Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maidon tuotantotuki c-alue  (Luettu 11935 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Maidon tuotantotuki c-alue
Noniin, sytytetään pommin tulilanka näin loppuvuoden kunniaks ja laitetaan täys rähinä päälle ja nautitaan parhaasta viihteestä, mitä tää saitti tarjoaa😃

Oikeutus, kohtuus, tarpeellisuus, tulevaisuus ja muut itkut, antaa palaa!
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Pitäisikö...en kehtaa...rauhaa itse
kullekin.

 :)


Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Se on näitä EU jäsenyyden velvoitteita  8)
Pakko maksaa kun etelän juipit halusi hommat näin  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Tais jäädä suutariks tää pommi💥 hyvä, kaikki on tyytyväisiä, niin mäkin😇
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Tais jäädä suutariks tää pommi💥 hyvä, kaikki on tyytyväisiä, niin mäkin😇
Koskaan ei saa olla tyytyväinen, se tappaa. Pitää rynniä eteenpäin ja haalia lisää kuin ahmatti. Polkea jalkoihinsa niin paljon kuin vain ehtii ja kaikki mulle, mulle, mulle.. ;D

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Tais jäädä suutariks tää pommi💥 hyvä, kaikki on tyytyväisiä, niin mäkin😇
Maidontuottajilla on pussi kunnossa tukialueesta riippumatta, niin ei ne jaksa muutamista senteistä nillittää  ;) ;D

antti-x

  • Vieras
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Noin muuten en jaksa avautua, mutta jos se kerran on jotain "pidetään pohjoinen asuttuna" tyyppistä aluetukea niin tukikatto voisi olla 100 000€/ tila tms. Luulisi että sitä enempää ei perhettä tai kahta kohden kannattaisi tai tarvitsisi maksaa "pohjoisessa" asumisen tukea. ;)

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Noin muuten en jaksa avautua, mutta jos se kerran on jotain "pidetään pohjoinen asuttuna" tyyppistä aluetukea niin tukikatto voisi olla 100 000€/ tila tms. Luulisi että sitä enempää ei perhettä tai kahta kohden kannattaisi tai tarvitsisi maksaa "pohjoisessa" asumisen tukea. ;)
Älä nyt... kyllä tuo satatonnia on aika hintsusti....  ;)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Noin muuten en jaksa avautua, mutta jos se kerran on jotain "pidetään pohjoinen asuttuna" tyyppistä aluetukea niin tukikatto voisi olla 100 000€/ tila tms. Luulisi että sitä enempää ei perhettä tai kahta kohden kannattaisi tai tarvitsisi maksaa "pohjoisessa" asumisen tukea. ;)
Älä nyt... kyllä tuo satatonnia on aika hintsusti....  ;)
kyllä maitomiehellä pitää tililtä yli satatonnia löytyä siinä oon samaa mieltä, muuten on lehmät ollu ummessa.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
kyllä maitomiehellä pitää tililtä yli satatonnia löytyä siinä oon samaa mieltä, muuten on lehmät ollu ummessa.
Et sitten paskempaa sijoituskohdetta ole löytänyt?

Tuota sun kehumista sivusta seuranneena voin todeta, että taloudelliset lukusi eivät ole edes mitenkään päätä huimaavia monellakaan mittarilla tilan kokoluokkaan nähden. Jos siis olen osannut tulkita viestisi oikein.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
kyllä maitomiehellä pitää tililtä yli satatonnia löytyä siinä oon samaa mieltä, muuten on lehmät ollu ummessa.
Et sitten paskempaa sijoituskohdetta ole löytänyt?

Tuota sun kehumista sivusta seuranneena voin todeta, että taloudelliset lukusi eivät ole edes mitenkään päätä huimaavia monellakaan mittarilla tilan kokoluokkaan nähden. Jos siis olen osannut tulkita viestisi oikein.
paskat tuossa mitään kehumista ole, sen kummemin kun mun tilanpidossakaa. tuo raha ei ole tänäpäivänä yhtään mitään, jos vastoinkäymiset alkaa niin tuo on silitelty äkkiä. tuo on firman rahaa, yksityistilitä ei löydy tonnia enempää,. mieti vähän ennen kuina alat *****ilemaan
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue
Oli mitä rahaa hyvänsä, niin tuollaisen summan makuuttaminen tilillä on typerää.  8)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue

paskat tuossa mitään kehumista ole, sen kummemin kun mun tilanpidossakaa. tuo raha ei ole tänäpäivänä yhtään mitään, jos vastoinkäymiset alkaa niin tuo on silitelty äkkiä. tuo on firman rahaa, yksityistilitä ei löydy tonnia enempää,. mieti vähän ennen kuina alat *****ilemaan
Ei se 100k€ kyllä ihan hetkessä häviä vaikka hommat vähän kusiskin jos puhutaan alle 100 lehmän tilasta. Äkkiseltään salmonella tai navetan palaminen on sellasia että toi on pieni summa kun niitä aletaan korjaamaan.

