Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 09.12.10 - klo:22:12
-
Nasta, koska kitkalla ei tee jäisellä sianselkäteillä hevon paskaa. Ylämäkilähtö teettää suuria vaikeuksia kitkalla.
-
Kitka. Nastat on tumpuloille.
-
Kitka. Nastat on tumpuloille.
Olen tumpula.
Eix tämmönen galluppi juur ollu?
-
Kitka. Nastat on tumpuloille.
Olen tumpula.
Eix tämmönen galluppi juur ollu?
En muista.
-
Nastat.
Yhdet kitkat ollut, vajaan kuukauden, ja toisia ei tule.
Jollakinhan se tie täytyy karhentaa, jotta kitkarengas voi toimia.
-
Nasta, koska kitkalla ei tee jäisellä sianselkäteillä hevon paskaa. Ylämäkilähtö teettää suuria vaikeuksia kitkalla.
tuleeko kitkaa jos hakkaa vanttuuseen ???
-
Kitka. Nastat on tumpuloille.
kitkat o ko eläkeläänen ilman tekohampaita ;D
-
Nasta, koska kitkalla ei tee jäisellä sianselkäteillä hevon paskaa. Ylämäkilähtö teettää suuria vaikeuksia kitkalla.
tuleeko kitkaa jos hakkaa vanttuuseen ???
No sehän se vasta on nastaa!
-
Nasta, koska kitkalla ei tee jäisellä sianselkäteillä hevon paskaa. Ylämäkilähtö teettää suuria vaikeuksia kitkalla.
tuleeko kitkaa jos hakkaa vanttuuseen ???
No sehän se vasta on nastaa!
;D
-
Nastoillahan sitä kitkaa saa helposti...
-
Emmätiä... mullei oo mitää suuria intohimoja asian suhteen, mutta kitkarenkailla ajelen... ongelmitta. Pahinta voi olla märkä jää ja toinen paha on ehkäpä kuuran jälkeen kiillottunut paljas asfaltti, mutta pärjääminen on enemmänkin asenne- ja ajotapakysymys. Kuitenkin näitä kitkarenkaalle "hankalia" kelejä on loppujen lopuksi niin vähän, etten kitkarenkaista luovu. Tietenkään ilman luistonestoa ja aabeeässää ei ehkä kannata kitkoilla ajella, mutta noihan nyt on jo joka kotterossa nykyään...
-
Nelivedot ja kitkat. Etuveto ja nastat.
-
Emmätiä... mullei oo mitää suuria intohimoja asian suhteen, mutta kitkarenkailla ajelen... ongelmitta. Pahinta voi olla märkä jää ja toinen paha on ehkäpä kuuran jälkeen kiillottunut paljas asfaltti, mutta pärjääminen on enemmänkin asenne- ja ajotapakysymys. Kuitenkin näitä kitkarenkaalle "hankalia" kelejä on loppujen lopuksi niin vähän, etten kitkarenkaista luovu. Tietenkään ilman luistonestoa ja aabeeässää ei ehkä kannata kitkoilla ajella, mutta noihan nyt on jo joka kotterossa nykyään...
Neliveto ja nastat. Minusta tuo luistonesto pilaa ajamisen ilon... :'( Onneksi ei kummastakaan autosta sellaista löydy..
-
kitkat ollu jo v2002 ja hyvin oon pärjänny
-
- Ei huonoja kelejä, vaan vääriä välineitä.
-- Subaru, ja kitkat. Ja pelaa
-
Nastat.
Yhdet kitkat ollut, vajaan kuukauden, ja toisia ei tule.
Jollakinhan se tie täytyy karhentaa, jotta kitkarengas voi toimia.
Samoin täällä! Kuukauden olivat alla ja vaIhtoon meni kun väkisin kuljettajasta tuli matkustaja. ala ja ylämäet mentiin alas kuin pulkka ei mitään hollia
On nuo mutka mäet sen verta pahat. Joskus tekee tiukkaa noilla nyky nastoillakin.
-
Ketjut!
..rkle..
