissa on ratti keskellä. joten hallinta on varsin miellyttävää. jotenkin tuntuu että on helpompaa ajaa jos on pelkästään takana seurattava kone kun esim. etu- taka kone yhdistelmä. varmasti seuraavassa isommassa koneessa tulee olemaan.

Joo kyl se on oikeen ameriikkaa, kun ei tartte kattella taaksepäin rehua aumasta vanhalla rehurunnilla leikates. Sujuu paljon joutusampaan tuokin homma.
Toinen hyvä homma taakseajolaitteella varustetulle Valtralle on takakuormaimen käyttö. Ei tuu niska kipeeksi, kun sontaa lappaa peeteeuuhun. Ja tietenki trukkinostimen käyttö apulantalavojen nosteluun sujuu paljon paremmin. Talvikin jo meni, mutta vanhan Vesmen lumilingon kun kytkee nurinpäin perään, saa tien auki paksuunkin lumipenkkaan, eikä taaskaan niska rasitu.

Tuliko tarpeeksi sovelluskohteita taakseajolaitteelle? Kyntöön vois olla kans hyvä. Ei tartte kattella taaksepäin päistees peruutelles ja ku8n viä hommaa kehittää, laittaa taakse ja etunostolaitteeseen tavalliset sarka-aurat. Ei tarvi kääntyillä päisteissä. Riittää, kun kääntää penkin...

 8) 8) 8)

doddi... nyt kun sullakin alko mielikuvitus laukkaamaan niin ilman taakseajolaitteita et kohta pärjää  :D

No toistaiseksi ei oo sellasia hommia, joihin oikeasti tarttis taakseajolaitteita... 8) 8) 8)
tethering holes to their concave windings