Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TDK - 20.08.13 - klo:13:47

Otsikko: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 20.08.13 - klo:13:47
Siinä se ny pihalla seisoo. Akka ja kakarat riemussa, kotimainen on kuulemma jees.

Taijan hakia rapakalijaa....
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: ask - 20.08.13 - klo:13:56
Siinä se ny pihalla seisoo. Akka ja kakarat riemussa, kotimainen on kuulemma jees.

Taijan hakia rapakalijaa....
Ei pysty selvinpäin kattelemaan,,vai :D :D
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: icefarmer - 20.08.13 - klo:14:07
Siinä se ny pihalla seisoo. Akka ja kakarat riemussa, kotimainen on kuulemma jees.

Taijan hakia rapakalijaa....
valmetti ei oo huonoa trakkorii tehnykkää, 700 ja 900 oli tosin rumannäkösiä :) :) :) :)
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: +250 - 20.08.13 - klo:14:32
Siinä se ny pihalla seisoo. Akka ja kakarat riemussa, kotimainen on kuulemma jees.

Taijan hakia rapakalijaa....
valmetti ei oo huonoa trakkorii tehnykkää, 700 ja 900 oli tosin rumannäkösiä :) :) :) :)
Juupajuu ja trallallallalaa :'( :'(
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: hankkijamies - 20.08.13 - klo:14:45
Valmetin ainoat hyvä koneet millä minä olen ajanu on 455,muuten ihan hyvä mutta kierroskones...
Ja 6400,se olis muuten ihan hyvä mutta 2 keppiäkin ois piisannu
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: SAS - 20.08.13 - klo:14:54
Kotimaiset elintarvikkeet on kanssa ikävän huonon makusia silläpä kuluttajat ostavat ulkolaista ,vieköön kotimaan jussit törkynsä mihin tahtoo. ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: DB 1690 - 20.08.13 - klo:16:45
Valmetin ainoat hyvä koneet millä minä olen ajanu on 455,muuten ihan hyvä mutta kierroskones...
Ja 6400,se olis muuten ihan hyvä mutta 2 keppiäkin ois piisannu
ei valmetit mitää kirroskoneita ole
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: hankkijamies - 20.08.13 - klo:17:29
Kyllä muuten on
saa huudattaa niin saatanasti että menee mäen  ylös...
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: nuffieldmaster - 20.08.13 - klo:17:45
Kyllä muuten on
saa huudattaa niin saatanasti että menee mäen  ylös...

 ;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)

Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 21.08.13 - klo:03:58
Yllättävän nätisti se kumminki tuohon pihaan istuu, viiatin ja maxxumin väliin. Täähän on tosiaan 15v vanha 6400, että ei ihan tuore. Ja kyllähän tuolla ihan ajeltiinki eilen, näppäran olonen peli. Ja hytti on mukava, se oliki suurin syy tämän koneen hankintaan. Ja koska tämä on kokoperheen show todettakoon etta ajelut suoritettiin ennen rapakalijan nauttimista..


Minkäs ikäsistä velimateista löytys jo ne vyötärövalojen piuhat valmiiksi?
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: vakka - 21.08.13 - klo:07:15
Ei ainakaan 01 mallissa vielä ollut piuhoja valmiiksi. Majakalle kyllä oli.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: hankkijamies - 21.08.13 - klo:10:57
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...
Mutta on siinä jtn hyvääkin se Brassipoikien vaiheloota
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 21.08.13 - klo:11:27
Ei ainakaan 01 mallissa vielä ollut piuhoja valmiiksi. Majakalle kyllä oli.
Tämä on -98 että varmaan turha kaivella... Majakan piuhat näytti olevan.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.08.13 - klo:17:37
Siinä se ny pihalla seisoo. Akka ja kakarat riemussa, kotimainen on kuulemma jees.

Taijan hakia rapakalijaa....
valmetti ei oo huonoa trakkorii tehnykkää, 700 ja 900 oli tosin rumannäkösiä :) :) :) :)
1100 on komiampi, vai? Ei taida mahtua rumien top 10 listalle?
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Cultor - 21.08.13 - klo:17:42
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...

