Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hesarissa kyseenalaistetaan maatalouden lomitustuki  (Luettu 15030 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Lomitusjärjestelmä on sieltä järkevämmistä päästä työlistämisohjelmia! Näissä tukityölistys, ynm.työttömien harjoitelukurseista ja kuinka haetaan töitä kurseista joutaisi leikata!

Kukaan täysipäinen ei enää mene ammattikouluu 3 vuodeksi vaan kikailee että pääsee työvoimapolitiseen koulutukseen vuodessa sama tutkinto kuin ammattikoulussa.

  Tuo ei oo mikään peruste. Vaikka yhteiskunnan maksama tuki 200milj. poistetaan ,ei se työtä mihinkään poista. Karjatilat suurenee ja ulkoistaa muutakin toimintaa. Mikseivät voi palkata myös lomittajaa omin varoin. Kyllä aika ajaa ohi luopumistuesta ja lomituksesta.  ;D

Sepedeuksella erittäin asiallinen ja erittäin järkevä kysymys. Niin ne muutkin yrittäjät itse yrityksensä tuotoilla mahdolliset lomittajansa kustantaa.

Pitääkin viikonloppuna soitella piruuttaan putkimiehiä että tulevat rööri-roopet tankoa vetämään! Monikohan lähtee? Arvelisin ettei yksikään!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Jätkä

  • Vieras
ja on eräs laki mikä sitoo hieman meitä tissinkoittajiakii:  nimittäin eläinsuojelulaki!       on ihan varam että jos minä vaikka lähden nyt viikonlomalle jonnekin niin satavarmasti on valtion verovaroin maksettu  virkamiäs perässä hinnoista kyselemättä.    on tosi että ei esim. yhtään lypsykonehuoltomiestä tavoita kun he ovat vkl lomalla tai kesäsellaisella ja kukaan ei ole lomittajana.    eli sellaista tasa-arvoa yrittämisellä.                         itse en ole ollu lomalla 22 vuoteen joten en ole syyllistynyt rahanthlauskeen joten puhtaalla omalla tunnolla huutelen vaikka joudun kuitenkin maksamaan kuten lomalaisetkin.
Laitappa vaikka vanhusten hoitokodin pystyyn, niin sielä pitää olla 24/7/365 päivystys ja eikä yrittäjä saa lomittajata.
Mutta melko varmaan jokainen yrittäjä tietää mihin ryhtyy kun alkaa yrittäjäksi ja parempi nekin rahat lomittajien palkkoina kuin joidenkin etelän koijareitten lompakossa

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Lomitus ja etenkin luopumistuki pitää ajaa alas hetimiten!


Molemmat ovat kekkosen aikaan kuuluvia maatalouden kehityksen jarruja!
 
 8)

Ei ne mitään kehitystä jarruta, mutta voidaanhan niitä tietenkin kehittää aina  ;)
Itse näkisin asian niinpäin, että raha on hyvä konsultti, maksetaan enempi siitä, että yrittäjät järjestävät asiat itse, niin syntyy uusia tapoja järjestää asioita 8) 8)
Tosta luopumistuesta voidaan kyllä hiljalleen luopua ja miettiä muita tapoja saman asian hoitamiseksi  ;)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepedeus

  • Vieras
Lomitus ja etenkin luopumistuki pitää ajaa alas hetimiten!


Molemmat ovat kekkosen aikaan kuuluvia maatalouden kehityksen jarruja!
 
 8)

Ei ne mitään kehitystä jarruta, mutta voidaanhan niitä tietenkin kehittää aina  ;)
Itse näkisin asian niinpäin, että raha on hyvä konsultti, maksetaan enempi siitä, että yrittäjät järjestävät asiat itse, niin syntyy uusia tapoja järjestää asioita 8) 8)
Tosta luopumistuesta voidaan kyllä hiljalleen luopua ja miettiä muita tapoja saman asian hoitamiseksi  ;)

  Luopumistuki ja lomitus mahdollistaa ilmaisen työvoiman maatilalle. Nämä luopujat saavat jatkaa työntekoa navetassa ja pellolla, mutta metsään eivät saa mennä pöllejä tekemään.  ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Lomitus ja etenkin luopumistuki pitää ajaa alas hetimiten!


