Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lietevaunun rakennus (multuri)  (Luettu 9537 kertaa)

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Ja kuinkakohan monella tästä painauma asiasta jeesustelevalla on oikeasti kokemusta asiasta pitkältä aikaväliltä?  ::)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Raskas vaunu/traktoriyhdistelmä yhdistettynä sikatilojen ohra-lumi-ohra viljelykierrolla ei ainakaan ole ihanteellisin vaihtoehto tiivistymisiä ajatellen. Nurmilevitys on mun mielestä hieman parempi vaihtoehto, mutta märkien vuosien jälkeen tiivistymät näkyy kyllä raiteina kasvustossa ja päisteissä.

roadman

  • Vieras
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Tuosta uivasta asennosta.
Mulla Tuossa Vuometin VRG,ssä karheen levittimen nostolaite tarvii uivan asennon (karheen levitin painaa 2 tonnia) ja ei uivan asennon.
Toteutimme sen pelkällä kuustieventtiilillä ja nipulla releitä. Ei tullu maltaita maksamaan. Tarvii takaa vapaan paluun johon nostolaite sylinterien lähelle asennetaan virtauksensäätö venttiili jolla säädetään laskunopeus ettei käy niin kuin eräälle rouvalle, mie romahan.

Yksin kertaisesti kuustie venttiilillä avataan vapaapalu tai suljetaan se. Toinen reikä sarja tulpataan. Pelkät sulkuventtilitkin käy. mutta kuustieventtiili on kompakti paketti siihen hommaan, eikä paljoa kalliimpi sulkuventtiileihin verrattuna. Koska männänpuoli ja varrenpuoli tarvii olla vapaana kun karheenlevitin on alhaalla.

lohkona on käytetty rotecin kahvaa ja heidän lohkoaan.
Käytännössä karheenlevittimen lasku toimii niin että katkaisinta vain hipaistaan jonka jälkeen vapaapaluu avautuu ja karheenlevitin laskeentuu virtauksensäädön venttiilin vastuksen mukaan. nostossa  taasen samaa katkaisinta vedetään ylös ja karheen levitin nousee ylös ja samalla vapaanpaluun kuustieventtiili sulkeutuu ja vapaanpaluunlinja sulkeutuu.. Sähkökeskuksessa on valinta kytkin jolla nostolaitteen saa myös kaksitoimiseksi ilman uivaa asentoa. Nostolaitteen lohkon sähköohjaus ohjaa samalla vapaanpaluun kuustieventtiiliä.

Kannattaa tosiaan istua ja miettiä miten tuon hydrauli puolen tekee.
esim kuormain omana ryhmänä ja levitykseen tarvittavat hydr omana ryhmänä.  Kuustie ryhmillä pystyy  helposti tekemään toiminta sarjoja jolloin pienelläkin lohkomäärällä pärjää hyvin ja saa vielä propo ohjauksenkin.

jos joku tuota ei ymmärtänyt niin selvennän.
Mulla kahvassa suoraan propona höylän emäterän nosto, kallistus ja kääntö. On offina suoraan karheenlevittimen pyörien korkeuden säädöt ja nostolaite. Kuustie ryhmän takana,  kun kytketään virta tähän ryhmään niin silloin kahvasta toimii propona emäterän sivusiirto. karhenlevittimen vasen jatke ja on offina karheen levittimen oikea jatke.
 Näitä ryhmiä pystyy tekemään tarpeen vaatiessa usampiakin esim yhdellä keinu katkaisijalla pystyy ohjaamaan kolme ryhmää. Omassa lohkossa menisi silloin 18kpl sylintereitä joita pystyy ohjaamaan yhdellä kahvalla joista 9 toimisi propona. Ongelmaksi noin isossa sylinteri määrässä on se että tuleeko ryhmistä käytettävyyden kannalta loogisia.

Viimeksi muokattu: 07.03.14 - klo:11:14 kirjoittanut roadman

Suklaamonni

  • Vieras
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Suklaamonni : Älä tuskastu... Heitin vaan heti mutta kohdat kehiin jos yrität edullisesti tehdä... Ja kannattaakin tehdä mutta tuossa luettelin realiteettejä kun olen asioita pohtinu useempana keväänä ja totetuttanutkin...
Toisille se 2000€ on pikkuraha yhteen lohkoon ja toisille koko budjetti (mahoton)

Tätä kriittisyyttä minä erityisesti hainkin tältä ketjulta että ei tulis tehtyä virheitä mitä muut on jo voinu tehdä  :)

Olin mielessäni ajatellu että hydrauliikan teko ja vaunun+multurin naitus olis luokkaa 4000-5000€. Pitää ny harkita tarkkaan vielä mitä tekee. Joskin olis saarijärvellä myynnissä mutta hintaakin vaunulla on... Olis muuten vaunu ja multain tuossa minun mieleen.
http://www.nettikone.com/joskin/modulo-16/1225146

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Kaverin 17 motin agronikki multaimella(n.5v vanha) tulee kevään aikana johonkin päin myytäväksi, kun päättivät vaihtaa uudempaan. Pirkanmaalta lähtee ja hinnasta ei tietoo, mutta aattelin mainita kuitenkin  ;D

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Onko se agronicci pinnoitettu uudestaan? Tuon ikäisissä oli sitä vaivaa.

Esim. tuolta kannattaa väijyä noita käytettyjä http://www.goma.dk/machines/used/

Suklaamonni

  • Vieras
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
On tullu ulkomailta vaunujakin katteltua mutta multaimella varustettuja on erittäin vähän. Letkulevittimillä varustettuja sitten vaikka kuin.

Agronic ei oikein napostele.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
On tullu ulkomailta vaunujakin katteltua mutta multaimella varustettuja on erittäin vähän. Letkulevittimillä varustettuja sitten vaikka kuin.

Agronic ei oikein napostele.

Ainarikki  ;D
Moon oikias, soot vääräs.

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Lietevaunun rakennus (multuri)
Kyllä nuo isommat myyjäliikkeet saa varmasti siihen kärryyn multaimenkin hommattua vaikka sitä ei sen kanssa myytäisikään.