Jossain lehdessä haastateltiin jotain ukkoa joka on tehnyt näitä mainos kuvia, niin kuormat oli kuulemma onttoja. Mutta olihan ne oikeassa työssäkin valtavia kuormia mitä ajoivat, veto kärryssä, mutta traktorissa eikä kärryssä jarruja
Kyllä 1970-luvulla juurikassouvissa käytettiin raskaassa kuorma-auton perästä tehdyssä kärryssä paineilmajarruja, joita tiettävästi käytettiin käsivivulla. Jokin 270 Leylantti ei olisi risteykseen tullessa polkimella pidäteltynä päästänyt kuin pahanhajuista savua jarrupönttöjen rasvasta ja maalista. Loivaankin ylämäkeen pinnisteli kakkosvaihteella ylös. Sama kuski ajoi korkeita tukkikuormia omatekoisella kärrykuljettimella. Kun ajoin polkupyörällä kuorman perässä, ja pidäteltiin seuraavaan risteykseen, niin ne puolipyöreät jarrukelloista tulevat tangot kääntelivät rumpujen jarruvipuja.
Volvo T800 - sarjan traktori oli myös näkösällä täällä päin, niissäkin jo käytettiin erillisjarruja.
-SS-