Tyhjäkäynnilläkö sitä pitäis liikkeelle lähtee, vai mitä sä satuilet?
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Toivo Tonta - 21.08.13 - klo:17:53
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...

Tyhjäkäynnilläkö sitä pitäis liikkeelle lähtee, vai mitä sä satuilet?
Olikos 405 pienempi kone kun 605 jossa on 3,3l? 605 oli ainakin todella sitkeä tyhjäkäynnilläkin.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: SamiT - 21.08.13 - klo:18:07
;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
On sitä tullu noilla vehkeillä ajettua ihan
tarpeeksi....
Kynnössäkin saa kaasua tirvasta 3x14 auroila että ei sammu ku liikkellee lähtee...

Tyhjäkäynnilläkö sitä pitäis liikkeelle lähtee, vai mitä sä satuilet?
Olikos 405 pienempi kone kun 605 jossa on 3,3l? 605 oli ainakin todella sitkeä tyhjäkäynnilläkin.

305 ja 405 ahdettulla 309DS koneella joka on 2,7 litrainen ja kun tuota pikkukonetta vertaa johonkin kuutos-Megaan niin onhan sen alavääntö ihan olemattoman tuntuinen. Omassa sarjassaan kuitenkin tuo pikkumoottori oiva ja todella vähäruokainen laite, 305:sta en myy ikinä pois.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: hankkijamies - 21.08.13 - klo:18:20
No kyllä noin paremmat koneet saa ainakin pienemmällä poljenalla liikkeelle...
tietenkin se voi se 3 mukinen o kone vaikuttaa  :
mutta en edelleenkää parjaa muutenkaan 455 käteen sopiva peli on kyllä
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Jerry - 21.08.13 - klo:18:48
Yllättävän nätisti se kumminki tuohon pihaan istuu, viiatin ja maxxumin väliin. Täähän on tosiaan 15v vanha 6400, että ei ihan tuore.

Minkäs ikäsistä velimateista löytys jo ne vyötärövalojen piuhat valmiiksi?

Hyvä värkki tuo 6400 on, moottori varsinkin sitkeä -95 mallista eteenpäin, kun tuli hukkaportillinen turbo.

Vyötärövaloille vedin ylätyövaloilta nousukahvaa pitkin vain piuhat. Ihan vaan pinta-asennuksena, ei oo itseä häirinnyt. Syttyy samalla kun ylävalotkin ja on kyntäessä varsinkin ehdottomat, niin näkee sivullekin päin jotakin.

Edit: Jos tuohon pinta-asennukseen päätyy, niin sellaisella 2x1,5mm2 mustalla kaapelilla saa siistin näköisen, saman kuoren alla kulkee siis molemmat johtimet. Vyötärövalot on muuten hankala maadoittaa, jos ei tuo maadoitusta johdolla ylävaloilta, kun tulevat siihen nousukahvaan muovisella kiinnikkeellä.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 22.08.13 - klo:16:20
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: [PeX] - 22.08.13 - klo:16:58
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Akulle tulee ohut johto plus napaan joka pitää kellon aikataulussa. Vilkase että on ehjä..
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: SamiT - 22.08.13 - klo:17:03
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Akulle tulee ohut johto plus napaan joka pitää kellon aikataulussa. Vilkase että on ehjä..

Tämä johto hapettuu jostakin syystä monesti sen hytin etuseinässä olevan mnoninapaliittimen sisältä. Voi olla että kyseinen pinni on ihan vihreänä, puhdistus ja taas pelaa.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Jerry - 22.08.13 - klo:18:45
Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?

Sulakkeelle F2 tulee akulta suoraan oma piuha ja siihen sulakkeelle pitäis tulla aina virrat, vaikka olis päävirtakytkin auki.

