Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivurin perustuksen teko  (Luettu 16576 kertaa)

sorkkis

  • Vieras
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Turku onkin maalaisjuntille liian suuri taajama. ;D
;D ;D ;D ;D ;D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Minusta tuo teräspalkkirakenne olisi kaikista paras(jo anturavalukin on iso työ ellei oikein aikaa ole.).Joku asiansa osaava rautarakenneporukka hiiappiautolla tekee sen nopeasti,kaatosuppilon myös plootusta.Sitten kevyemmät kokoonpanotyöt voi itse tehdä,peltiverhoilut,ovet ikkunat ym.Perustuksesta kannattaa koittaa tehdä niin korkea että elevaattorin alipää ei ole vesikaivo samalla.Kauhea työ isosta kuivurista silti vaikka perustan teettäisi.Kattohuoneistonhan voi tehdä maassa ja nostaa nosturilla sinne päälle.Olen nähnyt muutamia rautapalkkien päällä olevia kuivaamoja,jopa ettei alaosaa ole edes verhoiltu pellillä tai laudoituksella.Aika lienee loppunut.
Meidän etäkuivuri on tämännäköinen - rakennettu 1976-1978. Ekana syksynä ei kuulemma paljoa seiniä/kattoa ollut...palkit on H-palkkia, 150x160 mm, seinämä 8-10 mm varmaankin. Onhan tuossakin valamista ollut jonkin verran. Ja elevaattorin alapää säiden armoilla, tottahan tuonne lunta tuiskuaa. Nykyrekkakin mahtuu alle, mutta siilonsulkimet on kertaaltiin vaihdettu. Ei vaan oo rekalla ollu viämeidän aikana asiaa...

Viimeksi muokattu: 16.10.11 - klo:14:43 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Hyviäkin puolia: Ei rotat viihdy, eikä pöly jää nurkkiin! 
Eipä olis iso homma tehdä vaikka käytetyistä kattopelleistä seinät!

nilihaara

  • Vieras
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Hyviäkin puolia: Ei rotat viihdy, eikä pöly jää nurkkiin! 
Eipä olis iso homma tehdä vaikka käytetyistä kattopelleistä seinät!
  Hevosmiehet menee laman tullessa kattopeltiseinistä läpi kauran hakuun. :)

nilihaara

  • Vieras
Vs: Kuivurin perustuksen teko
    Valuharkoista tehtiin 5x5 mutta en tekis nyt. Pumppuautolla massa harkkojen sisään, työläs.  Foamia laatan alle 7,5 cm  ja 40 cm laatta. Sisäpilarit Keravan aseman galvanoiduista 300x300 tolpista sekä kuivurin peti 250x600, kaikki 14 mm seinämällä. Kaatosuppilon hitsasin itse plootusta, ihan kiva homma kun toiset väsäs kattoa maassa. Suppilon runkona 150mm I-palkit. Nyt jäis koko kuivuri tekemättä on senverran tullu järkeä päähän.....  Jättäisin teon maitotäppäreille. :D

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Kuivurin perustuksen teko
onko Maraanin etäkuivuri Isnäsiin menevän tien varressa Porvoosta päin ajaessa oikealla?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kuivurin perustuksen teko
onko Maraanin etäkuivuri Isnäsiin menevän tien varressa Porvoosta päin ajaessa oikealla?
Noup, vaan Laitiaisiin päin ajettaessa oikealla puolella. :) Ei siis edes samassa läänissä.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Kuivurin perustuksen teko
ok.

maajulli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 614
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Ensin naimisiin sellaisen naisen kanssa joka omistaa pari korttelia Turusta ja 600 ha hyvää metsää. Siinä on hyvä peruskivi kuivurille  ???

 Mut toivottavasti ei itse asuis Turuus! Sitä ei kenenkään psyyke kestä...

Kui ni? Mitä sää meinaat?

 Mun vaimo o Turuust!

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Me tehtiin joskus 89-90 vuonna betoniharkosta muuraamalla. 5m korkeeta seinää,kippimontun reunoilla 2m sivut sisäänpäin,monttu on tehty pellistä. alle ajettava 5*4.  täysinäiset harkkolavat oli tellinkeinä sisäpuolella laatan päällä. traktorin perässä olevalla trukilla niitä siirreltiin. päätyseinä muurattiin viimitteks ulkopolelta. olin sillon n25v ja ensimmäistä kertaa muuraus hommassa. kyllä se jo toisenapäivänä alko sujuun. seinien päällä i-palkit oisko jotain 400 korkeet romukaupasta.  hyvin nuo seinät on ainakin tähänpäivään asti säilyneet. jotenkin on jäänyt mielikuva että pienempi homma se kivijalan teko oli kuin se peltien kasaus.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Ensin naimisiin sellaisen naisen kanssa joka omistaa pari korttelia Turusta ja 600 ha hyvää metsää. Siinä on hyvä peruskivi kuivurille  ???

 Mut toivottavasti ei itse asuis Turuus! Sitä ei kenenkään psyyke kestä...

Kui ni? Mitä sää meinaat?

 Mun vaimo o Turuust!


Etkä ole vieläkään tajunnu??   ;)

viatri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Suosittelen Mäkirekolan sementtivalimon elementtejä Järvelästä.Hinta/laatusuhde on ylivoimainen.Ja saumaus kannattaa tehdä sellaisella myllyllä,mikä pursottaa massaa letkulla saumaan.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Suosittelen Mäkirekolan sementtivalimon elementtejä Järvelästä.Hinta/laatusuhde on ylivoimainen.Ja saumaus kannattaa tehdä sellaisella myllyllä,mikä pursottaa massaa letkulla saumaan.

 Onko se sama firma josta tulee sementit, hiekat ja pesuvedet eri kuormissa?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

viatri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65
Vs: Kuivurin perustuksen teko
Suosittelen Mäkirekolan sementtivalimon elementtejä Järvelästä.Hinta/laatusuhde on ylivoimainen.Ja saumaus kannattaa tehdä sellaisella myllyllä,mikä pursottaa massaa letkulla saumaan.

 Onko se sama firma josta tulee sementit, hiekat ja pesuvedet eri kuormissa?
En niiden ruukinajoista tiedä,on sen verran kaukana,mutta paljon on kuivurin elementtejä tänne suunnalle myynyt.Kovin kummoinenhan itse "tehdas" ei ole,parempi jättää käymättä ennen kaupantekoa,voi ruveta epäilyttämään.Tarjouskilpailussa noin alvin verran seuraavaa tarjousta halvempi ja pystytys sisältyi,muilla vain rahti paikalle.Eikä itse elementeissä tai toimituksessa ollut mitään valittamista.