Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran pakoputki  (Luettu 13205 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Valtran pakoputki
On se meilläkin tyvestä 80-lukulaisen Valdeemin putki poikki ja paikattu rosteripuikolla, sillähän ne sepät kaikki ennen hitsuutti menemään, tuli nätti ja kestävä. Rst-sauma loistaa mustasta putkesta edelleen kuin kultahampaisen merirosvon hymy.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtran pakoputki
kun katellu tuota naapurin valtun pakoputkea ( joku a sarjan kone 9 jotain ) niin siinä kyllä ei pakarissa ole rautaa säästetty.  helevetinmoinen pönttö ja ja alakulma kuin saunakiuas... aina ihmetelly miks?   nyyssä on vaimennin pieni pönttö kp alla ja sitten siro putki mutkalla siinä kopin kulmalla ja mitään hajonnu...     joskus hiemnan jopa nojannu pieleenkin...
Nyykkärissä onkin aina toteutettu hyvin toi pakoputki ja moottorin imuilmanotto. Olen usein sitä ihmetellyt, että mistä se imu oikein otetaan ??? Ja onko sillä vaikutusta suodattimien puhtauteen. Valmetissa on tämä hölmö imutorvi, mutta kai se toimii, koska suodatin tuntuu pysyvän hyvin puhtaana.
5 sarjan nyykkäreissä surkea esipuhdistus onko sitä laisinkaan ,niittomiehellä tuollainen
aina tukossa kevät töiden aikaan,pysähty maantielle kun oli niin täynnä multaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20012
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Valtran pakoputki
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: Valtran pakoputki
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

ansseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Valtran pakoputki
Minullakin oli A93 vm.-12 ja pakari meni poikki samalla tavalla,eli sisäputki oli irronnut ulkovaipasta.Hitsarin kanssa todettiin että onneton hitsisauma,sauma ei edes yhtenäinen putken ympäri vaan muutaman sentin pätkäsaumoilla kiinni.
Aikaisemmin lisäksi pakarin ja pakosarjan välistä oli kerran irronnut yksi pultti polttaen välitiivisteen tsupsuteltuaan aikansa siitä välistä.Muistaakseni pakari oli kolmella kuusiokolopultilla kiinni pakosarjassa.Seppä sano rakenteesta että koko pakoputkipaketti turhan massiivinen suhteessa tuohon alapään kiinnitykseen,arveli silloin jo että kaikenlaisia tärinävaurioita luvassa,vähän myöhemmin sitten tuli tuo pakarin katkeaminen.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtran pakoputki
En tiedä minkälainen tämä oli 70-luvulla, mutta tänäpäivänä en yhdistäisi sanaa vääntö tähän yksilöön ;D Tämä saattaisi olla parempi, jos raaskisi remontoida enemmän. Tässä on uudesta asti ollut syöttöpumppu semmoinen hikoilija. Sitä käytettiin takuuseen remontissa, mutta ei se tullut sillä reissulla paremmaksi. Siellä on omat öljyt, muutama desi ja se tuppaa niitäkin hävittämään, että sitä täytyy aina vahtia. Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun Tammerdiisselillä ja tuli kuulemma sen remontin jälkeen aivan eri kone. Käyntiääni muuttui, polttoaineenkulutus putosi, tehoa tuli lisää, mutta pari tonnia se kierros myös maksoi :(
Aika tyyris korjausinvestointi 502seen.

Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtran pakoputki
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran pakoputki
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.
Vanhat 700-1100 mekaaninen kaksoiskytkin, neste jarrut. 702-1102 kytkinkin nestevälitteinen. 500-502 mekaaninen?
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtran pakoputki
Jörnikänkin mökäpönttö näkyy olevan murtunut, siellä pellin alla. >:( Valtran ejektorit, vai koko putket? Eberin tekemiä? Esim jontikan käyttämä donaldsonin power core suodatin on hyvä.
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtran pakoputki
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."
"Hymy" oli kuin Clintillä tässä:
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Valtran pakoputki
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.

 Tuommoseen tärinälle alttiiseen laippaan sorvari laitatti putkisokan, pulttien ei tarvii kärsiä tärinästä vaan saavat huolehtia päittäiskiinnityksestä.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."

Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni.

 ;D :-X Ei siitä kolmosesta saa moottorin ääntä esille kuin yhdistämällä kaks konetta peräkkäin tai kaks kyljelleen, V-muotokin niin ja näin... :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Valtran pakoputki
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho