Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 22.08.08 - klo:14:51
-
http://www.fendt.com/int/
Hienoja, ihan ylivoimasia videoita 8)
Menee sadepäivä leppoosesti ;D
http://www.fendt.com/int/400-vario-economy-calculator.asp
Hieno laskuri, 400 Variolla säästää 45 000 egee vrt. joku juoppoo ::)
Ja 900:sella 75 000 säästöt !
http://www.fendt.com/int/900-vario-economy-calculator.asp
-
Ihan paska! ;D
-
1.5 euro/litre x 1,000 operating hours/yr x 3.0 litres lower consumption/hr = 4,500 €/year
10 years x 4,500 €/yr = 45,000 €
Ja kun jos aine maksaa euron litra niin säästöä tulee vain 45000/1,5=30000€.
-
ja ventti maksaa sen 50-100 tonnii enempi ku muut niin siinä sit ne säästöt taas
-
ja ventti maksaa sen 50-100 tonnii enempi ku muut niin siinä sit ne säästöt taas
Niin,niin,nnii... mut saat ajaa huippukoneella kaikki tunnit ;D 8)
-
Pakko ajaa ne tunnit jos meinaa säästää. Halvemmalla voipi vähän lomaa pitää. Toiset tietysti lomailee siellä ylivomasen kabiinissa.
-
Eli jos minä haluan säästää oekeen kunnolla, niin vaekka 9 satasija
10 kpl * 75 000= 750 000€
Ei, tämähän oes niin hyvvää hommaa ettei muuta kantsis tehäkkään ;D
-
http://www.fendt.com/int/
Hienoja, ihan ylivoimasia videoita 8)
Menee sadepäivä leppoosesti ;D
http://www.fendt.com/int/400-vario-economy-calculator.asp
Hieno laskuri, 400 Variolla säästää 45 000 egee vrt. joku juoppoo ::)
Ja 900:sella 75 000 säästöt !
http://www.fendt.com/int/900-vario-economy-calculator.asp
nuin voi tulla muihin verrattuna mutta dynä vt kuskit ajelee mahtavalla alaväännöllä ja pesee huonosti vääntävän fentin 10/7 jonka täytyy huudattaa konetta ,ei auta tms jos vain ei jaksa alakierroksilla :D
kaiken lisäksi vt on ulkomailla niin suosittu ,että vievät käytettyjä sinne uuden hinnal. säästöä tulee ostohinta ,vaihtomyyntihinta ja kulutus huomioon ottaen yli 50000e vt,n hyväksi 5vuodessa ;)
-
http://www.fendt.com/int/
Hienoja, ihan ylivoimasia videoita 8)
Menee sadepäivä leppoosesti ;D
http://www.fendt.com/int/400-vario-economy-calculator.asp
Hieno laskuri, 400 Variolla säästää 45 000 egee vrt. joku juoppoo ::)
Ja 900:sella 75 000 säästöt !
http://www.fendt.com/int/900-vario-economy-calculator.asp
nuin voi tulla muihin verrattuna mutta dynä vt kuskit ajelee mahtavalla alaväännöllä ja pesee huonosti vääntävän fentin 10/7 jonka täytyy huudattaa konetta ,ei auta tms jos vain ei jaksa alakierroksilla :D
kaiken lisäksi vt on ulkomailla niin suosittu ,että vievät käytettyjä sinne uuden hinnal. säästöä tulee ostohinta ,vaihtomyyntihinta ja kulutus huomioon ottaen yli 50000e vt,n hyväksi 5vuodessa ;)
<<<<<sisutiiseleis onkelmia,savumerkkiä pukkaa ;)
-
Niinhän se pukkaa kun ei muuten niitä vääntöjä saada kuin lykkäämällä löpöä lisää vaikka kaikki ei ennättäisikään palaa :D
-
jos jotain merkkejä on havaittavissa niin ne tarkoittaa sitä että pian myös fendteissä on sisu :D
-
Ojala ole hyvä ja perustele tuo helevetin kova fentin kehuminen eli sano nyt kiertelemäti mikä siitä aatun kostosta tekee hyvän??? ???
-
900-videossa noukinvaunulle tehty aika pieni karho... ei oikein ylivoimaista
-
Tämäkö on sitä ylivoimaa :o
http://www.youtube.com/watch?v=p_dDOMKBXBM&feature=related
-
Ojala ole hyvä ja perustele tuo helevetin kova fentin kehuminen eli sano nyt kiertelemäti mikä siitä aatun kostosta tekee hyvän??? ???
