Polttoaineesta ja viherpiperryksestä nuo ongelmat johtuu . Keskustelin käyttöauton korjaamopäällikön kanssa se sanoi että moottoripolttoöljyä ei saa käyttää ei edes hätätapauksessa henkilö/maasturi/picup dieseleissä menee ruiskutuspumppu ja suuttimet piloille.
Ongelma on tiedossa mutta sen poistaminen on niin kallis että siihen ei vielä aleta öljynjalostus teollisuudessa.Kokeiltiin laitettiin lasipurkkiin moottoripolttoöljyä ja siihen hiljaa kaataen 2.t öljyä synteesttistä parasta laatua se öljy painu heti pohjaan ja vaikka seoksen sekoitti öljy painui pohjaan,
älkää laittako 2-t öljyä moottoripolttoöljyyn.
Moottoripolttoöljyn voiteluominaisuudet eivät riitä nopeakäyntisissä dieselmoottoreissa ja juuri ja juuri hitaamissa cr koneissa.
Korjaamopäällikkö jatkoi ja kertoi kuinka tyypillinen tapaus on juuri urakoitsijoiden autot niihin tehdään pumppu ja suutin remonttia jso on käytetty mpö.
Maataloudessa suurin syyllinen on likaiset ja vetiset polttoainesäiliöt pieni mikronin kokoinen vesipisara tai likahiukkanen voi tehdä suurta tuhoa polttoaine järjestelmässä..
Miehistöluukku on sitä varten mistä saa siivottua farmaritankin.
Paljonpa Solvent Yellow vaikuttaakin dieselpolttoaineen ominaisuuksiin. Sen tarkoitus pitäisi kylläkin olla vain merkkiaineena viranomaisille. Muutenhan diesel ja moottoripolttoöljy ovat samaa tavaraa.
Susikosken tekniikan tuntemus on lähes yhtä onnetonta kuin eräällä lentoyhtiön miehellä...
Tuo "vanhan löpön" eroavuus dieseliin oli silloin ihan totta, kun erottivat mpö ja lpö toisistaan, eikä kaikki sitä uskoneet...pari ruiskupumppua meni eräänkin yrittäjän koneesta 90-luvun puolivälissä, kunnei uskonut että lpö on täysin kuivaa ja ei käy moottorikäyttöön. Mpö ja riisseli on samaa kamaa väriaine-erolla.