Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maasähkölämmöllä lämmittäminen kallista puhaa.  (Luettu 131465 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!

Taisin muuten jo minäkin hoksata,
kuka henkilö arvon SAS on.
Hieno mies kaikinpuolin :)

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mets%C3%A4/lappaj%C3%A4rvel%C3%A4ismetsurin-saldo-75-moottorisahaa-k%C3%A4ytetty-loppuun-1.138206

SAS?
Siinä on mies joka ei osaa säätää moottorisahaa ,sahaa liian laihalla seoksella ottaa kovasti kierroksia mutta kesto jää lyhyeksi. :o
Jos kaveri valittelee, että nykyiset sahat ei kestä kuin 1500 kiintomottia, niin tuskin se saha kovin pahasti on vikaan säädetty.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
On se SAS vaan aika Guru!! Tekstistä ja kuvasta päättelee, että saha on laihaks säädetty :o ;D
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Mun mielestäni vanha nyrkkisääntö on ollut, että metsuri sahaa vuoden yhdellä sahalla. Sellainen oli tämänkin kylän viimeinen tosi metsuri. Kossua meni pullo päivässä, mutta sahan täytyi olla sellaisessa iskussa, "että tukkipuu kaatuu kuin heinänkorsi". Uuden ketjun kun joutui ottamaan käytöön, niin paljon tuli kiroilua, kun viilaamista oli niin paljon. Mutta oli ne sahat aina kovassa tikissä...

Larppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
  • Pohjalta on hyvä ponnistaa!
Mun mielestäni vanha nyrkkisääntö on ollut, että metsuri sahaa vuoden yhdellä sahalla. Sellainen oli tämänkin kylän viimeinen tosi metsuri. Kossua meni pullo päivässä, mutta sahan täytyi olla sellaisessa iskussa, "että tukkipuu kaatuu kuin heinänkorsi". Uuden ketjun kun joutui ottamaan käytöön, niin paljon tuli kiroilua, kun viilaamista oli niin paljon. Mutta oli ne sahat aina kovassa tikissä...

Meikälaisen teroitustaidoilla voi olla onnellinen kun saa ottaa uuden ketjun käyttöön  :D :D :D

Köntys

  • Vieras
On se SAS vaan aika Guru!! Tekstistä ja kuvasta päättelee, että saha on laihaks säädetty :o ;D

 ;D ;D ;D

SAS:sin kirjoituksista ja kuvasta voi kans päätellä, että sen saha röpöttää ja savuttaa aivan helevetisti, karstaa pakari täynnä, niinku pääkin  :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Aamun uutislähetyksessä oli juttua kuinka aletaan periä kovempia maksuja maasähkölämmitys
taloilta kun rasittavat huippukulutuksen aikaan valtavasti sähköverkkoa,katso areenasta klo 8 uutiset.Asia menee juuri kuten tuolla alussa jo uumoilin. ;D
Myös suurille maatiloílle on tulossa suuri lasku. http://yle.fi/uutiset/kuluttaja_saattaa_sittenkin_paasta_vaikuttamaan_sahkon_siirtomaksuun__malli_laajakaistaliittymista/8662940

Viimeksi muokattu: 11.02.16 - klo:17:02 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

ana111

  • Vieras
Kato,ne piirtää kenel on liituu.Moni on muual töis ja ei oo aikaa puljata.

Lvi Suihkonen Oy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
  • Maatalouden lvi-palvelut ammattitaidolla.
Aamun uutislähetyksessä oli juttua kuinka aletaan periä kovempia maksuja maasähkölämmitys
taloilta kun rasittavat huippukulutuksen aikaan valtavasti sähköverkkoa,katso areenasta klo 8 uutiset.Asia menee juuri kuten tuolla alussa jo uumoilin. ;D
Myös suurille maatiloílle on tulossa suuri lasku. http://yle.fi/uutiset/kuluttaja_saattaa_sittenkin_paasta_vaikuttamaan_sahkon_siirtomaksuun__malli_laajakaistaliittymista/8662940

Edelleenkin jatkan... Jos 5,5kw tuntuu pahalta hetkelliseltä kulutukselta 320m2 hallin pitämisessä 8-9c lämmössä ja 130m2 talon lämmityksessä kovilla pakkasilla niin kuinkahan pärjäis jos kovan kulutuksen aikaan tekisi mieli saunoa ja ei ole kuin sähkösauna 6-9kw. Sehän on konkurssi. Tai et joutuu 2kw puhaltimella lämmittään jotain varastoa... Aiai.
LVISUIHKONEN.FI

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903

Taisin muuten jo minäkin hoksata,
kuka henkilö arvon SAS on.
Hieno mies kaikinpuolin :)

Ehdottomasti

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kertokaa se (hänelle) minulle kuka olen ? ;D ;D ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Muujussi ei näköjään osaa lukea edes linkittämiään viisauksia,selvästihän tuossa sanotaan jotta yli 60 pitää olla silloin on 100 %turvallisuus.
[/quote]

Jos nyt viitsit lukea tämän.
Bakteereistako on kyse?

Maalämpöpumpun saa ohjelmoitua siten, että se lämmittää  veden  vaikkapa kolmen viikon
välein säädettyyn lämpötilaan vastusten avulla, esim. 70 asteeseen
Ainakin bakteereiden pitäisi kuolla.
Kallista?  Maailma on.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Kertokaa se (hänelle) minulle kuka olen ? ;D ;D ;D ;D

Satuin vaan lukemaan yhtä julkaisua, joka oli samanlaista tekstiä kuin kirjoittelet täällä.
Saatan kyllä olla kaulkanakin oikeasta henkilöstä, eikä mulla
ole mitään tarvetta ruveta huutelemaan kenenkään henkilöllisyydestä mitään. 8) 8) 8)

Viimeksi muokattu: 11.02.16 - klo:18:42 kirjoittanut Kp

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Aamun uutislähetyksessä oli juttua kuinka aletaan periä kovempia maksuja maasähkölämmitys
taloilta kun rasittavat huippukulutuksen aikaan valtavasti sähköverkkoa,katso areenasta klo 8 uutiset.Asia menee juuri kuten tuolla alussa jo uumoilin. ;D
Myös suurille maatiloílle on tulossa suuri lasku. http://yle.fi/uutiset/kuluttaja_saattaa_sittenkin_paasta_vaikuttamaan_sahkon_siirtomaksuun__malli_laajakaistaliittymista/8662940

Kaitpa maalämmöllä nyt menee kuitenkin vähemmän sähköä kuin suoralla sähkölämmityksellä...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Kertokaa se (hänelle) minulle kuka olen ? ;D ;D ;D ;D

Satuin vaan lukemaan yhtä julkaisua, joka oli samanlaista tekstiä kuin kirjoittelet täällä.
Saatan kyllä olla kaulkanakin oikeasta henkilöstä, eikä mulla
ole mitään tarvetta ruveta huutelemaan kenenkään henkilöllisyydestä mitään. 8) 8) 8)
Laita yv osoite niin käyn lukemassa ihan mielenkiinnosta kuka minua matkii. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !