Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hukkakauratarkastus  (Luettu 7482 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hukkakauratarkastus
Kyllä se on tehokkain tapa, että soittaa kaikki järjestäen läpi, että ensi viikolla on teillä tarkastus. Seuraavalla viikolla sitten ilmoitus, että tarkastus peruttu resurssipulan vuoksi.... ;D

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Hukkakauratarkastus
Valitettavasti yksi tapa purkaa kateutta on kiertää tunnolliseksi hukkakauran torjujaksi tiedetyn naapurin peltoja läpi ja soittaa heti maataloussihteerille jos vähänkin löytyy! Sillä ainahan niitä jokunen röyhylle kerkeää. Varsinkin jos on tullut uusia voimakkaan saastunnan lohkoja viljelykseen, ja joka paikassa ei voi olla yhtä aikaa kitkemässä ja myrkyt ei tehoa sataprosenttisesti. Terveisin tätä ajojahtia tänä kesänä kokenut.

Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo:13:50 kirjoittanut peräkammarin poika

simonurminen

  • Vieras
Vs: Hukkakauratarkastus
Lähtökohtaisesti hukkakaurasta tulee rankaista ankarasti. Se on velvollisuus tehdä ilmianto.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9821
Vs: Hukkakauratarkastus
Lähtökohtaisesti hukkakaurasta tulee rankaista ankarasti. Se on velvollisuus tehdä ilmianto.

Painoinpa sulle miinuksen ( - )

Kyllä mä olisin ollut hyvin tyytyväinen jos joku olis mulle kertonut, että mun lohkoilla on hukkakauraa. Mutta miksi se olis pitänyt tehdä viranomaisen kautta. Tietysti, jos ei osaa etsiä puhelinnumeroa ... Eipä sen tietysti väliä ... itte löysin ja itte ilmoitin. Ja olen muuten muutamalle maanomistajalle soittanut, että oletko huomannut että sulla taitaa olla hukkakauraa  :( Mielestäni mukavampaa kertoa kohtalontoverille itte, kuin ilmoitella viranomaisille :(

Ja en nyt enää osaa itteäni suurena rikollisena pitää, vaikka lohkojani on hukkisrekisteris ja enkä siitäkään , että en ole ilmoitellut toisten lohkoja viranomaisille (voivathan ne olla siellä muutenkin )

Viimeksi muokattu: 22.09.14 - klo:18:56 kirjoittanut lypsyukko

Köntys

  • Vieras
Vs: Hukkakauratarkastus
Lähtökohtaisesti hukkakaurasta tulee rankaista ankarasti. Se on velvollisuus tehdä ilmianto.

Painoinpa sulle miinuksen ( - )

Kyllä mä olisin ollut hyvin tyytyväinen jos joku olis mulle kertonut, että mun lohkoilla on hukkakauraa. Mutta miksi se olis pitänyt tehdä viranomaisen kautta. Tietysti, jos ei osaa etsiä puhelinnumeroa ... Eipä sen tietysti väliä ... itte löysin ja itte ilmoitin. Ja olen muuten muutamalle maanomistajalle soittanut, että oletko huomannut että sulla taitaa olla hukkakauraa  :( Mielestäni mukavampaa kertoa kohtalontoverille itte, kuin ilmoitella viranomaisille :(

Ja en nyt enää osaa itteäni suurena rikollisena pitää, vaikka lohkojani on hukkisrekisteris ja enkä siitäkään , että en ole ilmoitellut toisten lohkoja viranomaisille (voivathan ne olla siellä muutenkin )

Niitä on sellaisiakin viljelijöitä, joille ei voi edes hyväntahtoisesti yrittää sanoa yhdestäkään hukkakaurasta, nimim. kokemusta on  :D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hukkakauratarkastus
Hukkispuhelin olisi tietysti kaikista paras. Täysin anonyyminä, ilman minkäänlaista tunnistamismahdollisuutta latelisi kaikki naapurit ja pari pitäjän suurtilaakin siinä sivussa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9821
Vs: Hukkakauratarkastus
Lähtökohtaisesti hukkakaurasta tulee rankaista ankarasti. Se on velvollisuus tehdä ilmianto.