Molemmat ovat kekkosen aikaan kuuluvia maatalouden kehityksen jarruja!

 8)

  Samaa mieltä,silloin kun tuon lomituksen keksivät tuli mieleen että kepu valtion varoilla osallistui maidon tuottamisen ,vaikka minun mielestäni olisi kuulunut saada meijeriltä sellanen hinta että jokainen lypsäjä olisi omasta tilipussistaan voinut maksaa tuuraajille sen palkan..

  Samoin tuo luopumistuki,jos yrittäjälle ei jää mitään jemmaan muutamassa kymmenessä vuodessa niin pitäs osata siirtyä ajoissa muihin hommiin eläkettä tienaamaan..

Viimeksi muokattu: 18.10.13 - klo:11:01 kirjoittanut iskra

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Lomitus ja etenkin luopumistuki pitää ajaa alas hetimiten!


Molemmat ovat kekkosen aikaan kuuluvia maatalouden kehityksen jarruja!
 
 8)

Ei ne mitään kehitystä jarruta, mutta voidaanhan niitä tietenkin kehittää aina  ;)
Itse näkisin asian niinpäin, että raha on hyvä konsultti, maksetaan enempi siitä, että yrittäjät järjestävät asiat itse, niin syntyy uusia tapoja järjestää asioita 8) 8)
Tosta luopumistuesta voidaan kyllä hiljalleen luopua ja miettiä muita tapoja saman asian hoitamiseksi  ;)

  Luopumistuki ja lomitus mahdollistaa ilmaisen työvoiman maatilalle. Nämä luopujat saavat jatkaa työntekoa navetassa ja pellolla, mutta metsään eivät saa mennä pöllejä tekemään.  ;D

Näinhän se on, mutta mikä tässä niinku väärin muka on  :o :o :o :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Taitaa juttu olla samasta sylttytehtaasta kuin tämäkin:

"Tuhat maanviljelijää ryntää eläkkeelle jo 56-vuotiaina"

http://www.demokraatti.fi/politiikka/uutiset/15174-tuhat-maanviljelijaa-ryntaa-elakkeelle-jo-56-vuotiaina

Ja syynä on mm:

http://www.hs.fi/politiikka/Oulun+demarinuoret+haluavat+Urpilaisen+v%C3%A4istyv%C3%A4n/a1381977911726

 On mahdollisuus eläkkeelle mutta todellisuudessa maatalous töistä lähdetään eläkkeelle keskim. vanhempana kuin muista ammateista
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26171
  • vastustan
Tämän päivän Hesarissa taloustieteen tohtorikoulutettava Juha V. A. Itkonen kyseenalaistaa maatalouden lomitustuen, tänä vuonnakin 206 milj €.

Kaikesta muusta leikataan mutta tästä ei. Muilla aloilla yrittäjät maksavat lomat, maataloudessa se on lykätty veronmaksajien  piikkiin.

Itkonen vertailee tuota 206 milj. € muutamaan muuhun budjetin määrärahaan, aivan järjettömältähän tuo summa tuntuu.

Suomi on ainoa maa, missä veronmaksajat kustantavat maatalouslomat. MTK/kepu oli innolla leikkaamassa mm. etelän korotetut investointituet pois, samoin nuorten viljelijöitten tuen ym. paljon muuta, mutta lomitusrahoihin ei koskettu. Jopa lomapäiviä on lisätty koko EU-jäsenyyden ajan.

Pöyristyttävää rahantuhlausta!  >:(
onneks meillä on maidontuottajiin positiivisesti suhtautuva kokoomusjohtoinen hallitus ;) ;D 8) ::) saa hesari huudella rauhassa ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
monellako sahurilla on lomittaja ja kuin monta putkimiestä tiedät joilla lomittaja tekee työt silloin kun lomalla ovat????   lukuja ja vaikka yrittäjiä kejiin!!!!

 Useilla pienyrittäjällä ei ole yhtään ja eipä tule loman aikana mistään tulojakaan. Lehmät sentään tuottavat koko ajan maitoa eli rahaa vaikka isäntä on lomalla.
   Jösses.   Kuka maatalousyrittäjä surkuttelee vaikka putki- tai sähkömiesten homman surkeaa
kannattavuutta? 

