Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - makro

Muuttuukohan noi koneen ominaisuudet jos hx40 superin laittaa.. eikai siit tu sellasta et alkaa vetämään vasta 2000 kierroksen kohilla? kun oon konetta läpi käynyt ni ton turbon huoltokin maksaa et vois vaikka sit ostaa uuden.
käykö tommonen holsetin hx 40 super suoraan 8400.sen pakosarjaan vai tarviiko tehä joku välikappale?
mulla kans ruuvattu 8400, etunostolaitteesa 600kg paino, pito loppuu kultivaattorin kans ennemmin ku voima. ootteko kukaan laittanut toista turboa traktoreihinne, siis sillai et niitä on se kaksi sielä yhtaikaa?
Kestääkö muilla potilan äkeessä pyörän laakerit, tuos 5.4 metrisessä, joku 15v vanha, ni saa jatkuvasti vaihtaa niitä. nii ja on rasvattu varmasti huolella ja katottu aina ettei niis ole välyksia, mut silti ne on kulutustavaraa. kestääkö ne muissa merkeissä?
Miksi 8400 takatyövalot palaa himmeesti aina kun laittaa virrat päälle ja sulake palaa heti kun painaa niiden katkasijaa. Osaisko joku viel sanoa mistä kautta ne johdot niille menee etten turhaa pura koko tratkoria?
no ei ole voitelun puutetta, mutta jos nappikytkimellä suuntaa vaihdat ni poljin ei tu ihan ylös 2-3 cm jää  painuksiin, sit kun sammuttaa koneen ja virrat pois ni kytkin tulee itestään ylös. jalalla kun käyttää kytkintä ni toimii normaalisti.
miksi 8400 kytkinpoljin ei palaudu ihan yläasentoon kun kayttää nappikytkintä, kun sammuttaa ja virrat pois ni kytkin nousee ylös. poljinta käyttäessä pelaa normaalisti.
ja kun poljin ei tu ihan ylös ni kyllä siel silti veto päällä on ettei se luistaan jää?
Oon siinä eri mittasia käyttänytkin mutta kun se vaivaa mielessä et mikä se alkuperänen on...
Voisko joku mitata ja kertoa Zuidbergin etunostolaitteen originaalin työntövarren mitan lyhimmillään? siis silmukan reiästä reikään (reiän keskeltä mitattuna) kun ei tullut traktorin mukana (käytetty) ja ei raaskis tilata originaalia kun pajan seinällä roikkuu jo 10 muuta työntövartta ni aattelin et niistä joku vois olla oikeen mittanen.
ei oo rengaskoolla väliä. eikä matalous/liikenne koneiden pikavaihtesikaan oo eroa.

oikeet osat kun tietää yhistää niin kulkee 70km/h vakio kieroksilla 20.8x38 renkaalla, navikkaan. (85km/h autolla peräs ajaen,esson baarisa 100)

normi liikennekoneet ei mee 70km/h oli sitte 1993 tai 2003 8400..paitsi hiacen mittarilla...
------------

lautaspyöräpari ja nlikon rattaat pitää vaihtaa. n. 10 000e maksaa. ei kannata ellei kone jotenkin muuten harvinainen varusteiltaan.
---------


ps. mulla olis site yhet ylimäräset etujouset. niin ja 7.4l kone isolla pumpulla... välityksiä ei oo.

Millä pumpulla toi sun moottori on? onko pumppu ja moottori kunnossa?
onko noihin liikenneversioihin olemassa vielä erilaisia välityksiä? kun jotkut kuulemma kulkee 70km/h, vai kiertääkö niissä kone 4000r/min
saako/pystyykö/voiko/kannattaako?? Valtra 8400 40km/h versioon laittaa liikennevälitystä?, eli onko siinä eri perävälitys vai vaihteisto vai pikavaihde? onko kukaan tehny ko. operaatioo?
Koneet, laitteet ja tekniikka / valtra
: 31.08.10 - klo:20:32
valtra 6550 pumppu käytetty dieselpajalla isommat suuttimet+ruiskuputket=120hv sen jälkeen laitettu cooleri keulalle, nyt ei tehoista tietoa, mutta millä sitä vielä sais lisää? olisko hyviä ideoita?
Ootteko kukaan vaihtanut turboa tehokkaampaan traktorissa? Mistä kannattais kysellä viritys turboja? ku oon aatellu tohon 6550(valtra) vaihtaa joku tehokkaampi puhallin?
Koneet, laitteet ja tekniikka / t190/191
: 01.07.09 - klo:16:34
valtran 190/191: näissähän on käsittääkseni suurin teho vain pikavaihteen 2 ja 3 pykälällä. pystyykö sitä ohittamaan mitenkään et olis aina täys teho? ei kosketa mua toi asia mitenkään mut oon vain miettinyt et pystyykö ja ootteko tehnyt? olis kiva kuulla asiallisia vastauksia..
Sivuja: [1] 2