-
- Ei huonoja kelejä, vaan vääriä välineitä.
-- Subaru, ja kitkat. Ja pelaa
8) 8) 8) 8)
-
Kitkat. Ajelin kaksi talvea "saksalaisilla kitkoilla" ilman ongelmia joten miksi oikeilla kitkarenkailla ei pärjäisi.
Meillä on 2 samantehoista Opelia joissa toisessa nastat (ajettu ehkä 7000km) ja toisessa kitkat. Kitkarengasopel sutii vähemmän kiihdytyksissä ja perä ei pyri mutkissa eteen... Pääkallokeleillä se on tietysti huonompi, mutta niitä on karvassa täällä Etelä-Tundralla.
Suurimmat ongelmat liikenteessä aiheutuvat ESP.n ja nastarenkaiden yhdistelmistä. Vaudin saa nostettua niin korkeaksi että normaaliliikenne ei pysty reagoimaan...
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
http://www.rallirengas.fi/rallirengas-winter2009.pdf
Jos pitäis valita ni noilla kokeilisin tulla ylös.
Kysy siltä rengasreiskalta et kannattaako olla niin hölmö alunalkaenkaan että putoo sinne jähin
-
Ei noissa nykynastoissa ole naskalista jälkellä kuin kahva. :o
-
yhen talven ajoin nastoilla ja se riitti... kitkoilla ajetaan ja hyvin on pärjätty
golffin ylivoimaa ;D
-
Kauheesti kiinni autosta ja käyttötarpeesta.
Kun Trasittiin lyödään 8 neliön kärry koukkuun ja sinee puolitoista tonnia rautaa lavalle, niin haluaisin nähdä sen nautiskelijan , joka silloinkin vannoo kitkojen nimeen.
Kärryssä on myös talvisaikaan nastat, kun kerta lakikirja niin sanoo. Ja toisaalta, jos tiukassa tilanteessa auto pysähtyy mutta kärry ei, niin sit ei oo kyl kellään hauskaa..
-
Haettiinko tässä mielipiteitä pääasiassa hekilöliikenteessä käytettäviin autoihin vai laajennetaanko tavara-autojen puolelle?
Tästähän olis pitäny ny tollanen äänestys järjestää. Täältä lähtisimyös ääni kitkoille henkilöautokäytössä, pääasiallinen syy ajomukavuus. Nyt on viimesenä ollu pinnoitetut kitkat, ja pito piisaa mainiosti tuollaiseen pääosin tieliikennelain puitteissa suoritettavaan ajoon. Kuulemma noissa pinnoitetuissa on yleensä vieläkin pehmeämpää kumiseosta kuin tavan kitkoissa.
Ainoa miinuspuoli on tietty tuo heikko pitokyky vetisellä pääkallokelillä.
Ja tuohon sarjaan "rengaskauppiaan tokaisuja" käy myös: Eikö paras oo sellanen kitkarengas johon on vielä laitettu nastatkin?
-
Kitkoilla pärjää hyvin
Semmoinen E merkki takalasiin vaan kuten venäjälläkin , Siis nastojen käyttäjille,,,,
Tietää pitää turvaväliä
::)
-
Kiska vai natka?
-
kitkat myös pakussa ;)
-
Kitkoilla pärjää hyvin
Semmoinen E merkki takalasiin vaan kuten venäjälläkin , Siis nastojen käyttäjille,,,,
Tietää pitää turvaväliä
::)
Muutama halkeema tuulilasiin ja yks paskaks menny umpio... kiitos nastojen!
-
Neliveto ja nastat.
-
Muutama halkeema tuulilasiin ja yks paskaks menny umpio... kiitos nastojen!
Nykykitkojen lamellit kyllä enempi kiviä heittelee mitä nastarenkaat, on vaan ihmisten harhakuvitelmaa että ne nastat siellä lentelee.
-
Lasista näkee oliko nasta vai kivi. Nastasta tulee sellainen tosipieni iskujälki josta lähtee halkeamaan, kivestä tulee isompi ja pyöreämpi jälki.