Näillä kavereilla riittää ruosteinen hiace moninkertaiseen tuntiansioon verrattuna viljelijän työtuloon.
Just näiltä kavereilta tulee postin mukana semmosia laskuja että perseelleen putoaa...

Mun puolesta saat pitää lehmien tuoton kulujen jälkeen vaikka viikon loman ajalta, jos käyt navetassa neljä
kertaa päivässä ja kaikki on ehjänä loman jälkeen.

Joskus se loma voi maksaa monta tonnia kun kotiin saapuu ja laskee vahingot.   >:(
Tuskahiki on köyhän sauna...

Jätkä

  • Vieras


[/quote]   Jösses.   Kuka maatalousyrittäjä surkuttelee vaikka putki- tai sähkömiesten homman surkeaa
kannattavuutta? 

Näillä kavereilla riittää ruosteinen hiace moninkertaiseen tuntiansioon verrattuna viljelijän työtuloon.
Just näiltä kavereilta tulee postin mukana semmosia laskuja että perseelleen putoaa...

Mun puolesta saat pitää lehmien tuoton kulujen jälkeen vaikka viikon loman ajalta, jos käyt navetassa neljä
kertaa päivässä ja kaikki on ehjänä loman jälkeen.

Joskus se loma voi maksaa monta tonnia kun kotiin saapuu ja laskee vahingot.   >:(
[/quote]
 Eikö juuri tuonkin takia pitäisi lopettaa koko lomitusjärjestelmä, kun se tuottaa maidontuottajallekin pelkkät tonnien vahingot.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Taitaa juttu olla samasta sylttytehtaasta kuin tämäkin:

"Tuhat maanviljelijää ryntää eläkkeelle jo 56-vuotiaina"

http://www.demokraatti.fi/politiikka/uutiset/15174-tuhat-maanviljelijaa-ryntaa-elakkeelle-jo-56-vuotiaina

Ja syynä on mm:

http://www.hs.fi/politiikka/Oulun+demarinuoret+haluavat+Urpilaisen+v%C3%A4istyv%C3%A4n/a1381977911726

 On mahdollisuus eläkkeelle mutta todellisuudessa maatalous töistä lähdetään eläkkeelle keskim. vanhempana kuin muista ammateista

Oikeassa olet, mutta SAK-politrukin ammattitaitoon kuulu kertoa asiasta vain se TOINEN puoli:


”Vastakkainasettelun aika ei taidakaan olla ohi.”

Vastakkainasettelun aika ei taidakaan olla ohi. Näin voi päätellä viime viikon uutisryöpystä maataloutta kohtaan.

Keskiviikkona SDP:n lehti Demokraatti julkaisi aukeaman uutisen otsikolla ”Maanviljelijät ryntäävät eläkkeelle 56-vuotiaina”. Uutinen oli kannanotto työurien pidentämistä koskevaan keskusteluun.

Mainitsematta jäi, että viljelijät jäävät eläkkeelle keskimäärin vanhempana kuin palkansaajat. Pidemmän työurankaan jälkeen eläke ei yllä palkansaajaeläkkeiden tasolle.


http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/yleist%C3%A4/tilaajapalvelu/lukijakilpailu/nyt-riitt%C3%A4%C3%A4-neuvojia-1.48403

Viimeksi muokattu: 18.10.13 - klo:13:12 kirjoittanut Paalaaja

Slippin 'n sliding

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65621
mutta maalaisilla onkii paremmat rojut myydä kylille kun eläkkeelle sattuu pääsemään!   kyllä palkannauttija ei kato pitkään hyvällä noita uusia portaattomia joita eläkeläiset kauppaa...

                 *****, ite en saa yhtään lomaltapaluurahaa vaikka kuin kyselen.     

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Sepedeuksella erittäin asiallinen ja erittäin järkevä kysymys. Niin ne muutkin yrittäjät itse yrityksensä tuotoilla mahdolliset lomittajansa kustantaa.