Johto menee siinä isossa etuseinän lävistävässä liittimessä nastassa 18 ja siitä sulakerasian X2 liittimen nastaan 1 (keltainen johto).

Edit:
Sähkökuvassa
G1 = akku
A2 = Radio
F2 = sulake 2
Q2 = päävirtakytkin
M1 = starttimoottori
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 30.08.13 - klo:23:14
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan... Koneessa oli taakse asennettu joku mystinen 3-napainen pistoke. Poistin sen ja varastin sille tulevan suoran virran akulta radiolle. Lisäksi konsolista löytyi virtalukon kautta tuleva joten nyt pelittää radio ja toimiiki ihan oikein. Kello toki juonii yhä...


Ja nyt kun sillä on tullu ajettua enemmän niin täytyy todeta että on se kamala ajaa tiellä maxxumiin verrattuna. Ihan järkyttävä loikkija, eikä varmaan auta asiaa alkuperäset nokialaiset alla...
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Jerry - 31.08.13 - klo:00:15
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan...

Kyllä se -95 mallissa menee omalla johdolla suoraan akun navalle, niinkuin tuossa sähkökuvassakin. Kaikkien muiden värkkien virta kiertää sieltä starttimoottorin navan kautta.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 31.08.13 - klo:10:01
Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvasta mutta virtanen on ja pysyy hukassa. Moninapaliittimeen ei tule virtaa ja siitä keulaan päin ei vikaa löytynyt. Mihin tuon piuhan pitäs mennä? Ei akulle suoraan ainakaan...

Kyllä se -95 mallissa menee omalla johdolla suoraan akun navalle, niinkuin tuossa sähkökuvassakin. Kaikkien muiden värkkien virta kiertää sieltä starttimoottorin navan kautta.
Akulle ei tule kuin yksi "ylimääränen" johto, punanen jossa sulake akun päällä. Se menee taakse sinne kolminapaselle pistokkeelle.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 15.09.13 - klo:07:17
-Moittivat valmettia kankeaksi mutta minä oon kyllä ihan positiivisesti yllättyny. Sehän kääntyy melkeen samassa tilassa ku kuutos-maxxumi ;D

-Laiska se on. 780 viiatti kulkee raikkaammin jyväkärryn kans. Näytti olevan kaikki sinetit paikallaan uskaltasko ite "vähä" ruuvata...?

-Edelleen kamala tiellä. Kuormaimen takia oli pakko laittaaa 300kg keulalle rautaa ja nyt tieajo on entistä kamalampaa. Vanha isäntä kävi tuolla pikku keikalla ja totes tullessaan ettei koske siihen enää. Vaatii kuulemma merimiehen pätevyydet ja pikkusen lujemmat tekarit...
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: ktm87 - 15.09.13 - klo:07:26
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Aladeen Matafuka - 15.09.13 - klo:07:46
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.

Nii, säätää sen Volvo 120 C:llä kondikseen
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 15.09.13 - klo:07:48
Jottei ihan haukkumiseski menis...

+Hytti on kyllä kiva, mahtuu pyörähtään tämmönen pikkusen isompiki ukko. Tehokas puhallin.

+Nostolaitteen käyttö on helppoa ja säädöt helppo ja nopea hakea kohdalleen.

+hydrauliikka on tehokas, vaikka paperilla sama ku maxxumis nii silti nopeamman tuntunen.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 15.09.13 - klo:07:49
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.
Eipä sitä paljo säädellä, menee jo nyt aika liki keulapumppua/säiliötä etupyörä linkussa...



Miten tapahtuu tuon nappikytkimen säätö, on melkonen laukaisulaite?


Jos jollain ois ylimääräsenä kirjallisuutta tämmöseen keksintöön nii oisin kiinnostunu.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Darksmoke - 15.09.13 - klo:08:47
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.
Eipä sitä paljo säädellä, menee jo nyt aika liki keulapumppua/säiliötä etupyörä linkussa...



