Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimurin tuntihinta  (Luettu 7751 kertaa)

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Puimurin tuntihinta
Elikkä millä taksoilla ootta ajellu puimurilla kun olette ajaneet tuntitaksalla, tänävuonna kun joutuupi ajeleen vähän siellä täällä niin ajattelin ajaa noin mutta mikähän voisi olla soppeli taksa?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Puimurin tuntihinta
70-120ekeen hehtaari. Tuntihinta varmaan parempi jos pieniä tilkkuja paljon....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

fds

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 122
Vs: Puimurin tuntihinta
Riippuu puimurista . Mulla 3,9m pöydällä varustettu puimuri , 140eur+alv/h . Tuolla hinnalla hehtaaritaksaksi tulee 75-110 eur , riippuen tietysti peltolohkojen koosta ja kunnosta .

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Puimurin tuntihinta
Miten muuten huomioitte hinnoittelussa siirrot, puimurilla niihin kuitenkin hukkuu sitä aikaa?

Mä olen yleensä tehnyt, työssä kuin työssä, niin että lasken yhdelle siirtotunnille 0,5 tunnin hinnan, periaate olisi että kun perse nousee penkistä niin taksamittari lähtee päälle. Pyrkimys on saada kaikki matkat laskutuksen piiriin.
Nothing is Something Worth Doing

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Puimurin tuntihinta
Miten muuten huomioitte hinnoittelussa siirrot, puimurilla niihin kuitenkin hukkuu sitä aikaa?

Mä olen yleensä tehnyt, työssä kuin työssä, niin että lasken yhdelle siirtotunnille 0,5 tunnin hinnan, periaate olisi että kun perse nousee penkistä niin taksamittari lähtee päälle. Pyrkimys on saada kaikki matkat laskutuksen piiriin.

 ;D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Puinnin tonnihinta
Olin jo vähällä ostaa vanhan tappurin, mutta otin aikalisän.

Olisi sitten joskus härkäpapua puitavaksi. Kasvoi reippaasti, parhaat=pahimmat paikat liki kaksmetristä. SUurelta osalta kasvusto kaatui heinäkuun lopussa kun taivaalta tuli salamia ym. kestomakkaraa tuulen ja veden kanssa. Kasvusto jäi kuitenkin saappaanvarren verran irki maasta. Luomua kun on, löytyy ohdakelaikkuja ja vähän pujoa, vanhat nurmet ovat tehneet paikoin comebackia ja matara se jaksaa luikerrella myös.

Normaaliin myrkkyohraan tottuneelle puimamaisterille työmaa on järkytys ja normaali ha-taksa ei oikein sovellu. Käsittääkseni papua sieltä tulisi aika mukavasti ja hinnatkin on kohdillaan eikä kuivaus maksa juuri mitään aurinkoenergialla. Normiohralla kaava voisi olla 100 €/ha / 5 tn*200 €/t = 10% . Mikä olisi oikea tonnitaksa, jotta puija jaksaisi kaivaa pavut talteen ja minullekin jäisi jotain?

Timangi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
  • Olen kiltti...Olenhan?
Vs: Puimurin tuntihinta
Hehtaaritaksalla menty normaalisti viljat mutta esim pellava ja kumina menee tuntihinnalla kun hitaanpaa. En ole kyllä kuminalla konetta tukkoon saanu mutta nähny isojakin koneita joiden perse levinny kun vauhtia ollu sopivasti liikaa ;D Mutta 480cm pöydällä hehtaari on 75e+alv ja tunti on 100euroa. Tunnissa pui sen 8000kg/100hehtoa hyvinkin. Tänä vuonna piti "puintivaihteella" mennä niin hiljaa kun pääs eli joku 5km/h kun aiemmin saanu päästää jotain 8-9km/h... Eli suurilta osin vaikuttaa Hehtaari vs tuntihinnoitteluun vaikuttaa puitava kasvusto. Mieluummin sitä pui 2000kg ohrasatoa hehtaarihinnalla kun taas +8000kg satoja tuntihinnalla.
Kyllä se tästä...enää loput jäljellä!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Puimurin tuntihinta
Hehtaaritaksalla menty normaalisti viljat mutta esim pellava ja kumina menee tuntihinnalla kun hitaanpaa. En ole kyllä kuminalla konetta tukkoon saanu mutta nähny isojakin koneita joiden perse levinny kun vauhtia ollu sopivasti liikaa ;D Mutta 480cm pöydällä hehtaari on 75e+alv ja tunti on 100euroa. Tunnissa pui sen 8000kg/100hehtoa hyvinkin. Tänä vuonna piti "puintivaihteella" mennä niin hiljaa kun pääs eli joku 5km/h kun aiemmin saanu päästää jotain 8-9km/h... Eli suurilta osin vaikuttaa Hehtaari vs tuntihinnoitteluun vaikuttaa puitava kasvusto. Mieluummin sitä pui 2000kg ohrasatoa hehtaarihinnalla kun taas +8000kg satoja tuntihinnalla.

Ja mä puin mieluummin tuntihinnalla kunnon satoja kuin haippuja hehtaaritaksalla. Lähes koskaan ei uskalla ajaa niin kovaa kuin puimuri antaisi myöten.

Mulla 540 pöydällä hehtaaritaksa vajaa 100€, tuntihinta pikkutilkuilla, kotoa lähtien ja kotiin palaten 160-180€/h, sisältää kaikki matkat,  pöydän irroitukset, pienien peltoliittymien ongelmat jne. Artisti maksaa :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)