Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?  (Luettu 17416 kertaa)

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Onkos näillä palstoilla sitten niitä, jotka eivät mistään hinnasta ulkoistaisi töitänsä? Perusteluja?
Mä olen etupäässä koittanut sisäistää näitä hommia. Kaivinkonehommia on teetetty muilla, mutta näitä nyt on ollut hyvin harvakseltaan. Itellä on kaikki koneet, eikä niiden poismyynnillä paljoa säästä. Pinta-alaa on kuitenkin sen verran, että tälle alalle on vaikea kenenkään naapurin ottaa urakkaa hoitaakseen. Muutenkin olen ennemmin sen kannalla, että yhteisiä koneita parin naapurin kanssa kuin, että urakointiin. Helpommin pystyy sopimaan hommat ja tietää paremmin missä päin koneet on menossa.

Miksi sinun pitää tietää missä ne koneet on menossa? Eikö se riitä että ne on omalla pellolla silloin kun on so*****?  :P
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Onkos näillä palstoilla sitten niitä, jotka eivät mistään hinnasta ulkoistaisi töitänsä? Perusteluja?
Mä olen etupäässä koittanut sisäistää näitä hommia. Kaivinkonehommia on teetetty muilla, mutta näitä nyt on ollut hyvin harvakseltaan. Itellä on kaikki koneet, eikä niiden poismyynnillä paljoa säästä. Pinta-alaa on kuitenkin sen verran, että tälle alalle on vaikea kenenkään naapurin ottaa urakkaa hoitaakseen. Muutenkin olen ennemmin sen kannalla, että yhteisiä koneita parin naapurin kanssa kuin, että urakointiin. Helpommin pystyy sopimaan hommat ja tietää paremmin missä päin koneet on menossa.

Miksi sinun pitää tietää missä ne koneet on menossa? Eikö se riitä että ne on omalla pellolla silloin kun on so*****?  :P
No sen takia, että kaikenlaisia viivästyksiä tulee. Jossain päin noi hommat toimii minuuttiaikataululla, mutta täällä tuppaa olemaan "luovempaa".

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Paperityöt.. Veroilimotus, visu, palakkalaskelmienteot, omavalavontakuvvaus, tukihakemus.. Kaikki, siis ihan kaikki paperihommat
maitotilaneuvvojan tai maatallouteen erikoistunneen tilitoimiston huoleksi. ::)
Mutta VASTUU on silti itellä tilan johtamisesta ja tietojen analysoinnista.

Tietsikan kunnosapito, ja kaikki siihen liittyvä tietotekniikanörttifirmalta
avvaimet kätteen periaatteela. :D

Noukkariurakointi, puinti, kaivurityöt, kivenkerruu, mettätyöt, joskus vähä paalausta ja siemenvilijan lajittelua ulukostettu.

Syväntalavia lukkuunottamata työntekijä apuna navetala, ja aitahommisa ja muisa "ryskätöisä" jne..

Ite teen muile rahtikuivausta, niittomurskausta, rehun siiloon tassausta ja polokemista, kylyvyä, äestystä.. 

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?

Ite teen muile rahtikuivausta, niittomurskausta, rehun siiloon tassausta ja polokemista, kylyvyä, äestystä.. 


Suoritatko polokemisen pihalla vai pirtissä?

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Ulkoistettu suurin osa niitoista( n70-80%). Eli urakoitsija ajaa isot lohkot, ite kierretään alle 2 ha lohkot.
Karhotus ulkoistettu. Ajosilppuria käytämme ulkoistettuna. Samoin välien ajon 80% :sti. Myös auman polku on ollut urakoitsijan hommaa. Puinti,myrkytykset,kalkitukset,paalaus,haketus, tuleva lietteenajo jos löytyy tekijä,lypsytyö lelylle.Metsätöistä suurin osa pl istutukset jotka tehdään itse.

Itse harjoitetaan aurausta,kaivinkonetöitä ja vesakonmurskausta pääasiassa. Myös tilauksesta muutakin
Suolahe rauta on haurasta

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Ulkoistettu viljanviljely, noukinvaunuhommat ja lietteenajosta suurin osa. Jopa osa paalauksesta on ulkoistettu, että ehtii samaan aikaan itte niittämään sopivasti noukkarin edellä. Kaikki 1,8tn kaivinkoneelle sopimattomat kaivamiset ulkoistettu ja pysyy kans. Ruiskutusten ulkoistaminen vakavasti suunnitelmissa.

tethering holes to their concave windings

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Mitkä maatilan työt kannattaa ulkoistaa?
Taloudellisessa mielessä kaikki konetyöt maatilalla kannattaa ulkoistaa, jos löytyy urakoitsija, jotka hommat pystyy hoitamaan suht.koht. ajallaan. Taloudellinen tulos on silloin positiivisempi, eikä tarvitse pääomia sitoa koneisiin, vaan ne voi sijoittaa huomattavasti tuottavammin ja näin voi sitten vanhoilla päivillään nauttia työnsä tuloksista. Monella uran lopussa on vain pihalla iso määrä enemmän tai vähemmän tiensä päässä olevia koneita, joista ei myydessä mitään juuri saa ja siitäkin vähästä tulosta joutuu maksamaan ansiotuloveroa.