Pitääkin viikonloppuna soitella piruuttaan putkimiehiä että tulevat rööri-roopet tankoa vetämään! Monikohan lähtee? Arvelisin ettei yksikään!

Niin? Olet tainnut polttaa pahasti siltoja takanasi jos tuollainen tilanne on. Täällä päin missä on tuhansien sikojen yksiköitä ja massiivisia broileriverstaita niin kaikki isännät ovat niin yhteistyökykyisiä ja osaavia myös suhdetoiminnassa että kenellekään ei ole minun tietääkseni tuottanut mitään vaikeuksia saada putkimiehiä töihin 24/7 kun tarve on. Mutta tietty jos yhteistyökyky ja toisten arvostus on mitä on niin voihan niitä vaikeuksia sitten tulla...

Ja se on sitten vähän eri asia että tuleeko se palkkakaveri vai yrittäjä itse. Yrittäjä tekee töitä silloin kun tarvitaan ja täältä löytyy kaksi kolmekin putkiliikettä jotka yrittäjäpohjalta tekevät hommat. Lisäksi tiedän että ainakin yksi liikkeistä on järjestänyt päivystyksen niin että kun yrittäjä itse on etelän matkalla niin kokeneimmasta päästä oleva työntekijä päivystää ja jos tulee tilanne niin 3.000 lihasikaa saa vesihuollon kuntoon 24/7 vaikka keskellä yötä. Näin siis täällä vähän etelämmässä jossa löytyy muiden arvostusta ja yhteistyökykyä...

Harmi että tuota muiden arvostusta ja yhteistyökykyä ei ole tarttunut sinuun yhtään, vaikka asut alueella missä se kuuluu ihan ihmisluonteseen  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Sepedeuksella erittäin asiallinen ja erittäin järkevä kysymys. Niin ne muutkin yrittäjät itse yrityksensä tuotoilla mahdolliset lomittajansa kustantaa.

Pitääkin viikonloppuna soitella piruuttaan putkimiehiä että tulevat rööri-roopet tankoa vetämään! Monikohan lähtee? Arvelisin ettei yksikään!

Niin? Olet tainnut polttaa pahasti siltoja takanasi jos tuollainen tilanne on. Täällä päin missä on tuhansien sikojen yksiköitä ja massiivisia broileriverstaita niin kaikki isännät ovat niin yhteistyökykyisiä ja osaavia myös suhdetoiminnassa että kenellekään ei ole minun tietääkseni tuottanut mitään vaikeuksia saada putkimiehiä töihin 24/7 kun tarve on. Mutta tietty jos yhteistyökyky ja toisten arvostus on mitä on niin voihan niitä vaikeuksia sitten tulla...

Ja se on sitten vähän eri asia että tuleeko se palkkakaveri vai yrittäjä itse. Yrittäjä tekee töitä silloin kun tarvitaan ja täältä löytyy kaksi kolmekin putkiliikettä jotka yrittäjäpohjalta tekevät hommat. Lisäksi tiedän että ainakin yksi liikkeistä on järjestänyt päivystyksen niin että kun yrittäjä itse on etelän matkalla niin kokeneimmasta päästä oleva työntekijä päivystää ja jos tulee tilanne niin 3.000 lihasikaa saa vesihuollon kuntoon 24/7 vaikka keskellä yötä. Näin siis täällä vähän etelämmässä jossa löytyy muiden arvostusta ja yhteistyökykyä...

Harmi että tuota muiden arvostusta ja yhteistyökykyä ei ole tarttunut sinuun yhtään, vaikka asut alueella missä se kuuluu ihan ihmisluonteseen  ;D

Ei voi ymmärtää tuota Muujussin katkeruuden määrää!!!!!! Onko nyt käynyt niin että Muujussi maailmalle lähtiessään jätti koti tilansa "tyhmempänä" pitämälleen veljelleen ja nyt veli onkin tahkonnut tiliä Muujussin kustannuksella!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Lomitus on muinaisjäänne jonka tosiaan voisi lopetaa mahdollisimman nopeasti. Voisin siteerata jotain keskustelua grilliyrittäjästä, mutta en nyt jaksa vääntää...
Nothing is Something Worth Doing