Onhan se Vario mahtava laite, ajaminen yhtä juhlaa, entinen
Valtramieskin totes koeajon jälkeen: -on se niin väärin, eihän
tämä edes tunnu työltä enää.. 8)
(tilas 818 hetikohta) ;D
Ja säästöjä tulee kamalasti joka ikine tunti, litratolkulla ;D
-
Vaikka jotain säästäis, ei ne rahat tilille seisomaan jää. Aina ne jonnekin kummasti katoaa.
Ojalalla on tiätysti provikkasopimus Ventin kanssa, jos ihmettelette tätä kehumista. ;D
-
uusissa hinta eroa valtraan on noin 30000 eskoa riippuen varusteista. samantehoisissa koneissa joten harkinnassa on. kyllä tuo öljyn hinnan nousu pistää miettimään. vaikka tässä välillä on valtralla tullut ajettua. fendt on mukava ajaa mitä variota olen joskus kokeillut käytetty on varmasti vaihtoehto. sama polttoaineen kulutus halvemmalla hankintahinnalla lisää säästöä ;D
-
Huh,huh. Uudella valtterilla n.100 tuntia taaksepäin niittoo
oli liikaa, peruutuksen pakka sanoa työsopparin irti ?
Toista se on kun Variolla saa päästää, vuodesta toiseen,
tuhansia tunteja, tuhansia hehtaareja ;D
Homma pelaa ja koneet kestää kun ne on alunperin suunniteltu
TÖIHIN !
http://www.youtube.com/watch?v=sXdf4aEHFR8
http://www.youtube.com/watch?v=c3JMkMwAb_w&feature=related
-
Ja säästöjä tulee kamalasti joka ikine tunti, litratolkulla ;D
Yliopistolla tiedetään että kuljettajan Jaffan kulutuksessa saadaan yli 60%:n säästö, kun lumitöissä välitystä säädellään vario-dildoa nuljuttamalla Valtran karahkoiden hämmentämisen sijasta.
-
ja ventti maksaa sen 50-100 tonnii enempi ku muut niin siinä sit ne säästöt taas
Niin,niin,nnii... mut saat ajaa huippukoneella kaikki tunnit ;D 8)
*** ai ne kaikki sata (100 h) ?
-
Maailman maatiloilla eniten käytetyt yleistraktorit
ovat alle 100 hv kokoluokkaa.
Jokapaikan höyliä, joilla ajetaan joka päivä.
Tietotekniikassa eletään vielä kivikautta.
Zetor Proximan historia alkaa vuodesta 1957.
Zetorin tekniikan historia alkaa 1800 luvulta.
Zetor Proximan käyttö, huolto ja häiriöt eivät tarvitse
puhelinluettelon vahvuisen ohjekirjan selailua.
Istu ja aja on Zetor.
-
Olempa tästä aivan sammaa mieltä.
Itä koneet ovat vallan loistavia laitteita, joissa on yksinkertaisuudessaan vallan loistavia teknisiä oivalluksia.
Itse tuli mopo-iässä ajettua kesäisin haravointi hommissa tänäpäivänänä itseäkin hirvittäviä tuntimääriä belarkuunialla oliko 526 (ei tommosta oonnkkaan mikä oli pienin nelikko belkku numeroltaan Ei muista) JA kumminkin talvisin sillä samalla laitteella yritettiin käydä muissa hommissa tyttärissä.
LOISTAVA laite--- Oikeen hymyilyttää muistellessa.
Mutta tilannehan nyt vaan oli sama silloin kuin se on nyt, elikkä olin ainoa porukasta joka pärjäsi sen pelkun kanssa. Etenkin vaihteen vaihto tiukassa vedossa oli haastavaa (tai oikeastaan jos vertaa viiksi vilkku fortsoniin niin perun), polvet mustelmilla vieläkin.
On se vaan semmonen homma että jokku osaa ajaa vain portaattomilla ja jokku vain kepillisillä rakkoreilla ja jokku kummillakin tai ei kummillakaan.
Kysehän on vaan siitä että paljonko niillä ajetaan ja saadaanko siihen sivuun muutama tuottavakin tunti kylkijäisinä. Vaikuttaahan siihen tietenkin vaatimustasokin.
Mutta ajakaa millä ajatte, mutta olkaa tyytyväisiä muttette fanaattasia, sillä sehän vääristää
-
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!