Painoinpa sulle miinuksen ( - )

Kyllä mä olisin ollut hyvin tyytyväinen jos joku olis mulle kertonut, että mun lohkoilla on hukkakauraa. Mutta miksi se olis pitänyt tehdä viranomaisen kautta. Tietysti, jos ei osaa etsiä puhelinnumeroa ... Eipä sen tietysti väliä ... itte löysin ja itte ilmoitin. Ja olen muuten muutamalle maanomistajalle soittanut, että oletko huomannut että sulla taitaa olla hukkakauraa  :( Mielestäni mukavampaa kertoa kohtalontoverille itte, kuin ilmoitella viranomaisille :(

Ja en nyt enää osaa itteäni suurena rikollisena pitää, vaikka lohkojani on hukkisrekisteris ja enkä siitäkään , että en ole ilmoitellut toisten lohkoja viranomaisille (voivathan ne olla siellä muutenkin )

Niitä on sellaisiakin viljelijöitä, joille ei voi edes hyväntahtoisesti yrittää sanoa yhdestäkään hukkakaurasta, nimim. kokemusta on  :D


voi toki olla noinkin, mutta noi kelle mä olen ilmoittanut, eivät ole "suuttuneet".  Yks tyyppi, kulkee kesäisin lohkoillaan muovipussin kans, mutta ei silti ole kyseisiltä lohkoilta mitään löytänyt. Nyt nuo lohkot olleet nurmi kierrossa  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Hukkakauratarkastus
niin, eikös noissa viljelijöissäkin voi olla järkeviä ihmisiä joukossa?    tuntuisi oudolta jos mullekin joku ilmoittais esim. kantturoitten olevan väärällä lohkolla ja siitä suuttusin ja löisin turpaan!                       kyllä joku älylinja pitää maalaisten sentäs säilyttää keksenään.   kyllä tätä porukkaa virkamiehet lyö ihan tarpeeksi jo muutenkin.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Hukkakauratarkastus
niin, eikös noissa viljelijöissäkin voi olla järkeviä ihmisiä joukossa?    tuntuisi oudolta jos mullekin joku ilmoittais esim. kantturoitten olevan väärällä lohkolla ja siitä suuttusin ja löisin turpaan!                       kyllä joku älylinja pitää maalaisten sentäs säilyttää keksenään.   kyllä tätä porukkaa virkamiehet lyö ihan tarpeeksi jo muutenkin.

Ihan normaalia tuntuu olevan, että nautalauma kulkee naapureiden syysviljoilla ja puutarhoissa, "herralle" soittaessa hän kiroilee, että mitä hänelle siitä soitatte, ei hän ole paikkakunnalla....   järkevät viljelijät tuntuu olevan vähenemään päin!

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Hukkakauratarkastus
mikä on enempi ikävä piirre!   ja kaupuntilaislle hyvä vitsin aihe!            sääli!                   ite olen pitäny välit semmosena että voi ja uskaltaa jopa sanoa pahastakin asiasta kun kohalle sattuu.      ei harmita niin paljon sivusta seuratenkaan.

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Hukkakauratarkastus


Niitä on sellaisiakin viljelijöitä, joille ei voi edes hyväntahtoisesti yrittää sanoa yhdestäkään hukkakaurasta, nimim. kokemusta on  :D

Niin on - totesin, että pienimmän riesan tie on keräillä ne hukkikset sieltä naapurin lohkolta yön kämyssä.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2013
Vs: Hukkakauratarkastus
onko muuten valmisteveron palautuksesta tullu jo päätökset muille? ku yleensä tähän aikaan tulee syyskuun puolessa välissä. eiks tää oo viiminen vuosi kun saa kunnolla takaisin, siis 2013 energiat. eli tän vuoden kuivaukset oli jo puolella tuella.