Tämä on kyllä hauska ketju, oikeasti. Paljon asiaa ja paljon huvia. Tuossa paria sivua aikasemmin joku oli sitä mieltä, että MF186 oli jollain perusteella paljon 187:aa parempi. Tulee kyllä hakematta mieleen, että kokemuksen sijaan on luettu konedataa ja jotain on käsitetty väärin. Nuo kaksi kun ovan ihan samoja koneita perustekniikaltaan, ja missä eroja on, niin esim moottorin suhteen tuo 187:n perkiisseli 4.236 on todella paljon valmistettu ja käytössä parempi tyyppi. Ja aikanaan ihan asiallisia koneita molemmat.
En tiiä paremmuudesta mutta puhtaampaa viljaa tuo 186 pui kuin sampon 2045 classic tai sitten on urakoitsijan sampon säädöissä vikaa.
186 nämä rikkoutuneet kohlinlaakerit on ainakin maailman pirullisimmat vaihtaa. Ihan hyvä puimuri pienille aloille tämä fergu kun vaan riittää innostusta huoltaa kunnolla.
Siellä sampossa on väärä seula, kierrokset kelasta pielessä ja tuuli ei ole kohdillaan.
🤣
186:ssa on ruumenseulana kiinteä nokkaseula josta ei niin mene oljenpätkät läpi. Luulis se uusien Sampojen nokkalamelliseula olevan parempi?
Mää en tiä mitään puimurin säädöistä, vuodesta toiseen viljaa samoilla "asetuksilla".
Kun koneesta aletaan hakeen tehoja,niin hiukan joutuu jo sääteleen
Onneks se on porilaisella pläkkipeltiikötöstyksellä ajavien ongelma.
Jännä juttu kun sullakin on managementtia ja muuta ni äijä pui sampolla, et oo ajatellu mitään puimuria ostaa kun alaakin on jonkun verran?
Se on hieno puida Sampolla, Kylvää Valtralla, äes on Potilan. Loppumaataistelukoneet tuleekin sitten ulkomailta aurat Kverleland, lautasmuokkain Amazon ja kylvinkone Väderstad. Rypsin kuivaus käynyt hienosti. Laitoin tuloilman mahdollisimman pienelle ja ykköspolttimen vain päälle. Nyt poltin katkoo lämpöjä aika usein. Kuivaus 10,5 prosentista 7 prosentiin kesti kuusi tuntia, josta poltin päällä noin neljä. Siihen jäähdytys päälle. Tavara puhdistuu kun antaa kierrättää vielä kuivurissa esipuhdistin päällä.