Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vesiheinää  (Luettu 1746 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vesiheinää
Vesiheinä, eli Pihatähtimö on aika pahasti lähtenyt rehottamaan. Etenkin lohkoilla joissa kasvusto on harvahko, myös ruisku urissa on. Kasvaa reilun 30cm mittaan, ja on paha puitaessa. Lyhyttä viljaa ei meinaa saada niin ylhäältä, ettei tulisi mukaan. Tukkii seulat äkkiä ihan umpeen. Kasvi muodostaa semmoita smoothieta puintikelalla ja hankala siivota seuloista. Mikähän tuon on villinnyt tänä vuonna.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Vesiheinää
No kesäkuun loppuunkaan ei ollut rikan rikkaa. Sieltä ne siemenet tulee kun on kosteaa. Voisi pitää sääntönä että vähintään toinen ruiskutus tähkälletulon aikaan ensimmäisten sateiden jälkeen. Quelex esimerkiksi.

-SS-

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vesiheinää
Tuo kova kuivuus varmasti  oli syynä, ja tosiaan  toinan ruiskutus olisi tarvinnut tehdä. Nyt ei muu auta kun koitttaa puida  pöytä niin ylhäällä kun voi.

Viimeksi muokattu: 03.09.23 - klo:22:02 kirjoittanut Hevi

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9825
Vs: Vesiheinää
^
Paitsi että ohra on niin lyhyttä, että pitää puida pöytä maassa , jotta saa jonkun tähkänkin noukittua. Mää en edes tiedä mitä pirua mun ohrassa kasvaa. Itte luulin vesiheinäksi, mutta yks kolleega sanoi Orvokiksi. Pieni valkoinen kukka ja ihan joka paikassa. Teköö mölttiä pöydälle ja muohahtaa sitten joskus varstakelalle. Tullut joskus heinäkuun puolivälin ja hukkiskierrosten jälkeen.

kärmeskytö

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1480
Vs: Vesiheinää
Pelto-orvokki on hauska kasvi  ;D . Kannattaa tsekata ens keväänä sellainen torjunta-aine joka tuohon tehoaa,muuten se valtaa oraat aika tehokkaasti.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9825
Vs: Vesiheinää
Mä taida kallistua vieläkin sille kannalle, että tuo mun pelloilla oleva on vesiheinää. Nyt kun googelilla kuvia katselin. Pitää vielä ihimetellä jos ja kun viimeiselläkin lohkolla sitä löytyy. Tosin ei mun oo tarvinnut seuloja aukoa, eikä muutenkaan putsailla. Oikean puolen jakajaan joskus teköö pallon ja tosiaan menöö mouhahdellen sisälle. Menis toki tasaisemmin jos ohora olis pitempää. Näin oli asia puintia aloittaessa ja kelitkin oli silloin upeat.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Vesiheinää
Näyttäs siltä, että missä valo pääsee helposti maahan asti niin on vesiheinää. Jos kasvusto on taaja, ja jos se on varjostava, niin ei vesiheinä kasva, Kauralohkoilla ei sitä näy
Saapa nähdä pystyykö noita pahimpia kultivoimaan, vai kietooko piikit palloiksi