Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Noitavainot raakamaitoa kohtaan on taas käynnistetty  (Luettu 14609 kertaa)

Guarter

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1882
Mutta itse asiasta olen kyllä sitä mieltä, että asiassa ollaan tällä hetkellä enemmän noitavainojen kuin tavallisen perusvarovaisuuden puolella. Tietenkään kaikki eivät varoitusmerkintöjä ymmärrä, mutta tällä varovaisuuden asteella esmes autoilukin kiellettäisiin välittömästi.

Petri

Niinpä. Laitetaanpa ikävä uutinen, ihan mistä tahansa ruokaan liittyvästä asiasta  ja väki hyppii seinille. Osa meistä ihmisistä on tullut jo siihen ikään ettei ole manipuloitavissa. Ihan tosissaan riskit ovat ihan kamalat joka päivä  :o  ;D

Kaikki ruoka aidoimmassa muodoissaan on paras vaihtoehto, setät ja tätit virastoissaan saavat puhua ihan mitä tahansa. Kermaakin juon ihan joka päivä, koska se on hyvää ja terveellistä.

Sama kysymys kuin aiemminkin? Montako kuolemantapausta per vuosi on hyväksyttyä? Montako kymmenien tuhansien tehohoitoa per vuosi on hyväksyttyä? Montako (yhteiskunnalle ilmaista) munuaisensiirtoa per vuosi on hyväksyttyä?

Kun ne ovat kaikki tarpeettomia ja voitaisiin täysin välttää jättämällä tinkimaidon käyttö väliin ja tyytymällä siihen pastöroituun? Ja jos vähänkään lasketaan yhteiskunnan hyödyt tinkimaidon käytöstä (muutama tyytyväinen kun vatsa voi hyvin) ja kustannukset vaikkapa tuolla noin 10 tehohoitotapausta vuodessa niin ollaan negatiivisen puolella yhteiskunnan tasolla per heti.

Itse olen sitä mieltä että aikuiset ihmiset tehkööt mitä lystäävät. Mutta kun tässä on se huono puoli että nykyisin 98% ihmisistä ei tajua mikä riski siinä piilee että antaa sitä tinkimaitoa lapsille. Tilastot ovat siitä kivoja että todennäköisyys on hyvin pieni, se on totta. Mutta lohduttaako se sitä äitiä tai isää joka riskejä ymmärtämättä antoi sitä tinkiimaitoa lapselleen ja lapsi joutuu tehohoitoon, sidotuksi dialyysikoneeseen ja munuaisensiirtoon tai pahimmillaan kuolee?

Montaahan noita ei vuodessa ole mutta mikä on hyväksyttävä määrä siitä että tehdään jotain joka voitaisiin helposti välttää? Sekä THL että Evira tavoite on että yksikin vuodessa on liikaa. Ja hyvä niin, ilman sitä tavoitetta noita voisi olla paljonkin enemmän.


Jos tinkimaidon turvallisuus käsitellään samalla kategorialla kuin rokotehaitat, haitta/1000 rokotettua kohti  ::) vastaan, aitomaito on täysin turvallista ja hyödyllistä. Kysymys on kuitenkin täysravinnosta ilman mitään lisäaineita. Montako rokotehaittaa on hyväsyttävissä? Itse en hyväksy yhtään!! Kysymys pitäisi olla terveyden tekemisestä, joka on osoittautunut valheeksi.

Mitä tapahtuu epigeneettisesti kun ihminen ei altistu millekkään? Senhän jo tiedämme, huonosti käy. Siis, rakastakaa kohtuullisia riskejä, löysätkää nyörejä ja nauttikkaa elämästä!

Ainaisen valituksen keskellä tänään oli HYVÄ UUTINEN, koskien pienten tuottajien ja yrittäjien valvontamaksuja, ne haluttaisiin poistaa, todella järkevää ja kannustavaa! Viranomaisia tietenkin harmittaa kun sen seurauksena jouduttaisiin byrokratiaa supistamaan ja järkeistämään varojen puutteessa.

 

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977

Ainaisen valituksen keskellä tänään oli HYVÄ UUTINEN, koskien pienten tuottajien ja yrittäjien valvontamaksuja, ne haluttaisiin poistaa, todella järkevää ja kannustavaa! Viranomaisia tietenkin harmittaa kun sen seurauksena jouduttaisiin byrokratiaa supistamaan ja järkeistämään varojen puutteessa.

Tätä tietysti suomi-byrokraatit hännystelijöineen (mm. MTK) kovasti vastustavat. Taitaa olla niin, että ainoa järjen valo tulee EU:sta.