Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Missä oltiin jääkauden aikana .....  (Luettu 9042 kertaa)

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Ensin kai pitäisi sopia siitä, tarkoitetaanko jääkaudella mitä ajanjaksoa, vai vain tätä viimeistä jaakautta.
Toisekseen sinun kannattaisi googlata Komsa sanalla, sieltä alkaa tulla tietoa kyseisestä kulttuurista, minun on ihan turha kirjoitella asiasta täälä, kun siihen löytyy sivuja metrikaupalla ????

Googlasin jo aikaa sitten ennenkuin laitoit tämän viestin ja ne mitä minä löysin niin kertoivat että "jään vetäydyttyä ensimmäiset kulttuurin merkit Komsa-nimisessä paikassa". Noin pääsääntöisesti? Josta explisiittisesti voidaan myös vetää se johtopäätös että koko skandinavia ja Norjan rannikko ja Kuolan niemimaa olivat jään peitossa ainakin jonkun aikaa kun sinun alkuperäinen väitteesi oli että "Pohjois-norja ja osa Kuolan niemimaasta oli jäättömiä kokoajan, siellä asui myös ihmisiä kokoajan." Mutta että miten on?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Tämäkin on sellainen aihe että tästä on syytä riidellä ihan kunnolla  ;D Nopein googlaaja saa minun ääneni väittelyn voittajaksi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Ensin kai pitäisi sopia siitä, tarkoitetaanko jääkaudella mitä ajanjaksoa, vai vain tätä viimeistä jaakautta.
Toisekseen sinun kannattaisi googlata Komsa sanalla, sieltä alkaa tulla tietoa kyseisestä kulttuurista, minun on ihan turha kirjoitella asiasta täälä, kun siihen löytyy sivuja metrikaupalla ????

Googlasin jo aikaa sitten ennenkuin laitoit tämän viestin ja ne mitä minä löysin niin kertoivat että "jään vetäydyttyä ensimmäiset kulttuurin merkit Komsa-nimisessä paikassa". Noin pääsääntöisesti? Josta explisiittisesti voidaan myös vetää se johtopäätös että koko skandinavia ja Norjan rannikko ja Kuolan niemimaa olivat jään peitossa ainakin jonkun aikaa kun sinun alkuperäinen väitteesi oli että "Pohjois-norja ja osa Kuolan niemimaasta oli jäättömiä kokoajan, siellä asui myös ihmisiä kokoajan." Mutta että miten on?


Taisit lukea Mauri Rastaan sivuja, katsoppa jotain tuoreempaa myös ????

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Tämäkin on sellainen aihe että tästä on syytä riidellä ihan kunnolla  ;D Nopein googlaaja saa minun ääneni väittelyn voittajaksi.

Aihe sinällään on ihan merkityksetön. Joskus vaan vähän hatuttaa kun palstalla eräät heittelee aika mielenkiintoisia väittämiä joiden todellisuuspohja on vähintäänkin kiistanalainen. Tyyliin etelän kartanoiden VALTAVAN suuret hehtaarituet joka juuri taannoin tuli laskelmilla osoitettua että c1+c2 pesee etelän kartanoiden peltotuet mennen tullen ja palatessa. Mutta näillä palstoilla on sellainen ikävä ominaisuus että joskus esitetty "totuus" jää monesti elämään vaikka se totuus myöhemmin vääräksi osoitettaisiinkin. Siksi tulee joskus näihin vähän puututtua. Vaikka koulusta onkin jo runsaasti aikaa ja maantiedosta ei enää jääkauden vaiheiden osaamattomuuden takia voi saada huonoa numeroa...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Tämäkin on sellainen aihe että tästä on syytä riidellä ihan kunnolla  ;D Nopein googlaaja saa minun ääneni väittelyn voittajaksi.

Aihe sinällään on ihan merkityksetön. Joskus vaan vähän hatuttaa kun palstalla eräät heittelee aika mielenkiintoisia väittämiä joiden todellisuuspohja on vähintäänkin kiistanalainen. Tyyliin etelän kartanoiden VALTAVAN suuret hehtaarituet joka juuri taannoin tuli laskelmilla osoitettua että c1+c2 pesee etelän kartanoiden peltotuet mennen tullen ja palatessa. Mutta näillä palstoilla on sellainen ikävä ominaisuus että joskus esitetty "totuus" jää monesti elämään vaikka se totuus myöhemmin vääräksi osoitettaisiinkin. Siksi tulee joskus näihin vähän puututtua. Vaikka koulusta onkin jo runsaasti aikaa ja maantiedosta ei enää jääkauden vaiheiden osaamattomuuden takia voi saada huonoa numeroa...