-
Ladassa pitää olla nastat, jotta niistä suunnattomista vääntömomenteista saisi kaiken hyödyn irti, ja siltikin mennään kahva edellä jokaiseen mutkaan. Se kun on tuo 1,2:sen voima joka puhuu 8)
-
Ladassa pitää olla nastat, jotta niistä suunnattomista vääntömomenteista saisi kaiken hyödyn irti, ja siltikin mennään kahva edellä jokaiseen mutkaan. Se kun on tuo 1,2:sen voima joka puhuu 8)
Oletko laittanut konepelliin kahvan ??? ;D
-
Nastat. Eihän ralliakaan kitkoilla ajeta :D
-
Ladassa pitää olla nastat, jotta niistä suunnattomista vääntömomenteista saisi kaiken hyödyn irti, ja siltikin mennään kahva edellä jokaiseen mutkaan. Se kun on tuo 1,2:sen voima joka puhuu 8)
Oletko laittanut konepelliin kahvan ??? ;D
Sivuluisua sillä mennään, kun vatanen konsaan. Ne on nämä tämmöset ralliautot, talvella vaarallisia tottumattoman käsissä. 8)
-
Ladassa pitää olla nastat, jotta niistä suunnattomista vääntömomenteista saisi kaiken hyödyn irti, ja siltikin mennään kahva edellä jokaiseen mutkaan. Se kun on tuo 1,2:sen voima joka puhuu 8)
Oletko laittanut konepelliin kahvan ??? ;D
Sivuluisua sillä mennään, kun vatanen konsaan. Ne on nämä tämmöset ralliautot, talvella vaarallisia tottumattoman käsissä. 8)
Lada-autoissa on parasta se että vaihdekeppi irtoaa pienellä nykäisyllä. Myinpä kerran yhdet FSO Polonezin aluvanteet Lada-kuskille 60 markalla. Tuli ukko onnelliseksi 8)
-
Lada-autoissa on parasta se että vaihdekeppi irtoaa pienellä nykäisyllä. Myinpä kerran yhdet FSO Polonezin aluvanteet Lada-kuskille 60 markalla. Tuli ukko onnelliseksi 8)
Ukko teki hyvät kaupat. Tuplasi ladansa arvon 8) Toista se on teillä länsimerkkien miehillä. Arvo sen kun alenee.
-
Lada-autoissa on parasta se että vaihdekeppi irtoaa pienellä nykäisyllä. Myinpä kerran yhdet FSO Polonezin aluvanteet Lada-kuskille 60 markalla. Tuli ukko onnelliseksi 8)
Ukko teki hyvät kaupat. Tuplasi ladansa arvon 8) Toista se on teillä länsimerkkien miehillä. Arvo sen kun alenee.
Mul`ois yksi pyöreälamppuinen Lada kierroksessa 8) Ostan tuon ja ajetaan kilpaa. Tutulla on vajassa Ruplahymy 1600S kromikeulalla.. Oisko hieno..
-
Lada-autoissa on parasta se että vaihdekeppi irtoaa pienellä nykäisyllä. Myinpä kerran yhdet FSO Polonezin aluvanteet Lada-kuskille 60 markalla. Tuli ukko onnelliseksi 8)
Ukko teki hyvät kaupat. Tuplasi ladansa arvon 8) Toista se on teillä länsimerkkien miehillä. Arvo sen kun alenee.
Mul`ois yksi pyöreälamppuinen Lada kierroksessa 8) Ostan tuon ja ajetaan kilpaa. Tutulla on vajassa Ruplahymy 1600S kromikeulalla.. Oisko hieno..
Kai tuon joku laki estää ??? Saataisiin syytteet rikoksesta ihmisyyttä vastaan :D
1600..Tuohan on varsinainen viskaalien, ja riistoporvarien malli. ;D
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
apilas ja hoono soomi.... ;D
Ootko MILF-tyyppiä? Ajaa mummua....sivuväärällä....
