Tarkoitin että kun sen ohjauksen suunnitteluun ja mahdolliseen fail-safe-toimintaan panostetaan suunnittelussa tarpeeksi, niin turvallisuus kasvaa.
Tekniikka suunnitellaan niin, että erilaiset viat aiheuttavat lähinnä koneen halvaantumisen, ei villiintymistä. Radio-osuus tiedonsiirrossa käyttää virheenkorjausta ja tunnistuskoodeja. Jos tieto ei täsmää, se hylätään. Muutenhan se ohjaus ei ole sen kummempi kuin bittiohjattu propo-ohjaus muutenkaan, vastaava vika saattaa yhtä hyvin tulla sinne penkin takana olevaan mustaan laatikkoon vaikka kuski istuukin siinä penkillä ja kiskoo siitä sähköisestä joystickistä kuinka...
Jos vaikka venttilikara juuttuu roskan vuoksi mekaanisesti päätyyn niin ei se kuski voi muuta kuin pysäyttää moottorin kun ehtii. Jos pumpun ohjaus on sähköinen niin silloin sentään paineet jäävät alas ja voimat puuttuvat. Pumpun lepuutuspainekin riittänee kuitenkin pitämään kuormanlaskuventtilit tai vastaavat auki... eli alaspäin mennään jos se on mahdollista. Jos pumppua ohjataan perinteisesti ls-linjalla venttiilistöstä, niin silloin ovat täydet voimat ja tuototkin pelissä :-/
Melkoisen monimutkaisella tekniikalla ne hävittäjätkin lentävät ja ihan bitit ja piirikortit niitä ohjaavat, lentäjän antaessa lähinnä toiveita mitä tehdään. Ja niihinkin luotetaan.