Aihe on ihan mielenkiintoinen, vaikkei omaan työnkuvaan kuulukkaan ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Juu. Se on kyllä totta että totaalisen tuuban lukeminen näistä keskusteluista ärsyttää mahdottomasti.. Ja mitä turkempi juttu niin sitä enemmän hölmöt jäpitykset käyvät hermoille.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Aihe on ihan mielenkiintoinen, vaikkei omaan työnkuvaan kuulukkaan ????

Mistä sinä sen tiedät että ei kuulu? Olen muistaakseni sanonut että olen osa-aikaviljelijä? Minähän voin olla lukion biologian ja maantiedon opettaja ja FM joka on tehnyt lopputyönsä jääkaudesta?


Niin, minä kyllä puhuin itsestäni, mistäs minä voisin sen tietää mikä sinun "työnkuvasi" oikein on ????

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Aihe on ihan mielenkiintoinen, vaikkei omaan työnkuvaan kuulukkaan ????

Mistä sinä sen tiedät että ei kuulu?


Eiköhän emo-heikki itse tietää sen paremmin kuin sinä? 

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Eurooppalainen on selvinnyt jääkaudesta Etelä-Ranskassa . Maalannut luolanseiniin "sylkemällä" nättejä kuvia . Mitäkö ovat puhuneet , poliikkaa , tuskin .  ;)
Samat jutut kuin nykyäänkin.
-Naisen orgasmi
-Epäoikeudenmukainen saaliinjako. Pohjoisen jätkät pöllii parhaat palat.
-Kenellä on pisin keihäs ja paras nuija
-Johtajat pettää ja on saaneet lahjuksia
-Leveillään kaikella mahdollisella
-*****illaan toisille


Argonnetin sijaan kirjoiteltiin muinaisen paskatunkion kylkeen hieroglyfejä. Veetin esinahkaisällä oli oma ruohokasveista kerätty tunkio jonne kirjoitteli ettei tarvinnut pohjoisen jätkien tunkioon piirrustaa.  ::)
Poliittinen *****.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Vaikka veeti edustaakin vanhojen jäärien kaartia argonnetissä niin luultavasti ei vielä jääkaudellakaan elänyt sitä esi-isää jonka kasseissa olisi veeti keikkunut ja pyydystänyt nykyisten kotieläinten esisukulaisia.   ;D
Poliittinen *****.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
Vaikka veeti edustaakin vanhojen jäärien kaartia argonnetissä niin luultavasti ei vielä jääkaudellakaan elänyt sitä esi-isää jonka kasseissa olisi veeti keikkunut ja pyydystänyt nykyisten kotieläinten esisukulaisia.   ;D
Veeti on neardaali (vai mikä se oli ) ihminen . Nähdessään nykyihmisen meni kysymään oletko perseestä ja syvältä  :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65679
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
ja tietty se mammutin luu oli lähtösin jostai siperian aroilta kun silloinen kesko oli halunna sotkee silloiset paikalliset hirviliha markkinat tuontilihalla ja siinä se luu kylkiäisenä,;   päivän tarjus; syöppä kylki ja teeppä oma kirves luusta, ojeet pakkauksessa. ;D    (tai kato jäänetistä, sivulta h2oh2oh2o.kesko.jääkausi.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Lukiossa...
Aihe on ihan mielenkiintoinen, vaikkei omaan työnkuvaan kuulukkaan ????
Minähän voin olla lukion biologian ja maantiedon opettaja ja FM joka on tehnyt lopputyönsä jääkaudesta?

Melamekko on lukiolainen...     ;D
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
ja tietty se mammutin luu oli lähtösin jostai siperian aroilta kun silloinen kesko oli halunna sotkee silloiset paikalliset hirviliha markkinat tuontilihalla ja siinä se luu kylkiäisenä,;   päivän tarjus; syöppä kylki ja teeppä oma kirves luusta, ojeet pakkauksessa. ;D    (tai kato jäänetistä, sivulta h2oh2oh2o.kesko.jääkausi.

Jooo, ei näissä olosuhteissa ole pystytty silloinkaan itse tuottamaan mammutinlihaa kannattavasti ????
Siperialainen pulkkituote on vallannut markkinat ????

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Missä oltiin jääkauden aikana .....
ja tietty se mammutin luu oli lähtösin jostai siperian aroilta kun silloinen kesko oli halunna sotkee silloiset paikalliset hirviliha markkinat tuontilihalla ja siinä se luu kylkiäisenä,;   päivän tarjus; syöppä kylki ja teeppä oma kirves luusta, ojeet pakkauksessa. ;D    (tai kato jäänetistä, sivulta h2oh2oh2o.kesko.jääkausi.

Jooo, ei näissä olosuhteissa ole pystytty silloinkaan itse tuottamaan mammutinlihaa kannattavasti ????
Siperialainen pulkkituote on vallannut markkinat ????

Ainakin mammutinluumarkkinat ne ovat vallanneet. Luuta tulee esiin kun ikijää sulaa.