Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Näytteitä Eviralle  (Luettu 4278 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Näytteitä Eviralle
Onko joku lähettänyt näytteitä Eviralle???
Meillä on nyt eläinlääkäri kerännyt näytteitä ja ne on postitettu Kuopion Eviralle. Tuloksia luvattiin jo viime viikolle, mutta tosiasiassa  niitä ei ole vieläkään tullut.. Ei sitten edes alustavia.
Nyt ihan vain uteliaisuuttani tahtoisin kokemuksia. Kuinka nopeasti olette tuloksia saaneet ja oletteko käyttäneet sitä yksityistä firmaa??? Minua kiinnostaisi juuri tuo yksityinen, koska Evira kokemukset ovat meillä olleet tosi huonoja.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Näytteitä Eviralle
Kysy,miss viipyvät ettei tarvitse yöunia turhan takia menettää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Eläinlääkäri kyseli niiden perään eilen...ei ole vielä ehditty tutkia.. Eli tässä on taas esimerkki siitä, että minun kiire ei ole sama kuin Eviran kiire...
Onko nyt menossa suurempikin epidemia, sitä tarina ei kerro, mutta ilmeisesti Eviralla ei ole kiirettä asian selvittämiseksi.. >:(

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Näytteitä Eviralle
Eläinlääkäri kyseli niiden perään eilen...ei ole vielä ehditty tutkia.. Eli tässä on taas esimerkki siitä, että minun kiire ei ole sama kuin Eviran kiire...
Onko nyt menossa suurempikin epidemia, sitä tarina ei kerro, mutta ilmeisesti Eviralla ei ole kiirettä asian selvittämiseksi.. >:(
Ne on kato syyslomaviikot,vaikka eihän tätä täällä tilalla muuten huoma kuin siitä,kukkahattutädit kun palaa lomalta,niin meille on taas monta byrokraattiata uutta mukavoo hommoo...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Eläinlääkäri kyseli niiden perään eilen...ei ole vielä ehditty tutkia.. Eli tässä on taas esimerkki siitä, että minun kiire ei ole sama kuin Eviran kiire...
Onko nyt menossa suurempikin epidemia, sitä tarina ei kerro, mutta ilmeisesti Eviralla ei ole kiirettä asian selvittämiseksi.. >:(
Ne on kato syyslomaviikot,vaikka eihän tätä täällä tilalla muuten huoma kuin siitä,kukkahattutädit kun palaa lomalta,niin meille on taas monta byrokraattiata uutta mukavoo hommoo...
Minä olen kyllä huomannut, kun mukulat pyörii jaloissa  ja oma aika menee navetalla.
Ihmetyttää vain tuo, että eläinlääkärit suosivat Eviraa, vaikka tämä tulosten saaminen on aina yhtä tuskallista ja hemmetin hidasta.
Eikö minulla, joka senkin tutkimuksen maksan, ole oikeus valita, missä tutkimukset tehdään??  ???

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Näytteitä Eviralle
Reilussa viikossa tuli itselle joskus tuloksia.

Mutta joku kuukausi sitten tuli postissa tuloksia joistain lampaiden näytteistä Eviralta. Soitin heille että kun mulla on vain lehmiä, niin alkoivat etsiä näytteen oikeaa lähettäjää. Kannattaa soittaa ja kysellä, jos vaikka sunkin tulokset on valmiina mutta postitettu minne sattuu.

möllikkä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 167
Vs: Näytteitä Eviralle
Näytteestä ja tutkimuksesta riippuen viikosta kahteen ja tulokset paperilla kotona. Jos on olettamus että kyseessä joku tarttuva tauti, niin luulisi läänineläinlääkärin saavan vauhtia aikaiseksi.



navettapiika

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Olen tässä pikkasen tuulen suuntia haistellut ja luulen, että jonkinlainen yskä epidemia on menossa..tai tätä on nyt jossakin muuallakin kuin meillä. Kukaanhan ei toki tunnusta, mutta luulen, että raatoauto hakee säkkiä muiltakin.. ::)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Kuinka tuo SeiLab,onko tuttu paikka ja tietysti tutkimustarpeestakin riippuu

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Vs: Näytteitä Eviralle
Minkä hintaisia ovat esim. salmonellanäytteet eri labroissa?

