Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Katkeruus  (Luettu 38139 kertaa)

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Katkeruus
asioissa on monta puolta. ihmisen mukavuuden halu vaan tahtoo olla suuri syy uudempiin ja hienompiin koneisiin. ostavat ihmiset kalliita asuntojakin, lisääkö kallis asunto ihmisen työtehoa, pakko saada rahaa lainanlyhennyksiin ja korkoihin ;D. itse käytän jonkin verran urakoitsijoita en kadehti heidän kalustoa yhtään, hommat vaan sujuu tehokkaasti ja varmasti kohtuu tuoreilla koneilla. itsellä pari viime vuosituhannen lopun isoa traktoria. niillä ajelen 400 tuntia vuodessa per kone. mukavaa vaihtelua navetta hommiin. osa peltotöistä on vaan oltava omissa näpeissä. ei urakoitsijan käyttö sentään ilmaista ole, kaikkia töitä ei vaan yksin kerkeä tehdä. kyllä se vaan tuollainen uusi yli 200000 euroa maksava fendt on hieno peli, vähän konetta käyttävä ei heti kaikkia hienouksia tiedäkkään. siihen tunteja kerääntyy huomaamatta. se on viihtyisä työpaikka. jokainen valitsee itse omat työmaansa. itse aloitin traktorin ajon 90 luvun alkupuolella. 70 ja 80 lukujen traktoreilla. ei niillä enää vihtis ajella, melua, pölyä, tärinää, raskaita hallinta laitteita. miksi kiusata ihteä ei täältä rahoja saa mukaansa kukaan. tavoitteena terveenä eläkkeelle toivottavasti :D.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Katkeruus
Katkeruus kovankin onnen voittaa  ;D

Mä kuulun vanhoilla koneilla ajeleviin, enkä jaksa kadehtia toisten uusia. Se on tavallaan strategiavalinta, mukavuudenhalu vs. tuottokyky tjsp....maailmalla kierrellessä näkee, että tuottoa syntyy vanhemmallakin kalustolla.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Katkeruus
Missä menee se raja, onko kone uus vai vanha?
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

T171

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Katkeruus
Tätä väittelyähän voi jatkaa loputtomiin mutta onhan se niin että jos ajat sen 300-400h vuojessa sillä raktorilla niin kyllähän siihen riittää vähän vanhempi ja karumpi vehe, mutta jos taas istut sielä +1500h vuojessa niin kyllä siinä vain alkaa kummasti arvostamaan näiden uusien raktoreiden tuomia ominaisuuksia mm. jousitukset, sähköiset hallintalaitteet, ajomukavuus, melutaso ym. muut ominaisuudet ;)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Katkeruus

Minua kiinnostaa enemmän koneen käyttöaste kuin joku absoluuttinen tuntimäärä vaihtotilanteessa. Kun valkkaa netistä vaikkapa 4000 tuntia ajettuja koneita, on siellä vaikka minkälaista tarinaa ja ikäluokkaa.

Mutta munaa pitää olla kun näillä vanhoilla vehkeillä päästelee. Naapurit nauraa ja konekauppiaat pitää köyhänä.  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Katkeruus


Pitäähän se jo uudehko kone laittaa pelkästään naapurikateuden takia ;D
Onks tää nyt niitä paljon puhuttuja arvoja, joita ei voi rahassa mitata?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

T171

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Katkeruus
sehän voipi olla :P

jussij

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: Katkeruus
Missä menee se raja, onko kone uus vai vanha?

Olisiko: Tulee urakointiuutiset, tai sitten ei?
Minulle ei enää ko lehteä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Katkeruus
Vaan kun päästää koneen tarpeeksi vanhaksi niin johan alkavat naapurit jo melkein kunnioitusta osoittaa kun tuommoisellakin saa vielä jotakin tehtyä. Nauravat sitten vasta vähän pidemmällä itsekseen persaukiselle romunkerääjälle.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Katkeruus
Arvon "Täppärit" eivät menekkään heikoille jäille?
Kun on avattava koskemattomalle jäälle ura jäätietä varten, niin millä menette?
Matkaa 2 km, leveyttä tulisi saada vähintään 25 m ja jään paksuus 17 cm.
Itse kokeilin avokoneella ja lingolla. Kyllä ensimmäinen veto vastatuuleen onnistui, mutta paluu olikin sokkona ajoa..

Ratkaisuna V 502. Olikin hieman hakusassa, mutta sain töihin.
Onko muita kevyitä hyttikoneita kattoluukulla varustettuna?

Aivan muut koneet kun tiiviin metallipainon traktorit. Ei näihin tuiskuihin lainkaan, vaan kun on pakkasta ilman lunta luvassa. Jos noin paljon  jäätä, niin auto ja alueaura (oikean kokoinen) nopein noin leveään uraan. Jos tuisku tulossa,aukaisu on turhaa ja uudelleenauraus penkkojen takia paljon tuskaisempi. Kun jäätä 25, niin pieni neliveto ja kun 40 (teräsjäätä), niin isompi. Vajaa metri, niin metsäkoneella tai rekalla.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
Vaan kun päästää koneen tarpeeksi vanhaksi niin johan alkavat naapurit jo melkein kunnioitusta osoittaa kun tuommoisellakin saa vielä jotakin tehtyä. Nauravat sitten vasta vähän pidemmällä itsekseen persaukiselle romunkerääjälle.

Hyvin, hyvin, hyvin suhteellista. Itelle tuli mieleen stereotyyppinen uudehkon Valtran omistaja.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Katkeruus
On teillä ihme tunteita koneista ja vielä naapurin. Ootte sitten saanu penskasta asti ajaa kunnon koneita, kun ei yhtään vielä kyllästytä.

Zetor

  • Vieras
Vs: Katkeruus
On teillä ihme tunteita koneista ja vielä naapurin. Ootte sitten saanu penskasta asti ajaa kunnon koneita, kun ei yhtään vielä kyllästytä.

5 0 2 !

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Katkeruus
Missä menee se raja, onko kone uus vai vanha?

Olisiko: Tulee urakointiuutiset, tai sitten ei?
Minulle ei enää ko lehteä.
Mää juur sanoin emännälle, ettei tuu enää montaa vuotta... :(
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Katkeruus
Mää ymmärrä oikein koko ketjua...
Että ihan 502, mikä masokismin ylistyslaulu tämä oikein on.
Ei mun mielestä se että joku ei saa tulosta uusilla koneilla, sen kummemmin kuin se että joku tekee tulosta vanhoilla romuilla, aiheuta mitään ylimääräisiä kaunoja taikka katkeruuksia.

Mut kokeilepas ajella uudella traktorilla, vedä perässä uudehkoja työkoneita ja tee silti tulosta. Ei tarvii veropörssin ilmestymisen aikoihin juuri käsiä autonratista kylillä käydessä irrotella...