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
apilas ja hoono soomi.... ;D
Ruotsistako olet hänet tilannut?? :o
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
Eikö semmosessa vanhassa kinkussa, pitäs enempi panostaa luistoon ,eikä kitkaan ;D Kuivalihaa....
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
Eikö semmosessa vanhassa kinkussa, pitäs enempi panostaa luistoon ,eikä kitkaan ;D
Kun sokeri suussa sulaa niin homma ok. Räkää ja liukastetta voi käyttää apuna......
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
Eikö semmosessa vanhassa kinkussa, pitäs enempi panostaa luistoon ,eikä kitkaan ;D Kuivalihaa....
;D ;D
-
Eräs rengaskauppias vastas tuohon kysymykseen mielestäni erittäin havainnollisesti:
" mieti ny saatana itte. Jos tiput avantoon niin kumpien kans sieltä on helpompi tulla pinnalle jäänaskalien vai näppylähanskojen?" ;D :D
Joo, mutta kun on niin mukava ajella yksillä renkailla kesät talvet ja sitten antaa jonkun rengasreiskan ne vaihtaa. Ei tartte sitä pyhää lehmää ite kumarrella. Kun muistaa, että nastattomat on alla ja ajelee huiukan varovammin, niin hyvin pärjää. Ainakin liki pari kymmentä vuotta tullut pärjättyä.
kyl kitkool pärjää ko ajaa vanha mummu ;D
apilas ja hoono soomi.... ;D
Ruotsistako olet hänet tilannut?? :o
http://www.youtube.com/watch?v=82yCqvPWwNE (http://www.youtube.com/watch?v=82yCqvPWwNE)3070 ;D
-
Asenneysymys se on, kyllä sitä kitkoillakin täysin pärjää, on sen verran kokemusta. Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä paremmin, jossain lapin läänissä nastarenkaat ovat täysin turhat kapineet. Etelässä esiintyvillä kaljamakeleillä saa olla sekä kitka- että nastarenkailla tarkkana, eivät tee silloinkaan nastat kesäkelejä, niinkuin monet näyttävät luulevan.
Ei ainakaan meikäläinen ole yli kymmeneen vuoteen "ojavaihdetta" löytänyt, vaikka on kitkoilla ajanut.
-
kitkoil pärjää jos on nastarenkailoujoita joukosa.
-
Kitka. Nastat on tumpuloille.
lyhyestä virsi kaunis..
vuodessa 60tkm ajoa kitkoilla aina päässyt työmaalle .. ajotaidottamot turvautuu apuvälineisiin.. aps gps etc... nastat..
-
mut jos miettii et tuloo joku äkkitilanne, lapsi hyökkääkin suojatielle ni sillai ko aattelee nin nin... ainakin noi mun kitkoil palajoo siinä vaiheessa teherä. Mut ennakoivalla ajolla pärjää:S
-
Juuri näin
8)
-
mut jos miettii et tuloo joku äkkitilanne, lapsi hyökkääkin suojatielle ni sillai ko aattelee nin nin... ainakin noi mun kitkoil palajoo siinä vaiheessa teherä. Mut ennakoivalla ajolla pärjää:S
Kyllä sama ongelma on 10-15 tkm ajetuilla nastarenkailla, kun nastojen kulmat ovat pyöristyneet. Kyllä taajama-aluilla AINA on tarkkailtava jo etukäteen, onko sinne suojatielle joku tulemassa.
-
ni mut kitkoil on ongelmia jo 5km tuntivauhrisa, nastoilla pystyy vaiks tekemään u käännöksen siin tilantees
-
offtopiikki alkuun; Nyt ostin ensimmäisen auton missä on ohjaustehostin. Kammottava kapistus talviolosuhteissa..
Nastat on alla, ko sattu semmoset olemaan tuossa autossa. Vanhassa h-a.ssa oli kitkat ja pakussa on nastat. Merkittävin ero: ko nastat luistaa kuuluu krahinaa, josta tietää että ny on pito irti. Kitkan luistamisen tuntee va ratissa ja istumalihaksessa. Ja jää nollakelillä/pikkupakkasella on liukasta oli kummat tahansa.. Ja kaikkista kamalimmat talvirenkaat oli liiverin nurkassa noin 10 vuotta käyttämättömänä olleet miceliinit,uudet kesärenkaat oli paremmat talvikelillä... Kumiseos sen pidon tekee. Muutenhan kesärenkaita nastoitettaisiin..
