Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volkswagenin lukituksen kaukosäätimen pariston vaihto  (Luettu 22781 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Kaverilla (VW/Audi asentaja) oli taannoin kokonainen haldex golffin haldexpumpun moottoria puuttuva takaperä kotonaan kun merkkiliikkeessä oli alkuun ainoa lääke haldexin pumpun hiilien loppuunkulumiseen koko haldexpaketin vaihto.  :o Ensialkuun haldexin omistajat hommas niitä sähkömoottoreita ulkomailta ja nyt kai niitä osaa vaihtaa paikalleen merkkiliikekin. Myös johtoliitoksissa on ollut ongelmia, joku haldexpaketin luona oleva liitos hapettuu ja sitten takana voi olla välillä veto ja välillä ei... Tosi kiva vaikkapa talvikelissä kun ohittaessa veto saattaakin hävitä.

Ei senpuoleen, osasin moisia ongelmia jo odottaakin. Jos perän veto on sähkön varassa, niin selvähän se on että vikaantuminen on todennäköisempää kuin täysin mekaanisessa systeemissä. Eihän toyotan land cruiserissakaan mitään sähköohjattuja kytkimiä ole, siellä on torsen keskitasuri kytkettävällä lukolla.

Noista lastuista tuli mieleen eräs hauska juttu jonka em. asentaja kertoi. Sanoi erään tuttavansa kerran tilanneen lastun 150 heppaiseen tdi leoniin. Siinä kun oli vakiota autoa ensin ajettu penkissä, niin kävikin ilmi että siinä oli jo tehtaalta tullessaan 179 heppaa ja vääntöä normaalia enempi, ei paljoa lämmitä asentaa 180 hepan lupaavaa lastua...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

 Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi  :P  Harinen sanoi että osat rupee lentelee...  Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...

Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!

No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/  ;D
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan...  No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia...  :P 

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan...  No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia...  :P

Epäilen vahvasti et ne on niitä 1-gen Haldexeja esim. 8l Audit oli niitä. Niissä suositellaan sitä sulakkeen irrotusta just sen takia ettei se välttämättä toimi ihan oikein penkissä, mut 2-gen ja tuoreemat pitäs kyllä toimia. Kylläkai ne osaa tuotteita kehittää Ruotsisakin! Eikai se Haldex nyt ihan paskin systeemi kuitenkaan ole kelpaahan se Volvoihinkin ja sellasiikin marginaali autoihin kuin Aventador ja Veyron.

Ja niistä lastuista sen verta et kyl mun mielest ihan riittävä tollaseen käyttö kippoon ja pääasiassa emännän käyttöön toi vajaa 250hp ja 400nm ja hintaakin tais ohjelmoinnilla olla vähä reilu 300€ ja jo 70tkm mukana kulkenu. Mulle riittää ku pojat ruotsissa on siihen Bensaa polttannet. Penkissä käytin kun sattu Maatsilla olee sellanen yleinen penkkipäivä.
Ne on ne hierottavat harraste autot sit erikseen, esim tohon naapurin pojan Ässään on säätämisissä menny varmaan bensoihi sama raha kun kun mulla koko auton viritykseen mut kukin tyylillään!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Varmaan neliveto tullut kesken peliin mukaan tai poistunut välillä kesken vedon en tiedä eikä kiinnostanut mutta kavereiden Haldexeja ei suostuneet nelivetopenkkiin laittamaaan eikä ole kyllä tarviskaan...  No noi lastuhommat nyt on vähän semmosia ja tämmösiä... Penkkiin ensin ja sitten säädetään sen verran kuin halutaan eikä mitään valmisohjelmia...  :P

Epäilen vahvasti et ne on niitä 1-gen Haldexeja esim. 8l Audit oli niitä. Niissä suositellaan sitä sulakkeen irrotusta just sen takia ettei se välttämättä toimi ihan oikein penkissä, mut 2-gen ja tuoreemat pitäs kyllä toimia. Kylläkai ne osaa tuotteita kehittää Ruotsisakin! Eikai se Haldex nyt ihan paskin systeemi kuitenkaan ole kelpaahan se Volvoihinkin ja sellasiikin marginaali autoihin kuin Aventador ja Veyron.

Ja niistä lastuista sen verta et kyl mun mielest ihan riittävä tollaseen käyttö kippoon ja pääasiassa emännän käyttöön toi vajaa 250hp ja 400nm ja hintaakin tais ohjelmoinnilla olla vähä reilu 300€ ja jo 70tkm mukana kulkenu. Mulle riittää ku pojat ruotsissa on siihen Bensaa polttannet. Penkissä käytin kun sattu Maatsilla olee sellanen yleinen penkkipäivä.
Ne on ne hierottavat harraste autot sit erikseen, esim tohon naapurin pojan Ässään on säätämisissä menny varmaan bensoihi sama raha kun kun mulla koko auton viritykseen mut kukin tyylillään!
Juu näin se varmaan on  ;)  Ja jos auto toimii tuolla valmisohjelmalla niin ei siinä mitään mutta kaikilla ei oo heposet olleet VAGineissa edes kotona ja toisilla on ollut enemmän  ;D 

talutehnika

  • Vieras