Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4]

Viestit - potatofarmer

Mulla kans pakettiauto 100% kirjanpidossa ja henkilöauto yksityiskäytössä,ajopäiväkirjaa pidän metsätalouden ajoista pakettiautossa.
Itsellä on 130 ja 135 kestäviä pelejä ovat,tuo kärryn veto tuskaista vakiosäädöllä mutta kun lastuttaa lisätehoa n 40 hepoa niin alkaa tapahtumaan,eikä vaikuta suuremmin kulutukseen.
Ohjaamosta on tosi hyvä näkyväisyys joka suuntaan varsinkin etukuormainkoneena verraton,trukkipiikin kärjet näkyy alaasennossa.
deutzi on myös todellinen neliveto mitä jotkut kilpailijat ei ole eli hammaslukot edes ja takana+lukkoautomatiikka.
Jos tarvii paljon voimanottoa, nopeuksia löytyy neljä.
Ite oon ollu deutzin laatuun erittäin tyytyväinen ja seuraavatkin koneet on samaa merkkiä mikäli yrman kans kauppoihin pääsee.
Eikös toi oo normi toimenpide joka autopowerille vähintään 1000 tunnin välein.
itellä on v. 2000 kone tuo 6550 ajettu vähän päälle 6000 tuntia. kotikonstein sitä ei voi. eikä kannata ruuvata koska vaatii tietoa mitä tekee ja erikoisavaimen. tuli aikoinaan dieselkorjaamolla säädettyä kun tuntui niin laiskalta. maksoi mittauksineen 50 euroa koneessa voimanottotehoa 118 hv 1900 moottorikierroksella, kyllä riittää. enemmänkin siitä saisi mutta katsottiin että tuo riittää. kyllä stanan pumpusta saa tehoa. on paljon mukavampi ajaa kun tehoa ja vääntöä on enemmän polttoaineen kulutus pieneni. itellä menee kaikki polttoaine mittarin läpi niin tämä ei ole mutu tietoa. tulihan tuohon asennettua aikoinaan myös sisudieselin alkuperäinen ilma-vesi välijäähdytin se auttaa myös. ei savuta muuta kuin joutokäynnillä polkaisee kaasua niin vähän pölähtää, muuten ei yhtään. mukava kone piristettynä ei voi moittia.

Saakos tommosen välijäähdyttimen 6400:een savuttaa meinaan niin pirusti muuten tehoa mukavasti ite ruuvaamalla boschin rivipumpulla.
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

Älä ihmeessä mene tekemään kauppaa Valtraan.
Mikäli tilallasi tehdään paljon heinä/säilörehu hommia suosittelen erittäin lämpimästi Deutzin TTV:tä.
Itellä ei karjaa, mutta vähäiset niitot, pöyhinnät, karhotukset, paalaukset ja viljan kylvö jyrsinkylvönä, TTV todella kätevä näissä.
TTV on myös tosi ketterä, käytännössä senkin vasta huomaa.
Suunnanvaihto on jouheva, ei nykäse eikä rytkäytä.
Edellisessä traktorissa 4-pikavaihdetta, nykyään portaaton, takaisin en vaihtaisi.
Onko Valtrassa niitä pikavaihteitakaan kuin 3 ? Ja kaartosäde valtava.
Hintaa kun vertaat ominaisuuksiin niin luulen että valintasi on selvä.
Etenkin kun olet jo valmiiksi sinut Deutzin kanssa.
Veikkaan että Vallusta tulee varusteltuna kalliimpi kuin TTV:stä.



Sietääkö TTV tehonnostoa kuinka paljon,itellä tällä hetkellä agrotronit 135 ja 130 kummatkin reilusti piristettyjä.
135 mallia 01 ja oon tuumannu tota portaatonta korvaamaan sen lähivuosina ,tulis lähinnä muokkaus,kuljetus ja perunannostokoneen veturiksi.
Onko vakiosäädössä kuinka hengetön tienpäällä ja millä kierroksilla kulkee 50kmh.
Tähän astisiin agrotroneihin erittäin tyytyväinen ainoastaan tuo keskon poukkoilu v¤¤¤ttaa josko yrmy olis luotettavampi yhteistyökumppani.
Itse päädyin kaksiin 520:siin ensinnäkin siksi ettei 650 saa pitoa äkeen eteen riittävästi,pitäis olla 710 ja toiseksi koska sattuu olemaan maantie ajoa paljon tulee vähä turhan arvokkaaksi uusia leveitä renkaita joka kolmas vuosi
Kokemusta hevasta vasta viime syksyltä,paha mennä sanomaan puoleen tai toiseen olosuhteet oli kerrassaan vaikeat lautasmuokkarille.Sen verran puutteista että tiivistysjyrä liian pieni halkaisijaltaan lakkaa helposti pyörimästä ja sen jälkeen mahan alusta piukas tavaraa,mutta luulisin että sen kans päriää normaaleilla keleillä.Kone on kimpassa muutaman muun isännän kans ja ostaes meillä oli vaihtoehtoina amazone, lemken ja tämä heva.
Amazone oli jäykkä malli eli kuljetusleveys todella suuri eikä erillisiä maantie pyöriä tyssäs siihen.
Lemkeniä taas kesko ei ollu halukas myymään,koska niillä oli hevasta kampanjatarjous.
Mulla on itellä 4 metrinen hinattava hevan disc roller ja veturissa on 163 hepoa ja tuntuu ettei paljo vähempää saisi olla jotta pystyy pitämään ajonopeuden yli kympissä.
Sanoisin että tolla 110 hv:lla 3 metrinen liikkuis jouhevasti.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: ventti
: 18.01.08 - klo:22:57
Voi voi pojaat oon seurannu keskustelua pari kuukautta ja ny uskallan osallistua.Kyllä se ventti vain taitaa olla kova peli ku niin palio kateutta ja jupinaa aiheuttaa ja varmasti Ojalaaki hykerryttää ku juttua ventistä piisaa.
Sivuja: 1 2 3 [4]