Ja tämä on niitä ikuisuuskysymyksiä... kumpi parempi, notta melekee sama ko vänkäis että kumpiko oli ensin, muna vai kana.... Heh, tai sitte se oikeiden konemiesten keskuudessa oleva ikivänkä siitä että kuinka nopia nuffi on bmc.n kuutosella, loikkarilla ja 13,6-36 renkailla. Tämän palstan lukiat eivät varmasti tiedä mistä on kyse ;)
-
Nyt ostin ensimmäisen auton missä on ohjaustehostin. Kammottava kapistus talviolosuhteissa..
Kyllä sinulla sitten on joku ohjaukseltaan kelvoton jaappanilainen auto, osta vaikkapa Ford Focus, niin tasan tarkaan tietää, minne auto on menossa on sitten talvi taikka kesä.
-
Nastat.
Omalla tiellä on noita kitkarenkaallisia autoja ollut köyden jatkona niin ylä kuin alamäissä. Huvittavaa on ollut jotta auto pitää laskea köyden kanssa mäki alas jotta kestää tiellä ;D
Kitkat kuuluu kaupunkiin ja isoille teille. Täällä sivutien päässä ei paljon vaihtoehtoja ole kuin nastat.
-
Nastat.
Omalla tiellä on noita kitkarenkaallisia autoja ollut köyden jatkona niin ylä kuin alamäissä. Huvittavaa on ollut jotta auto pitää laskea köyden kanssa mäki alas jotta kestää tiellä ;D
Kitkat kuuluu kaupunkiin ja isoille teille. Täällä sivutien päässä ei paljon vaihtoehtoja ole kuin nastat.
Et ole sitten harkinnut hiekoittamista . Kuka viitsii tänäpäivänä luistella edes omalla tiellä ja ainakaan siellä .
Muuten tää aihe kai on sama kuin Äiti vai Tytär . Riippuu varmaan iästä ja ajetuista kilometreistä , vastaajan , äitin , tyttären ...
-
Nyt ostin ensimmäisen auton missä on ohjaustehostin. Kammottava kapistus talviolosuhteissa..
Kyllä sinulla sitten on joku ohjaukseltaan kelvoton jaappanilainen auto, osta vaikkapa Ford Focus, niin tasan tarkaan tietää, minne auto on menossa on sitten talvi taikka kesä.
Älä kiroile, voortteja on aivan liikaa muutenkin tontilla. Pitää ny edes henkilöauton toimia. Ja paljon parempia ne on ajettavaksi ko eurooppalaiset hirvitykset. Ja kaikkista kamalin auto millä ikinä oon ajanu on volsun passatti, hyi ie... Eikä seattikaa mikää riemuvoitto ollu.. Kai niistä eurooppalaisista tykkää jos ei ole saanu japanilaisella ajaa. Siis vanhalla, nämä uudethan on koottu aivan samoista ala-arvoisista tarvikeosista.
-
kylne kaupunkien risteykset on vaan ruovutettu NIIIN liukkaiksi.
-
Nastat.
Omalla tiellä on noita kitkarenkaallisia autoja ollut köyden jatkona niin ylä kuin alamäissä. Huvittavaa on ollut jotta auto pitää laskea köyden kanssa mäki alas jotta kestää tiellä ;D
Kitkat kuuluu kaupunkiin ja isoille teille. Täällä sivutien päässä ei paljon vaihtoehtoja ole kuin nastat.
Et ole sitten harkinnut hiekoittamista . Kuka viitsii tänäpäivänä luistella edes omalla tiellä ja ainakaan siellä .
Muuten tää aihe kai on sama kuin Äiti vai Tytär . Riippuu varmaan iästä ja ajetuista kilometreistä , vastaajan , äitin , tyttären ...
