Tosiaan Valtran suunnanvaihdin/käsijarru olisi A-sarjaankin hyvä. Nykyinen käsijarru ei meinaa pitää ja hydr.suunnanvaihdin olisi kuormaintöissä ehtaa. Pikavaihteita en edes kaipaisi, sillä vaihteisto pelaa kevyesti ja tuollaisella muutenkaan mitään raskasta vedätellä. Muutenhan tuo onkin teho/paino/hintasuhteeltaan erinomainen pikkutraktori moneen pikkuhommaan. Ja onhan tuo kai ainoa (?) tarktori jolla voi huoletta noutaa hirven metsästä ilman erityisvarustelua.
A-sarjan kehityslogiikalla hydraulinen suunnanvaihto varmaan toteutetaan siten, että pannaan ratin vasemmalle puolelle sähkövipu, joka ohjaa nykyistä nappikytkinmekanismia sekä uutta hydraulista toimilaitetta, joka kääntää mekaanista suunnanvaihtajan vipua eteen ja taakse. Ja sitten toinen hydraulisylkky, joka vetää keskiasennossa käsijarrun päälle. Pikavaihteen toteuttamiseen tarvitaan pari sylinteriä lisää, ja kuskin tarvitsee vain varoa itsekseen huitovia vaihdekeppejä ja kytkinpoljinta pienessä ohjaamossaan.
Tähän tapaanhan siinä on "modernisoitu" jo aiemmin mekaaninen kytkin sekä ulostoton ja kai nyt nelivedonkin kytkennät. Omassani ei ole niistä muuta kuin tuo nappikytkin, ja siitäkin valui jarrunesteet pihalle, mutta se toimii yhä vaan, en edes tiedä, minkä voimalla.
Arvelisin A-sarjan myynnin hiipuvan vasta sitten, kun malli jää täysin elektroniikan armoille useimpien nykyään myytävien traktorien tapaan.