Ja tämäkin tarina on taas TOSI :P
-
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!
Ja tämäkin tarina on taas TOSI :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D
-
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!
Ja tämäkin tarina on taas TOSI :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D
Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones. Koneella ajettu n.200h
-
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!
Ja tämäkin tarina on taas TOSI :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D
Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones. Koneella ajettu n.200h
Ja mikä on jälleenmyynnin tai huollon kanta? Vieläkö tuolla surman loukulla ajelee? Olen minäkin kuullut tällaisesta, mutta pidin sitä täysin legendana.. :o Voihan sen koneen sammuttaa ja jos saa vedon vapaalle, lyö heti käyntiin uudestaan. Ei toki onnistu 50 km/h lasissa sorakuorman kanssa.. :-\
-
Uures Valtteris on jännä ominaisuus, oikeen kun on jännä
ja tiukka paikka nii ei malta Suolahen betonimylly lopettaa ?
Vetää vaan vaikka kuski nykii suunnanvaihtajaa, kytkintä
painaa, yrittääpä vaihdeseipäästäki vääntää vaan ei hellitä.
Vasta kun kääntyy myötäleelle saa vaiheseipäällä väännettyä
vapaalle...
Sammutat konehen, tarkistat öölit yms jutut, kaik pelaa
taas ja vikamuisti "clear", seuraavaa "läpiajoa" ootelles
käy kuskiilla kylmä hiki jos veto ei irtoa seuraavalla kerralla
rrrautatiellä jylittää JUNA kun tasoristeykses ajat!
Ja tämäkin tarina on taas TOSI :P
Mistäs tommottia kuulit vai ootko itte kokeillu ;D
Kaveri kaks kertaa joutu ajamaan auman yli kun ei saanu millään
pysähtymään, veto päällä vaikka mitä teki, sammuttaa ei tohtinu
kun kuuma kones. Koneella ajettu n.200h
Ja mikä on jälleenmyynnin tai huollon kanta? Vieläkö tuolla surman loukulla ajelee? Olen minäkin kuullut tällaisesta, mutta pidin sitä täysin legendana.. :o Voihan sen koneen sammuttaa ja jos saa vedon vapaalle, lyö heti käyntiin uudestaan. Ei toki onnistu 50 km/h lasissa sorakuorman kanssa.. :-\
Jaa, eivät sitten ole hoksanneet laittaa mitään "paniikkinappia" jolla saa voimansiirron vapaalle onkelmatilanteessa? No, ehkä se tulee aikanaan "uudistuksena" käyttöturvallisuuteen, kunhan suunnittelijat kuulee sellaisen olevan jossain muussa merkissä. Eipä viitti ny mainostaa missä merkissä on. ;)
-
Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki? ;D
-
Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki? ;D
Napista on suora yhteys JD jälleenmyyjään. Kun painat nappia olet tilannut uuden JD:n. :P Näin pääset eroon kaikista muistakin traktoriin liittyvistä onkelmista.
Kai se tosiasiassa on lähinnä sitä varten jos kuskilla ittellään tulee blackout jossain tilanteessa. Ja näitäpä tuntuu tulevan aina vain useammin mitä enempi ikää karttuu. :'(
-
Mitäs se paniikkinappi sitten tekee, jos ei kerta tarpeeksi luotettavaa ole käyttää laitetta hallintalaitteista? Ampuu kuskin katosta läpi, vai räjäyttää kytkinakselin poikki? ;D
Napista on suora yhteys JD jälleenmyyjään. Kun painat nappia olet tilannut uuden JD:n. :P Näin pääset eroon kaikista muistakin traktoriin liittyvistä onkelmista.
Kai se tosiasiassa on lähinnä sitä varten jos kuskilla ittellään tulee blackout jossain tilanteessa. Ja näitäpä tuntuu tulevan aina vain useammin mitä enempi ikää karttuu. :'(
Kuule, kyllä niitä tilanteita tulee nuorillakin. Itsekin vasta poikanen, mutta monasti pitemmän rupeaman jälkeen on säikähtänyt huomatessaan että kävi musta hetki. Siinä vaiheessa pitää joka tapauksessa käydä hetki happihyppelyllä. Ja muutenkin noista turvavarusteista, kuormaimessa olisi hyvä sellainen kuolleen miehen vipstaaki, joka estää tahattomat liikkeet. Uusiin niitä taitaakin saada.