On sitä liikuttava meidän muuallakin kuin omalla tiellä eikä se tilanne ole siellä sen kummoisempi.
Heh. hyvää kytky kauppaa osta hiekoitin saat kaupanpäälle kitkat ;D
Kumpi mahtaa tulla halvemmaksi ajaa nastoilla´kun niiden kanssa pärjää'. jos kitkat alla ja pitää olla hiekoitin ja siihen sitä hiekkaa ???.
-
Nastat.
Omalla tiellä on noita kitkarenkaallisia autoja ollut köyden jatkona niin ylä kuin alamäissä. Huvittavaa on ollut jotta auto pitää laskea köyden kanssa mäki alas jotta kestää tiellä ;D
Kitkat kuuluu kaupunkiin ja isoille teille. Täällä sivutien päässä ei paljon vaihtoehtoja ole kuin nastat.
Et ole sitten harkinnut hiekoittamista . Kuka viitsii tänäpäivänä luistella edes omalla tiellä ja ainakaan siellä .
Muuten tää aihe kai on sama kuin Äiti vai Tytär . Riippuu varmaan iästä ja ajetuista kilometreistä , vastaajan , äitin , tyttären ...
On sitä liikuttava meidän muuallakin kuin omalla tiellä eikä se tilanne ole siellä sen kummoisempi.
Heh. hyvää kytky kauppaa osta hiekoitin saat kaupanpäälle kitkat ;D
Kumpi mahtaa tulla halvemmaksi ajaa nastoilla´kun niiden kanssa pärjää'. jos kitkat alla ja pitää olla hiekoitin ja siihen sitä hiekkaa ???.
Niin... no pitäähän toi tie kaljamakelillä muutenkin hiekoittaa... maitoauton takiakin...
-
Kait sitä vaan on siis uskottava, että autoilijat ovat nykyään niin uusavuttomia, että autossa pitää olla nastarenkaat muutaman nollakelipäivän takia talvisaikaan. Ei minulla ainakaan ole kymmeneen vuoteen tullut ikävä nastarenkaita. Kun sitten sydäntalvella ajelee täysin paljaalla moottoritiellä kitkarenkailla, niin on se hieman toista kuin kuunnella nastarenkaiden jyrinää, myös ohajustuntuma on huomattavasti parempi.
-
Kait sitä vaan on siis uskottava, että autoilijat ovat nykyään niin uusavuttomia, että autossa pitää olla nastarenkaat muutaman nollakelipäivän takia talvisaikaan. Ei minulla ainakaan ole kymmeneen vuoteen tullut ikävä nastarenkaita. Kun sitten sydäntalvella ajelee täysin paljaalla moottoritiellä kitkarenkailla, niin on se hieman toista kuin kuunnella nastarenkaiden jyrinää, myös ohajustuntuma on huomattavasti parempi.
Höpö höpö itse kun pitää olla ensimmäisten joukoissa mennä hiekoittamaan eipä ole kotinurkkien teitä kukaan silloin hiekoittanut niin nastarenkaat vaan on mukavat varsinkin kun on tehokas dieseli nokalla ja etuveto... :P Jokainen saa ajaa millä renkailla tykkää mutta mä olen niin sohlo että mä tarviin nastat ;)
-
mut jos miettii et tuloo joku äkkitilanne, lapsi hyökkääkin suojatielle ni sillai ko aattelee nin nin... ainakin noi mun kitkoil palajoo siinä vaiheessa teherä. Mut ennakoivalla ajolla pärjää:S
*** Puolenkymmentä vuotta sitten yks patu hyökkäs pihalta klasit jäässä Volvollaan tielle, suoraan mun kaistalle. En kerinnyt nähdä muuta kun sen kauhistuneen ilmeen ja ajatella, että kohta rytisee. Vauhtia n. 80km/h, jäinen tie eikä autossa mitään ajonvakautusjärjestelmää. Vieläkään en tiedä miksei rytissyt, enkä mennyt pellolle siinä väistössä ja alla oli ..... kitkat.