Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rakentaminen  (Luettu 4206 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Rakentaminen
Halvaksi ei koskaan voi tuotantorakennusta sanoa , mutta tällä hetkellä hinnat on varmaan pohjassa . Tekiöitä alkaa olla vapaana joten jos suunitelmissa on laajentaa niin nyt olisi rakentamisen puolesta hyvä aika.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Rakentaminen
juu... Mä vähän epäilen, ettei enää kannata kuvitella rakennuskustannusten laskevan, vaikka eihän mikää oo mahdotonta nykymaailmassa.
tethering holes to their concave windings

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Rakentaminen
Periaattessa rakennuskustannuksia kyllä voidaan aika paljonkin laskea itse rakentamisen osalta, mutta onhan siinä muitakin kustannuksia, joita ei niin vain alenneta.

Rakennuskustannusten alentaminen tapahtuu niin, että siirrytään yhä enempi komponettituotantoon, eli elementti rakentamista, missä työ tapahtuu koneilla tehtaissa, työajat lyhenee ja tarvikehävikki pienenee, joskus laatukin kohenee, tai ainakin tasoittuu ...

Mitä pitemmälle tämä saadaan vietyä, sitä halvemmaksi se rakentaminen tulee.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Rakentaminen
Rauranhinta on ainakin tullut alespäin . Toinen seikka ja mikä on tärkeää , voi timpureilta vaatia vastuutakin .

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Rakentaminen
Periaattessa rakennuskustannuksia kyllä voidaan aika paljonkin laskea itse rakentamisen osalta, mutta onhan siinä muitakin kustannuksia, joita ei niin vain alenneta.

Rakennuskustannusten alentaminen tapahtuu niin, että siirrytään yhä enempi komponettituotantoon, eli elementti rakentamista, missä työ tapahtuu koneilla tehtaissa, työajat lyhenee ja tarvikehävikki pienenee, joskus laatukin kohenee, tai ainakin tasoittuu ...

Mitä pitemmälle tämä saadaan vietyä, sitä halvemmaksi se rakentaminen tulee.

Taekka sen isomman voeton saapi rakennusliike
Elämä on parasta kometiijjaa

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Rakentaminen
Mitenhän paljon ne kustannukset on tulleet alas? Raudan hinnasta en viimeisiä tiedä mutta ainakin betoni lienee liki samoissa hinnoissa kun on ollutkin. Ja villan hinnan väitettiin vielä vuodenvaihteessa nousevan. Palkat laskenevat vielä...

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Rakentaminen
Yaran hinnanlaskuista aiheutuneista itkuvirsista johdettuna. Koskahan kalliilla rakentaneet tissinkoittajat alkavat vaatia rakennuskustannusten laskusta korvauksia? ;D

ooops unohdin. Eihän silloinkaan ökyhalleja tarvinnut itse maksaa!
Mutta voishan sitä korvausta nyt kuitenkin yrittää.... ;D ;D ;D


Kovin tuttu persoona se on tämä syväkurkkukin.....    ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Poliittinen *****.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Rakentaminen
Yaran hinnanlaskuista aiheutuneista itkuvirsista johdettuna. Koskahan kalliilla rakentaneet tissinkoittajat alkavat vaatia rakennuskustannusten laskusta korvauksia? ;D

ooops unohdin. Eihän silloinkaan ökyhalleja tarvinnut itse maksaa!
Mutta voishan sitä korvausta nyt kuitenkin yrittää.... ;D ;D ;D


Kovin tuttu persoona se on tämä syväkurkkukin.....    ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tutulta tosiaankin vaikuttaa .-90luvun lopulla oli kuivuritehtaassa elementtihitsarina(muutakin tein ) Kuivurin sai tuolloin tehtyä halvalla ja niitä myös tehtiin . Puolet sai investointitukea tuolloin kun osasi .

Jälkeenpäin tuenmyöntämisperusteita tarkennettiin .

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Rakentaminen
Yaran hinnanlaskuista aiheutuneista itkuvirsista johdettuna. Koskahan kalliilla rakentaneet tissinkoittajat alkavat vaatia rakennuskustannusten laskusta korvauksia? ;D

ooops unohdin. Eihän silloinkaan ökyhalleja tarvinnut itse maksaa!
Mutta voishan sitä korvausta nyt kuitenkin yrittää.... ;D ;D ;D

työnnä se nyrkkis hanuriin ja aukaise suusi näyttääksesi keskisormea sen kun teet niin voit jauhaa mitä lystäät mutta muussa tapauksessa pidä se turpas kiinni ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Rakentaminen
Syväkurkku leikkii terveytensä kanssa 8)

IJK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Vs: Rakentaminen
Yaran hinnanlaskuista aiheutuneista itkuvirsista johdettuna. Koskahan kalliilla rakentaneet tissinkoittajat alkavat vaatia rakennuskustannusten laskusta korvauksia? ;D

ooops unohdin. Eihän silloinkaan ökyhalleja tarvinnut itse maksaa!
Mutta voishan sitä korvausta nyt kuitenkin yrittää.... ;D ;D ;D

Opinions are like assholes, we all got one. ;D
SURVIVAL - When you are in deep trouble, say nothing, and try to look like you know what you're doing.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Rakentaminen
en tahtosi tietää vaan missä päässä se kurkku on syvällä ;D

heterona en pystynyt katsomaan telkusta tätä syväkurkun syvästi rakastamaa brokeback mountainia 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: Rakentaminen
rauta on halventunut, mutta sinkki nossut selvästi ja työkustannukset, kiitos viimevuoden palkkaneuvottelujen.
Eli liki plus-miinus-nolla tulos.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Rakentaminen
rauta on halventunut, mutta sinkki nossut selvästi ja työkustannukset, kiitos viimevuoden palkkaneuvottelujen.
Eli liki plus-miinus-nolla tulos.

Niin ja usein lopputuote on niin pitkälle jalostettua terästä että raaka-aineen hinnan vaikutus jää pieneksi.

palindromi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
  • kulissit syö katteet
Vs: Rakentaminen
Yaran hinnanlaskuista aiheutuneista itkuvirsista johdettuna. Koskahan kalliilla rakentaneet tissinkoittajat alkavat vaatia rakennuskustannusten laskusta korvauksia? ;D

ooops unohdin. Eihän silloinkaan ökyhalleja tarvinnut itse maksaa!
Mutta voishan sitä korvausta nyt kuitenkin yrittää.... ;D ;D ;D

syväkurkku taitaa olla katkeroitunut islannin maatalousministeri...