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Näytteitä Eviralle
Hyvää palvelua on saatu kuopion eviralta. Vainajia on tosin vuosien saatossa viety aika monta ja muutama kerta sontanäytteitä. Patologi on muutaman kerran jopa soittanut henk.koht. asian tiimoilta. Kerran kysyin, että saataisko bonuskorttia, mutta eivät lämmenneet joka kymmenes pizza ilmaiseksi -tyyppiseen ratkaisuun. Vastauksien tulo kestää tietysti eri ajan riippuen mitä tutkitaan ja sattuuko olemaan ruuhkaa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Nyt tuntuu olevan ruuhkaa, mutta palvelu on kyllä ihan rehellisesti huonoa..jopa niin huonoa, ettei tuloksia ole vieläkään.. Nyt onkin veto käynnissä kumpi kerkiää ensin, Lauhaluoma hakemaan raatokasan vaiko Eviran tulokset.. Pahalta näyttää. >:(

ruusunpuna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 358
  • Paikalla
Vs: Näytteitä Eviralle
Eläinlääkäri kyseli niiden perään eilen...ei ole vielä ehditty tutkia.. Eli tässä on taas esimerkki siitä, että minun kiire ei ole sama kuin Eviran kiire...
Onko nyt menossa suurempikin epidemia, sitä tarina ei kerro, mutta ilmeisesti Eviralla ei ole kiirettä asian selvittämiseksi.. >:(
Ne on kato syyslomaviikot,vaikka eihän tätä täällä tilalla muuten huoma kuin siitä,kukkahattutädit kun palaa lomalta,niin meille on taas monta byrokraattiata uutta mukavoo hommoo...
Minä olen kyllä huomannut, kun mukulat pyörii jaloissa  ja oma aika menee navetalla.
Ihmetyttää vain tuo, että eläinlääkärit suosivat Eviraa, vaikka tämä tulosten saaminen on aina yhtä tuskallista ja hemmetin hidasta.
Eikö minulla, joka senkin tutkimuksen maksan, ole oikeus valita, missä tutkimukset tehdään??  ???

On varmaan. Mulle on ihan uutuus, jotta jotain muita kuin salmonellatutkimuksia voi teettää muissakin labroissa kuin Eviran.
Antti Heikkilä

navettapiika

  • Vieras
Vs: Näytteitä Eviralle
Eläinlääkäri kyseli niiden perään eilen...ei ole vielä ehditty tutkia.. Eli tässä on taas esimerkki siitä, että minun kiire ei ole sama kuin Eviran kiire...
Onko nyt menossa suurempikin epidemia, sitä tarina ei kerro, mutta ilmeisesti Eviralla ei ole kiirettä asian selvittämiseksi.. >:(
Ne on kato syyslomaviikot,vaikka eihän tätä täällä tilalla muuten huoma kuin siitä,kukkahattutädit kun palaa lomalta,niin meille on taas monta byrokraattiata uutta mukavoo hommoo...
Minä olen kyllä huomannut, kun mukulat pyörii jaloissa  ja oma aika menee navetalla.
Ihmetyttää vain tuo, että eläinlääkärit suosivat Eviraa, vaikka tämä tulosten saaminen on aina yhtä tuskallista ja hemmetin hidasta.
Eikö minulla, joka senkin tutkimuksen maksan, ole oikeus valita, missä tutkimukset tehdään??  ???

On varmaan. Mulle on ihan uutuus, jotta jotain muita kuin salmonellatutkimuksia voi teettää muissakin labroissa kuin Eviran.
Movet ja Patovet ainakin tutkii eläinlääkäreitten lähettämiä näytteitä, mutta riippuu aina eläinlääkäristä minne lähettää.. Ja meillä  se on Evira.. >:(

++++++

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Näytteitä Eviralle
Minkä ikäiset eläimet sulla oireilee ja minkälainen on taudinkulku? Oireet, eteneminen jne. Ja kerrohan sitten kun saat tulokset. Meillä aikanaan odoteltiin reilu pari viikkoa tuloksia.