Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:06Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä Ei se taida ihan noin mennä. Vaikka olisi vakuutettu perävaunu ja se irtoaa hinauksen aikana. Aiheuttaen vahinkoa maksetaan korvaus vetoauton/traktorin liikennevakuutuksesta eikä perävaunun vakuutuksesta.Sen takia perävaunujen liikennevakuutusmaksut on niin halpoja, kun niistä ei korvata muuta kuin kärryn itse liikenteessä aiheuttamat vahingot. Ja aika harvoin vastaan tulee kärryjä, jotka olisivat lähteneet omin voimin liikenteeseen.
Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä
Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä
Samoiten ne vesiongelmat niin tuskin niistä kuluja syntyy mutta aika raju harmitus asiasta kyllä tulee.
Lainaus käyttäjältä: vms1 - 19.08.12 - klo:09:05 Samoiten ne vesiongelmat niin tuskin niistä kuluja syntyy mutta aika raju harmitus asiasta kyllä tulee. Vähä syysateita verhoilun taakse niin pistelee aika kivasti nenässä ens keväänä kun ne on homeessa.
Menee jo hieman koomisuuden puolelle. Taitaa edessä olla hieman tiukempi puhelu paikalliselle valtra huollolle.
Ihan yhtä hyvä hitsari kuin eräällä kotimaisella litistemylly valmistajalla tuossa pohjois-pohjanmaalla.
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:06Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:06Olenkohan minä käynyt unissani hitsaamassa tuon, jälki näyttää tutulta Mutta miettikääpä tätä. Peräkoukkuun kiinnitetään yleensä jokun hinattava laite jota ei ole rekisteröity/liikennevakuutettu. Jos tällainen hinattava laite aiheuttaa liikennevahingon, niin hinaavan laitteen liikennevakuutus tietysti kattaa tapahtuneen...-> mutta jos hinattava laite irtoaa koukusta ja törmää johonkin niin vakuutussuhdetta ei enää ole Asia menee just näin.. Että teoriassa ajossa revennyt peräkoukku voi tulla TODELLA kalliiksi jollekin henkilölle. Vissiin sille, jonka hitsisauma on systeemissä päälimmäisenä Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla
Lainaus käyttäjältä: rene - 19.08.12 - klo:09:35Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 19.08.12 - klo:09:06Luullakseni kaikki vetolaitteet tarkastetaan huolella ja mitoitetaan reilusti yli Noitten nostotankojen varassa ei koukun pitäisi liikenteessä olla Nuo nostotangothan ovat turvallisuustekijä jolla estetään (mahdollisesti onnettomuusvaaran aiheuttavan) hinattavan laitteen vieminen tieliikenteeseen. Ja jos nostotangot odotusten vastaisesti kestäisivät hinattavan laitteen kytkemisen vetokoukkuun niin vetokoukku ja sen lukitus ovat vastuussa tästä eteenpäin. Eivät nostotangot.
Olisiko tuon vaurion todellisuus kuiten se että alkup nostotangot olis töpeksitty vääriksi ja olis nuo tangot ja yläkorvakkeet teetetty sorvarilla ja "itte" hitsattu?