Enkä *****iluna tarkoittanut. Sun viestis vaikka jostain ennakkoverojen suuruudesta jne. voi olla tietenkin vain provokaatiota, mutta itse koen ne aika turhana provona koska niistä jotkut ottaa ihan tosissaan nokkiinsa ja kateus kasvaa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue

paskat tuossa mitään kehumista ole, sen kummemin kun mun tilanpidossakaa. tuo raha ei ole tänäpäivänä yhtään mitään, jos vastoinkäymiset alkaa niin tuo on silitelty äkkiä. tuo on firman rahaa, yksityistilitä ei löydy tonnia enempää,. mieti vähän ennen kuina alat *****ilemaan
Ei se 100k€ kyllä ihan hetkessä häviä vaikka hommat vähän kusiskin jos puhutaan alle 100 lehmän tilasta. Äkkiseltään salmonella tai navetan palaminen on sellasia että toi on pieni summa kun niitä aletaan korjaamaan.

Enkä *****iluna tarkoittanut. Sun viestis vaikka jostain ennakkoverojen suuruudesta jne. voi olla tietenkin vain provokaatiota, mutta itse koen ne aika turhana provona koska niistä jotkut ottaa ihan tosissaan nokkiinsa ja kateus kasvaa.
Anteeksi, mun tyyli on sitten vissiin v-mäisen ärsyttävä?
Täs on kerätty sitä mainostettua puskuria ens vuotta varten. Kokemusperäisenä tuntemuksena oon huomannut, että kun kassa menee tietyn pisteen alle, niin mun paineensietokyky heikkenee. Oon huomannut, että tämä raja on tällä tilalla 50 ke. Nyt on älyttömän paljon helpompi olla ja hengittää. Jos olisin antanut mielihaluilleni vallan, niin mä olisin ollut lirissä ja varmaan jo konkassa ihan tosi. Tämä vaatii kuria, Onnex sitä on löytynyt sen verran. En oo enää kaiken perään mikä tuntus mukavalle, hyvä olo tulee nyt siitä, että saa nuo kuitenkin melko raskaat velvoitteet hoidettua, tähän kun pitää vielä yrittää täyttää kaikki muut säädökset ja eläinten hyvinvointi. Täs on taakkaa, se kanssaveli kyllä tietää, joka on tilaa lähtenyt kehittään.
Yritän olla jatkossa enempää provosoimatta, voin jopa mustata tän profiilin tarvittaessa.

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maidon tuotantotuki c-alue

Anteeksi, mun tyyli on sitten vissiin v-mäisen ärsyttävä?
Täs on kerätty sitä mainostettua puskuria ens vuotta varten. Kokemusperäisenä tuntemuksena oon huomannut, että kun kassa menee tietyn pisteen alle, niin mun paineensietokyky heikkenee. Oon huomannut, että tämä raja on tällä tilalla 50 ke. Nyt on älyttömän paljon helpompi olla ja hengittää. Jos olisin antanut mielihaluilleni vallan, niin mä olisin ollut lirissä ja varmaan jo konkassa ihan tosi. Tämä vaatii kuria, Onnex sitä on löytynyt sen verran. En oo enää kaiken perään mikä tuntus mukavalle, hyvä olo tulee nyt siitä, että saa nuo kuitenkin melko raskaat velvoitteet hoidettua, tähän kun pitää vielä yrittää täyttää kaikki muut säädökset ja eläinten hyvinvointi. Täs on taakkaa, se kanssaveli kyllä tietää, joka on tilaa lähtenyt kehittään.
Yritän olla jatkossa enempää provosoimatta, voin jopa mustata tän profiilin tarvittaessa.
Ei sun tyylis mua ärsytä, päinvastoin on ihan hyvä että ihan jokainen tällä palstalla ei kitise olemattomasta kannattavuudesta ja surkeasta elämästään.
Mutta kuten olet saattanut huomata, tällä(kin) palstalla kateus tuotantosuuntien välillä ja sisälläkin on aika valtaisaa ja jotkut eivät voi sietää sitä että jollakin homma oikeasti kannattaa.