Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51427 kertaa)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Alkuperäiseen kysymykseen, riippuu ihan siitä kuinka paljon rattorimyyjät haluaa myydä määrää. Jos traktorit myydään näillä hinnoilla, että vähintään 2000, mielellään 2500-3000 tuntia vuodessa pitää tehdä aidosti kannattavaa tai laskutettavaa työtä, jotta sen rattorin voi mielekkäästi hankkia, niin myyntimäärät laskee rutosti siitä mitä ne olisi, jos hinnat olis sitä tasoa, että pientäkin käytöä varten olisi varaa hankkia koneita.

Kaipa ne on laskeneet ja päättäneet nämä asiat kun hinnat on mitä on.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

http://www.fendt.fi/700Vario_TD_03_2014_EN_58377_snapshot.pdf

714 ja 716 pienemmällä ml 160 voimansiirrolla. muissa 180. ainakin 722 ja 724 on 180hd, en oo varma oliko 718 ja 720 myös hd. 7 massikoissa on maksimissaan tuo ml180 ilman hd:ta.

tuo ml160 luulis jotain kestävä kun saman tehoset 500 sarjalaiset on vain ml90 voimansiirrolla. nuo numerot tarkoittaa karkeasti kilowatteja mihin voimansiirto on alun perin tarkoitettu.
-----------

painerajoista tai muista esteistä en oo kuullu. tuossa video jossa 718 vääntää nätisti TAPPITEHOA 250hv penkkiin: http://www.youtube.com/watch?v=yl9H8NIKD98
.

Jokos retku on päässy tutustumaan D-F 7250 ttv:llä ajamaan ja mites tuo s-matic kestää ottaa voimaa lisää? Ja onko vario lootaa huonompi?

Viimeksi muokattu: 01.06.14 - klo:21:25 kirjoittanut Cornfarmer

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Miten muuten fendin uudemman 700 sarjan voimansiirto, 714-724 onko niissä jotain eroa, moottori on kumminkin sama. Huoltomies väitti että vaihteistossa olisi jokin vääntörajoitin ettei voisi lisätä kuin 10% tehoja?

http://www.fendt.fi/700Vario_TD_03_2014_EN_58377_snapshot.pdf

714 ja 716 pienemmällä ml 160 voimansiirrolla. muissa 180. ainakin 722 ja 724 on 180hd, en oo varma oliko 718 ja 720 myös hd. 7 massikoissa on maksimissaan tuo ml180 ilman hd:ta.

tuo ml160 luulis jotain kestävä kun saman tehoset 500 sarjalaiset on vain ml90 voimansiirrolla. nuo numerot tarkoittaa karkeasti kilowatteja mihin voimansiirto on alun perin tarkoitettu.
-----------

painerajoista tai muista esteistä en oo kuullu. tuossa video jossa 718 vääntää nätisti TAPPITEHOA 250hv penkkiin: http://www.youtube.com/watch?v=yl9H8NIKD98
.

Jokos retku on päässy tutustumaan D-F 7250 ttv:llä ajamaan ja mites tuo s-matic kestää ottaa voimaa lisää? Ja onko vario lootaa huonompi?

***en ole. deutsin myynti ihan jäässä. loppuu varmaan koko myynti suomeen??

zf s-matikki on kyllä hyvä laatikko. jostain syystä noita 630 malleja jossa myös sama laatikko on ollut myynnissä uudella laatikolla. ite en tykännyt niin paljon 630 ominaisuuksista vrt pienemmät kun aikoinaan semmosta kokeilin.
----------

noista sähköliittimistä josta aiemmin oli puhetta sen verran vielä että sähkö osilla on yllättävän suuri vaikutus koneen toimintaan.

alamittaiset johdot,huonot liittimet ja huonot sähköhydrauliikan komponentit saattaa aiheuttaa vaikka vaihteisto vian. jos vaihde vaihtuu huonosti tai paine laskee huonojen sähkökomponentien takia niin silti laatikkoviat menee yleensä laatikonheikkouden piikkiin.

portaattomissa hyvin toimivat sähköt korostuu entisestään....

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Usein tulee puhetta korjaamolla tai mualla esimerkiksi traktorien sähkölaitteiden vioista ja toimintahäiriöistä. Oma kantani asiaan on ollut jo pitkään, että ainakin traktoreissa olisi jo aika siirtyä  24 v järjestelmään. Huonojen kosketusten aiheuttamat häiriöt vähenevät olennaisesti, johdotukset kestävät paremmin ja tehoa vaikka starttiin löytyy aivan eri tavalla.
Komponentit on jo olemassa, vain konevalmistajien yhteinen päätös puuttuu.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Usein tulee puhetta korjaamolla tai mualla esimerkiksi traktorien sähkölaitteiden vioista ja toimintahäiriöistä. Oma kantani asiaan on ollut jo pitkään, että ainakin traktoreissa olisi jo aika siirtyä  24 v järjestelmään. Huonojen kosketusten aiheuttamat häiriöt vähenevät olennaisesti, johdotukset kestävät paremmin ja tehoa vaikka starttiin löytyy aivan eri tavalla.
Komponentit on jo olemassa, vain konevalmistajien yhteinen päätös puuttuu.

--niin.Yhden merkin myyjä sanoi että ostajat tehtaalla ostavat halpoja komponentteja kun kerran halvalla saavat.Maakunnassa nousee sitten älämölö kun kallista konetta tehdään 'halvalla'... :P