Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - [PeX]

vm? noo tekee sen ajan kans kumminki vaikka onki vähä tuntia.. en muista mihin vuoteen asti on vanhan mallin paffi joka sitte tekee ton..
vm:02, marraskuussa pukattu ulos tehtaalta..
tekee aika varhain jo ton, ei kupli eres.. paffi vaihtoon jos alkuperänen, ja uus paffi valtralta ei ikh tms tarviketta..
Ok. Koneella ajettu pikkasta vaille 2000h. Pahvi on tosiaan alkuperäinen. Tässä vaiheessa kiitän asiallisista vastauksista..
Hei

Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa?   :-\
kannentiviste, löytynee haun kautta muitakin vaihto-ehtoja :-\
Oon jo koittanu ettiä näitä vaihtoehtoja, kuitenkaan jäähdytinnestejärjestelmästä ei tuu pakokaasun hajua kun aukoo syylärin tai paisuntasäiliön korkkeja? Jotenki vois kuvitella että jotain hajua tulis, jos pakokaasuja pääsis vuotamaan jäähdytysjärjestelmään?
Hei

Ongelmana on se, ettei lämpöä riitä hyttiin asti. Moottorin lämmöt nousee normaaliksi, mutta lämpö ei kierrä kennoille asti. Kuitenkin jos käyttää korkeampia kierroksia (>1500rpm) niin lämpöä alkaa tulemaan, mutta lämmön tuleminen loppuu heti kun kone käy vähän aikaa pienemmillä kierroksilla. Mikä valtteria vaivaa?   :-\
Vähän asiaa sivuten. Löytääkö ehon ruiskuihin vielä pumpun kalvoja jostain?
Radio oli mykkä jo tullessaan, joku ihana grundig kasettihäristin. Vaihtelin sen uuteen mutta mykkänä pysyy. Virtaa ei tule, sulake katottu ja mittarilla mitattuna johto ehjä radion ja sulakerasian välillä. Että mitähän sitte keksis?

Kello nollaa itsensä aina käynnistettäessä, lähtee kyllä käymään ajaessa. Oisko jotain tekemistä radion kans ku ovat samalla sulakkeellaki?
Akulle tulee ohut johto plus napaan joka pitää kellon aikataulussa. Vilkase että on ehjä..
Auttokos neuvot Peksiä? Ja eikös tuossa SKN-virityksessäkin ole se kolmas toiminto vipu pystyssä?

Pitänee varmaan hommata jostain painemittari että voi mittailla paineita. Mahtaakohan tuossa lisähydrauliikkapuolella olla jossain ylipaineventtiili?
Tuossa se sun venttiilis:



Nää on juur näitä maasian hienouksia... instantit pumppi ja konstantti pumppi... ;D
Asiallinen kommentti. Pitää tieten kyhätä samanlaiset liitännät omaat kamppeeseen.
Sen hanan nimi pitäs olla kolmitieventtiili. Nimen mukaisesti kolmiasentoinen. Asennot eteen-ylös-taakse, siis nupin suunta. Sen pitäs olla runkoon pultattuna siinä penkin oikean etukulman alla. Kokeile sitä kolmatta asentoo sillä ne paineet menee suoraan paluuputkeen. Ja jos se "hana" on jossain muualla niin se joku oma viritys joka pitää nähdä ennen neuvomista.
Taitaa tämän kyseisen venttiilin nimi olla kaksitieventtiili. Päässä ei oo vipua, vaan ruuvi josta voi yhdistää virtaukset..  ::)
Hei

Olis tarkoituksena kunnostaa otsikon mukainen m-f harrastekäyttöön. Ongelmana on lisähydrauliikan toimimattomuus. Koneeseen on tehtaalla luotu "suurteho" hydrauliikka. Nostolaite toimii mäntäpumpulla ja lisähydrauliikka hammaspyöräpumpulla, pumput on kuitenkin mahdollista yhdistää hanalla. Ongelmana on se, ettei lisähydrauliikka toimi, ellei pumppujen tuottoja yhdistä. Mikä voi aiheuttaa sen ettei hammaspyöräpumppu kykene tuottamaan minkäänlaista painetta hydraulijärjestelmään? Useampi ihminen on sanonu ettei hammaspyöräpumppu voi mennä niin huonoon kuntoon ettei se tuottais yhtään painetta..?
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.
Onko siinä joku vika??
Useampaa valtraa ajanu parien kanssa. Kyllä niiden ohjaustehostimesta loppuu teho jos etuparit on juuripyörien kans saman korkuset.
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Aijaa jonnikalla ei oo ollut ongelmia vaikka olis kauhankin kerännyt kiviä täyteen...
Meleko kankiaksi menee ohjaus. Varsinkin asfaltilla/sementillä.
paripyörä aina kokoa pienempi kuin juuripyörä ja uudet ne pitää olla,  ainakin Gummit
,
Mikäs hyöty siitä paripyörästä sitten on jos paripyörä rupeaa kantamaan vasta kun traktori painuu... Eikös paripyörien idea ole pienentää pintapainetta tasaisesti?? Samankokoisia täälläpäin on pruukattu käyttää...
Keulapäässä on mukava ku on vähä matalemmat parit rinnalla. Näin ainakin valtrassa.
Tähän väliin kiinnostais tietää että miten on pelannu nämä ohjelmoidut n-121-141 koneet?
Miten vallun turbiinikytkin toimii vetohommissa, mäkisiä maisemia on tarjolla runsaasti?
Mezzolla vedin kaivinkonetta pitkään ylämäkeen, jossa turbiinikytkin alkoi luistamaan siinä vaiheessa kun moottorin kierrokset laskivat alle 1550rpm. Tämä siis suurimmalla mahdollisella vaihteella. Omat hommat on kyllä suhteellisen kevyitä, mutta enää en mielelläni turbiinikytkimestä luopuis..
Sivuja: 1 [2] 3 4