Konehan on sinällään hyvä, vika on vaan takuun toiminnassa, eli maahantuontiorganisaatiossa. Jos AEG:lla on eri organisaatio, se saattaa olla parempi valinta.
Taas on "kehuttava" tuota Milwaukeen laatua. Se tuli siis korjaamolta silloin reilun kolmen viikon jälkeen. Uuden vaihteiston olivat Saksasta uittaneet ja paikalleen asentaneet. Hyvin pelitti vähän toista kuukautta, tavallista ruuvausta, muutamia satoja ruuveja, kunnes tänään taas jäi 5x100 ruuvi puoliväliin ja vaihteisto alkoi rutista.
On siis mallia HD 18 PD, iskulla ja isolla vääntömomentilla varustettu kone. Iskua en tosin ole juuri käyttänyt. Nyt on uskottava, että tällä koneella ei kyllä tee mitään, tuottavat ihan tasalaatuista p*skaa, vaihteisto mitoitettu kestämään muutama sata ruuvia harrastekäytössä. Kenelläkään muulla ei kuulemma ole ollut ongelmia, mutta minulla nyt siis sama vika kahdesti.
Suosittelen pysymään erossa. Minulle tuo tuli paalikairan mukana. Se kaira on kyllä hyvä, ja ehkä milwaukeekin pari vuotta kestäisi, jos sillä ei muutaman paalin kairaamisen lisäksi mitään muuta tekisi. Meinaan purkaa kaupan ja hankkia toisenmerkkisen vääntimen, ja kehottaa myös paalikairan valmistajaa vaihtamaan poratoimittajaa.
Sama ongelma täälläkin. Just tuli huollosta, kun ei vaihteisto kestä. Toinen kerta takuuuseen korjaus.
Eilen vielä pyörittelin Milwaukeeta eteenpäin ja taaksepäin, ja kas, rutina loppui ja pitoa löytyi, kun siirteli vaihteenvalitsinta ykköseltä kakkoselle ja takaisin. Ei siis välttämättä sen isompi vika kuin jossain vaihteensiirtäjän muovilirpakkeessa vähän väärä välys, ja vaihderattaat ei kestä kohdillaan. Kovassa väännössä jos sattuu päältä pomppaamaan, niin saattaa rattaat särkyä kerralla, mutta nyt kun ei ollut ison ruuvin vääntö menossa, niin tiedä vaikka tuo toimisikin vielä jonkin aikaa.
Joka tapauksessa on minun pitäydyttävä Milwaukeessa kolmen vuoden takuuajan loppuun, sillä paalikairan pyöritykseen ei löydy ainakaan vielä tarpeeksi vääntävää vaihtoehtoista konetta. Tuossa on myös hyviä ominaisuuksia, kuten akun varaustilan näyttö ja akkua ja moottoria suojaavaa älyä, joka katkaisee virran, jos moottori meinaa palaa tai akku mennä liian tyhjäksi.