Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Palmu - 29.06.12 - klo:17:03
-
Mikähän helevetti se maasikaan tuli ko menee peräöljyt vaahdoksi? Vettä ei pitäis olla ku toiseenki koneeseen on lisätty samasta tynnyristä ja siellä ihan normaalit öljyt. Melkeinpä ihan valkosta oli vanha öljy ku laskin pihalle.
Öljyt ja suodattimet vaihdettiin korkkaamattomasta astiasta. Nyt on pari tuntia ajettu niin ihan valkosta paskaa on öljyt taas. Huohotin on korkissa ja ilma kulkee hyvin läpi.
-
Ao. öljy ei taida soveltua Masseyn perään.Tai hydrauliikka ongelma,pumppu painaa ylipaineventtiiliä vasten koko ajan,hydraulipumpun imupuolella vuoto,jarrut laahaa(märkäjarrut kai?).
Mikä öljy kyseessä ja mikä malli Masseytä?
Vanhat mallit eivät ainakaan ole kranttuja öljylaaduille,kunhan stou-öljyä on.
-
6485 -07. Öljy shellin Donax TD, nykyään öljyn nimi tais olla Spirax. Samaa öljyä on käytetty neljä vuotta ilman ongelmia.
-
Timppa voisi tietää. Sillä on vissiin Dynan perässä vaahtoleikkuri, koska ei ole tästä ongelmasta valitellut ::)
-
Ei kai jokin sisäinen vuoto aiheuta vaahtoutumista?
-
Nyt on pari tuntia ajettu niin ihan valkosta paskaa on öljyt taas. Huohotin on korkissa ja ilma kulkee hyvin läpi.
[/quote]
ja ajettiin mitä?.
-
Imupuolen vaiva- ottaa ilmaa imulinjasta.
Mikäli maasiassa imusuodin ja sen vaihdoit, niin kattoppa sen tiiviste.Ja varsinki jos vika ilmaantui "huollon" yhteydessä...
-
Timppa voisi tietää. Sillä on vissiin Dynan perässä vaahtoleikkuri, koska ei ole tästä ongelmasta valitellut ::)
Ei oo rynä kysees...
-
Ei oo rynä kysees...
-07 eikä dynä kyseessä? Hä? Ja vielä 64xx sarjaa niin varmana on.
-
Ei oo rynä kysees...
-07 eikä dynä kyseessä? Hä? Ja vielä 64xx sarjaa niin varmana on.
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
-
Massikka on muuten oikeasti aika tarkka öljyn laadusta nykyään, kuten kaikki koneet.
Onko suodattimet yleensä ottaen vaihdettu milloin viimeksi?
Surullisen legendaarisen 3000srj:n 32+32 laatikon ongelmat johtui muuten monessa paikkaa huonosta pidosta kun ei ymmärretty että lodjun suodattimiakin pitäis vaihdella......
-
Voiko Vergulla kirnuta voita tahi kermavaahtoa :o
Timpa... ???
-
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.
Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".
-
Täällä ei taida kuulua tapoihin pysyä asiassa :-)
Yleensä vaahto-ongelmat johtuvat tosiaan ilmavuodosta imupuolella.
Pidemmän päälle ei tee hyvää, varsinkaan hydrauliikassa. Polttaa tiivisteitä, öljyä jne.
-
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.
Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".
Juuri näin, koska Massikalla on niin halpaa ja tehokasta ajaa, että VOI pitää useampia koneita, jotta ei tarvi olla irrotella esimerkiksi auroja yhden koneen perästä kesäajan peltohommia varten. Voi sitten vaan syksyllä lähteä aamulla auramaan, kätevää eikös?
;D
-
Täällä ei taida kuulua tapoihin pysyä asiassa :-)
Kukin oman lääkityksensä rajoissa. ;D
-
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.
Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".
Juuri näin, koska Massikalla on niin halpaa ja tehokasta ajaa, että VOI pitää useampia koneita, jotta ei tarvi olla irrotella esimerkiksi auroja yhden koneen perästä kesäajan peltohommia varten. Voi sitten vaan syksyllä lähteä aamulla auramaan, kätevää eikös?
;D
Nykyisen jontikkamänin massikasta lähti kampiakselin asentotunnistin 400h:n palveluksen jälkeen muihin hommiin, rynästä etuvetopää sisältää irto kimpaleita, kuulemma kahdentuhannen tunnin tarkastuspiste...
-
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.
Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".
Juuri näin, koska Massikalla on niin halpaa ja tehokasta ajaa, että VOI pitää useampia koneita, jotta ei tarvi olla irrotella esimerkiksi auroja yhden koneen perästä kesäajan peltohommia varten. Voi sitten vaan syksyllä lähteä aamulla auramaan, kätevää eikös?
;D
Nykyisen jontikkamänin massikasta lähti kampiakselin asentotunnistin 400h:n palveluksen jälkeen muihin hommiin, rynästä etuvetopää sisältää irto kimpaleita, kuulemma kahdentuhannen tunnin tarkastuspiste...
Deeren portaaton, näitähän tarinoita on suomi pullollaan. ;D ;D ;D
-
6 mutta ei VT niin ku timpalla johon viitattiin. No eihän jonnukuskiskilta voi odottaa että se osais yhdistää kahta asiaa. :D
Timppa on myöntänyt että omistaa myös Dyna-6 fergun. Olisiko ollut 6480 joka toimii lähinnä aisankannattajana.
Verkumies on vaan niin tyhmä ettei tajunnut sitäkään timppalla voi olla useampi traktori. Fergumiehellähän kuuluu olla muutama vara"kones".
Juuri näin, koska Massikalla on niin halpaa ja tehokasta ajaa, että VOI pitää useampia koneita, jotta ei tarvi olla irrotella esimerkiksi auroja yhden koneen perästä kesäajan peltohommia varten. Voi sitten vaan syksyllä lähteä aamulla auramaan, kätevää eikös?
;D
Nykyisen jontikkamänin massikasta lähti kampiakselin asentotunnistin 400h:n palveluksen jälkeen muihin hommiin, rynästä etuvetopää sisältää irto kimpaleita, kuulemma kahdentuhannen tunnin tarkastuspiste...
Deeren portaaton, näitähän tarinoita on suomi pullollaan. ;D ;D ;D
No silloin kun jonnikan portaaton toimii niin se toimii myös moottorin kanssa yhteen ;) Massikassa niillä on kummallakin oma elämä ja toista ei kuunnella... Pariterapia olis tarpeen ainakin Perkinssillä ja Variolla :o
-
6485 -07. Öljy shellin Donax TD, nykyään öljyn nimi tais olla Spirax. Samaa öljyä on käytetty neljä vuotta ilman ongelmia.
Hyvien neuvojen jälkeen siirryin Castrolliin,nyt omien kokemusten jälkeen suosittelisin luopumaan tuosta Shellin liemestä.
Agri Trans taisi olla tyypiltään.
Tosin tuo vaiva sillä tuskin poistuu.
-
en ole massikan asiantuntija, mutta kannattaa tarkistaa onko hydr pumpun imusiivilä kunnolla kiinni, tiivisteet ehyet ja kunnossa . ei kannata ajaa vaahtoutuvilla öljyillä särkee nopeasti pumpun ja paljon muutakin. ilmaa menee öljyn seassa ei hyvä.