Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jf 955  (Luettu 3575 kertaa)

peltor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
jf 955
minkä tehoisen vetokoneen vaatii että kulkee

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Vs: jf 955
Riippuu olosuhteista, mäkinen pelto ja iso karhe
Vie voimaa, tulee kyllä sitten rehuakin torvesta
110 hv ehkä käytännön minimi, pienemmälläkn pärjää,
Päiväsaavutus kyllä pienempi

Itse kiskon jf 955 voa teholtaan 184 hv eli noin 200 hv
Megavallulla, jo alkaa tapatumaan, kärryn veto vie osan
Voimasta Mäkisestä maastossa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: jf 955
Tapanilalla lienee tarkempaa tietoa tästä laitteesta. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: jf 955
Uudemmista ei tietoo mutta vanha jf900 kulkee mulle riittävää tahtia 845 casella. Oikeen jos hevostella tarttee nii vedetään sitte maxxumilla. Ainakaan viime kesänä ei nii kiire ollu.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: jf 955
Uudemmista ei tietoo mutta vanha jf900 kulkee mulle riittävää tahtia 845 casella. Oikeen jos hevostella tarttee nii vedetään sitte maxxumilla. Ainakaan viime kesänä ei nii kiire ollu.
Ei kärsi kyllä olla hirveitä mäkiä eikä isoa vaunua varsinkaan yhtä aikaa tai pitää olla todella pitkä pouta  ;)

Eihän se itse silppuri niin hirvittävästi sitä tehoa vie, jos on tasaista ja päiväsaavutuksen ei tarttee tapissaan olla. Noin perstuntumalta meikäläisissä vuoristo-olosuhteissa menee jo reilu sata heppaa pelkän yhdistelmän hilaamisessa ylämäkeen. Ei siis mitattua faktaa, ainoastaan katellu, kun kärrymiehet lähtee täydellä kuormalla 110-120 heppaisella koneella ylämäkeen, niin mä menen silppurilla kärry perässä ohi. 230 kaakkia ovat kyllä kaikki töissä.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: jf 955
Uudemmista ei tietoo mutta vanha jf900 kulkee mulle riittävää tahtia 845 casella. Oikeen jos hevostella tarttee nii vedetään sitte maxxumilla. Ainakaan viime kesänä ei nii kiire ollu.
Ei kärsi kyllä olla hirveitä mäkiä eikä isoa vaunua varsinkaan yhtä aikaa tai pitää olla todella pitkä pouta  ;)

Eihän se itse silppuri niin hirvittävästi sitä tehoa vie, jos on tasaista ja päiväsaavutuksen ei tarttee tapissaan olla. Noin perstuntumalta meikäläisissä vuoristo-olosuhteissa menee jo reilu sata heppaa pelkän yhdistelmän hilaamisessa ylämäkeen. Ei siis mitattua faktaa, ainoastaan katellu, kun kärrymiehet lähtee täydellä kuormalla 110-120 heppaisella koneella ylämäkeen, niin mä menen silppurilla kärry perässä ohi. 230 kaakkia ovat kyllä kaikki töissä.

No tääläpäin ei oo mäkiä ku kuivurin kippausmontulle. Eikä sinne oo tarvinu silppurin kans mennä :P

Joskus vedettiin 90-luvulla 1490 taavetilla ysisatasta, kulki silläki. Toki kärryt alle 30 kuutioisisa ja maat on kantavia. Ja vauhti ei päätä huimannu mutta tulihan nuo rehut tehtyä ennen joulua.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: jf 955
Jos tavoitellaan tehokasta korjuuketjua se vaatii massin pulleutta. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: jf 955
Vähintään 300 kW tappitehoa vaaditaan, kuten kaikilla muillakin nurmikoneilla  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: jf 955
Vähintään 300 kW tappitehoa vaaditaan, kuten kaikilla muillakin nurmikoneilla  ;D
Mulla on 11,5 heppanen husqvarna etuleikkurilla ja silläkin on hommat hoitunut  :-X