Omassani ottaa ainakin ketjut kiinni FMG keulapumppuhäiriöön 28 etusilla. Säädä siinä sitte ketteryyttä. Jonkun ingenjöörin voisi tostakin hyvästä skalpeerata  :(
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Ketku - 15.09.13 - klo:12:09
Rengaspaineilla tekee ihmeitä ajettavuuteen tiellä, kevyt raktori tarvitsee vähemmän ilmaa alleen. Itsellä oli muistaakseni 1,2 kg takana joustaa mukavasti ja menee tiellä ku juna. Joo joo murtuu renkaat, no ei anakaan 10 vuoden aikana ehtiny murtua mistään rikki. Säädä ja aja välillä ne oikeat paineet löytyy vain sillä konstilla, ajo muuttuu täysin kun löydät oikeat arvot sinne. Mulla oli kylläkin goodyear kumit mut nekin pompotti pirusti tiellä kun oli liikaa ilmaa.
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Red Bull - 15.09.13 - klo:14:16
Nosturi takasillassa pilaa traktorin kuin traktorin..  :'( Oma etukuormaimella ja vaimentimella varustettuna kulkee tiellä kuin juna.

Nappikytkintä säädetään tulipellin kohalta pyöritettävistä nupeista ja jos säätö ei vaikuta mitään niin sylinteri vuotaa..
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: SKN - 15.09.13 - klo:14:23
Kyllä 6400 saa ketteräksi, säätämällä.
Eipä sitä paljo säädellä, menee jo nyt aika liki keulapumppua/säiliötä etupyörä linkussa...



Miten tapahtuu tuon nappikytkimen säätö, on melkonen laukaisulaite?


Jos jollain ois ylimääräsenä kirjallisuutta tämmöseen keksintöön nii oisin kiinnostunu.

http://www.valtra.fi/extras/332.asp
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: Väsynyt - 15.09.13 - klo:18:22
Kyllä muuten on
saa huudattaa niin saatanasti että menee mäen  ylös...

 ;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
Ei ole valmetti kierroskone.
http://www.youtube.com/watch?v=rXdx5K5uWv8
Kylläpä näkkyy vetoja olevan ja noppee pykällettävä..... :o ;D
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: zetor8045 - 15.09.13 - klo:18:41
Kyllä muuten on
saa huudattaa niin saatanasti että menee mäen  ylös...

 ;D ;D juujuu  ;D ;D Ihan huokuu asiantuntemus kommenteista  8)
Ei ole valmetti kierroskone.
http://www.youtube.com/watch?v=rXdx5K5uWv8
Kylläpä näkkyy vetoja olevan ja noppee pykällettävä..... :o ;D
Rapina vaan käy...
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 15.09.13 - klo:18:59
Nosturi takasillassa pilaa traktorin kuin traktorin..  :'( Oma etukuormaimella ja vaimentimella varustettuna kulkee tiellä kuin juna.
No tuota mun käytössä parempi ratkasu olis vain kattokuormaaja, mutta sattuneesta syystä tyytyminen tuppisovitteeseen. Mezzo on ollu aina loikkija tiellä oli se kuormaaja sitte missä tahansa... ;)

Nappikytkintä säädetään tulipellin kohalta pyöritettävistä nupeista ja jos säätö ei vaikuta mitään niin sylinteri vuotaa..
Käyttö olis lähinnä pikkuvaihteella siirtoa metsässä, uskaltaako tuon säätää pehmeäksi, polttaako sillä helposti kytkimen kaput?? Nimimerkillä turbiini puuttuu.... ;D
Otsikko: Vs: Kiintiövalmetti
Kirjoitti: TDK - 15.09.13 - klo:19:02
Jos jollain ois ylimääräsenä kirjallisuutta tämmöseen keksintöön nii oisin kiinnostunu.

http://www.valtra.fi/extras/332.asp
Kyllä se on sitte kätevä tämä kotimainen raktorituotanto, oi että.  ;D

Laittasivat vielä varaosamyynninki nettikauppaan, sen verran oli hapankaalia nielly myyjä...