Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VAG moottorit kuraa  (Luettu 58018 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Tuurillaan pelaa tuo dsg.

Siis ihan perseestä tuo liikkeelle lähtö ja peruuttelu tuolla dsg:llä, jenkkiä vaan purukumina.

7 vaihteinen 1.8tsi moottorin perässä tuntui hyvältä mutta jos laatikon joutuu vaihtamaan 45tkm jälkeen, 1. Vaihteella liikkeelle lähtiessä reilulla kaasulla ravisti ihan hirveästi jota seurasi myöhemmin laatikon hajoaminen totaalisesti.

Ei kai nämä kiinalaiset turhasta valittaneet.

Kuka uskaltaa ostaa 250tkm ajetun(2.0tdi) dsg laatikollisen auton jossa alkuperäinen laatikko?
Mä en uskalla ostaa enää ikinä mitään VAG tuotetta...

Kauppa vaan käy :o no ellei ole muusta tietoa ja pitää jatkuvia ongelmia/kustannuksia normaalina.
Jaa sää vai???

250 tkm ajetut autot on köyhille, kuka sellaisia viittii ostaa? :o

Ei köyhä osta 40000€ autoa vaikka sillä on ajettu yli 250tkm, kuten esim. muutamat maasturit.
Mulla on 264tkm rullattu VAG paska eli Seat ja joka vuosi menee remontteihin varmaan tonni...  Vois ostaa vaikka 400tkm ajetun hiacen ennemmin kuin 0km ajetun volkkarin raadon on meinaan sen verran mitta täynnä tällä kertaa...   Onneksi on niin hyvät koneet töissä että "koti"huolet unohtuu kun kiipeä caterpillarin hyttiin   8)

petelius

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: VAG moottorit kuraa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070 tuolla huolto-ohje juuttuvasiipiseen turpoon

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: VAG moottorit kuraa
Metkaa että nämä (paskat) silti myy niin hyvin :o Mutta nuo nipponit vasta kamalia kurapaskoja onkin! Meinaan kokemusta on! :-[ Ei ihan heti tule taloon nipsonin poikien tekeleitä. Poislukien tuo työkalu hiluxsi. Sekin litkii lientä niinku jenkit mutta kulkee niinku 1200 lada täyteen lihaa lastattuna :P
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...

Itse tykkään verrata automattilaatikoiden luotettavuutta yleisesti vahvoihin tuotteisiin, kuten vanhempien Mersujen ja jenkkien laatikoihin. Ainakin osassa konsernin automaatteja oli pitkään sellainen piirre, että laatikkoon sai vaihdettua 1/3 öljytilavuudesta kerrallaan. No sen tietää miten hyvin öljynvaihto silloin käytännössä onnistuu. Sitten nämä tiptronic vaihteistotkaan eivät olleet mitään kestävyysihmeitä.
DSG laatikon kanssa voisi elää, mutta tuntuu että raakileena on taas kerran päästetty markkinoille.

Konsernilla on hienoja tuotteita ja kestävääkin tekniikkaa, mutta mikälie möhkötauti nykyään iskenyt, kun sitä omaa suuruutta pitää alleviivata julkistamalla uutta tekniikkaa, joka on kehitykseltään raakiletta. Ajettavuus on konsernin vehkeissä sitä mihin varmaan ihmiset koeajolla eniten ihastuu ?

Kyllähän se välillä hieman koettelee kun remonttia tekee, mutta en minä VAG vehkeitä yleensäottaen sen kummempana pidä kuin muitakaan. Kun ei ostokiimassaan osta uusinta tekniikkaa ja tutkii hieman käytettynä ostetun tekniikan taustoja huoltomiehiltä kyselemällä ja nettiä selaamalla, niin suurempia yllätyksiä tuskin tulee. Takuuasioiden huolto on ainakin Volkkarilla ja Audilla luokatonta, mut eipä tuo kosketa kun uutta ei kiinnosta hankkia.


Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: VAG moottorit kuraa
Kyllä kalliiksi tulee VAG konsernin laitteiden ylläpito suutimen tiivisteet vuotaa tai kansi halki. Miltä tämä diaknoosi kuullostaa? Ensin tehdään diaknoosi testaavat pito paineet 200€, vaihdetaan suuttimen o renkaat 600€ ja toivotaan että tuli kuntoon. Kuluu pari viikkoa taas sama vika, vaihdetaan 7000€ kansi ja vika tuli kuntoo. Eipä tullut kalliiksi. Onneksi se on vaan rahaa ;D ;D


Ja mitä tulee näihin automaatti lootiin niin kaikki ovat täysiä paskoja.
Terv. 13v. Asentajana VAG merkkiliikkeessä.

Merkkiliikkeessä huoltopäällikkö jutteli minulle että paljon ajetuissa koneissa voi kannessa olla jotain halkeamia, heillä oli muutama kansiremontti tehty 300-600tkm ajettuihin koneisiin, heilläkään ei ollut jakopään ratastyökaluja koska kansiremontit ovat kuulemma niin harvinaisia, tiedä sitten..

Itselläni ei suurempia ongelmia ole ollut T5 4motionin kanssa, AXE koneesta on otettu 240hp, ajettu139tkm. Muutama vetonivel on mennyt, vesipumppu, ohjaustehostimenpumppu ja jarrupaloja on vaihdettu.
Kun vesipumppu valutti nestettä öljyn joukkoon luulin jo koneen olevan selvä ja kysyin uuden koneen hintaa, 9000€ olisi uusi AXE maksanut, onneksi neste ei ollut ehtinyt syömään laakereita :)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: VAG moottorit kuraa
Ja mitä tulee näihin automaatti lootiin niin kaikki ovat täysiä paskoja.
Terv. 13v. Asentajana VAG merkkiliikkeessä.

VAG automaatit, kai tarkoitit?? Kun en keksi mitään syytä, miksi seuraavassa autossani ei olisi automaatti. Toki ei ole kokemusta noista VAG tuotteista :) Nyt mittarissa 426tkm laatikkoon koskematta, toki kerran tai kahdesti on öljyt vaihdettu vaikka ei kuulu huolto-ohjelmaankaan...

Entäs sitten VAG konsernin laatumerkit, Porschessakin PDK kaksoiskytkinlaatikko. Mikseivät ota sieltä mallia laatikkoon, vai pitääköhän tehdä riittävän "pirkkamalli" joka porsii sitten tasaisin väliajoin :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...



Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
No isäukon nelivetosella hiacella tulee aika paljonkin ajeltua ja ainoo paku missä mahtuu tämän kokoinen äijä istumaan ja tielläkin kulkee hyvin ainakin riittävän hyvin... Toimii ja toimii joka on autossa hyvinkin tärkeää kun niillä ei tienaa pennin hyrrää vaan lähinnä pelkkää menoa...  Autossa kun tulee vietettyä paljon vähemmän aikaa kuin työkoneissa...

rookie

  • Vieras
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...



Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
No isäukon nelivetosella hiacella tulee aika paljonkin ajeltua ja ainoo paku missä mahtuu tämän kokoinen äijä istumaan ja tielläkin kulkee hyvin ainakin riittävän hyvin... Toimii ja toimii joka on autossa hyvinkin tärkeää kun niillä ei tienaa pennin hyrrää vaan lähinnä pelkkää menoa...  Autossa kun tulee vietettyä paljon vähemmän aikaa kuin työkoneissa...

Esim transit huomattavasti tilavampi etenkin sivusuunnassa ku joku hiace..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...



Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
No isäukon nelivetosella hiacella tulee aika paljonkin ajeltua ja ainoo paku missä mahtuu tämän kokoinen äijä istumaan ja tielläkin kulkee hyvin ainakin riittävän hyvin... Toimii ja toimii joka on autossa hyvinkin tärkeää kun niillä ei tienaa pennin hyrrää vaan lähinnä pelkkää menoa...  Autossa kun tulee vietettyä paljon vähemmän aikaa kuin työkoneissa...

Esim transit huomattavasti tilavampi etenkin sivusuunnassa ku joku hiace..
Toimiiko nekin jo??  Siis niin hyvin että kelpaa vaikka neekereille?? Niin ja onko nelivetoa??

rookie

  • Vieras
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...



Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
No isäukon nelivetosella hiacella tulee aika paljonkin ajeltua ja ainoo paku missä mahtuu tämän kokoinen äijä istumaan ja tielläkin kulkee hyvin ainakin riittävän hyvin... Toimii ja toimii joka on autossa hyvinkin tärkeää kun niillä ei tienaa pennin hyrrää vaan lähinnä pelkkää menoa...  Autossa kun tulee vietettyä paljon vähemmän aikaa kuin työkoneissa...

Esim transit huomattavasti tilavampi etenkin sivusuunnassa ku joku hiace..
Toimiiko nekin jo??  Siis niin hyvin että kelpaa vaikka neekereille?? Niin ja onko nelivetoa??

saa nelivetona ja hyvin toimii

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...



Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin  :D On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...
No isäukon nelivetosella hiacella tulee aika paljonkin ajeltua ja ainoo paku missä mahtuu tämän kokoinen äijä istumaan ja tielläkin kulkee hyvin ainakin riittävän hyvin... Toimii ja toimii joka on autossa hyvinkin tärkeää kun niillä ei tienaa pennin hyrrää vaan lähinnä pelkkää menoa...  Autossa kun tulee vietettyä paljon vähemmän aikaa kuin työkoneissa...

Esim transit huomattavasti tilavampi etenkin sivusuunnassa ku joku hiace..
Toimiiko nekin jo??  Siis niin hyvin että kelpaa vaikka neekereille?? Niin ja onko nelivetoa??

saa nelivetona ja hyvin toimii
Niin enkä mä sivusuunnassa niin iso ole etten transportteriin mahtuisi :D    Luulempa ettei neliveto transiteja löydy mihinkään järjelliseen hintaan vielä moneen vuoteen...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: VAG moottorit kuraa
.
Ajettavuus on konsernin vehkeissä sitä mihin varmaan ihmiset koeajolla eniten ihastuu ?

Meillä  Touranin hankinnan ratkaisi loppupeleissä sisätilojen toimivuus.
Montaa autoa käytiin koeajamassa mutta tuossa oli ehdottomasti koko ja hintaluokassaan parhaat mahdollisuudet sovittaa kolme lasten istuinta ja kaksi aikuista matkustamaan suht kivuttomasti hieman naapurikylääkin pidemmälle.
Vaimon toivomuksesta auton ulkomitat piti säilyä maltillisena ja mun toivomuksesta hintataso 10-15000 tuhannen euron luokassa.
Ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut, nyt mittarissa 200 tuhatta mistä meillä tullut n. 40000km, pari pyörän laakeria on vaihdettu meillä ollessa ja jäähdyttäjän paisuntasäiliö.

Samoin tuohon kuutisen vuotta olleeseen bensakoneiseen Octaviaan olen tosi tyytyväinen. Ei niin mukava ajaa kuin Touran mutta menee "maatalousautona" ihan täysin. Mittarissa nyt 230 tuhatta, mulla ei ole tullut kuin 6-8 tuhatta vuodessa, ABS:n anturi ja kuskin oven lukkopesä taitaa olla suurimmat remontit mitä tuona aikana on tehty.

Mitään hajua ei kyllä ole minkä merkkinen seuraavaksi hankitaan. Nuo VAG konsernin tuotteet kyllä miellyttää johdonmukaisella käytettävyydellä, hyvillä ajo-ominaisuuksilla, ja varsinkin Volkkari hyvin konservatiivisen muotoilulla.
Mutta kyllähän nämä vähän turhan monesta suuntaa kuuluvat tarinat isoista ongelmista pistää miettimään..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
.
Ajettavuus on konsernin vehkeissä sitä mihin varmaan ihmiset koeajolla eniten ihastuu ?

Meillä  Touranin hankinnan ratkaisi loppupeleissä sisätilojen toimivuus.
Montaa autoa käytiin koeajamassa mutta tuossa oli ehdottomasti koko ja hintaluokassaan parhaat mahdollisuudet sovittaa kolme lasten istuinta ja kaksi aikuista matkustamaan suht kivuttomasti hieman naapurikylääkin pidemmälle.
Vaimon toivomuksesta auton ulkomitat piti säilyä maltillisena ja mun toivomuksesta hintataso 10-15000 tuhannen euron luokassa.
Ihan tyytyväinen olen toistaiseksi ollut, nyt mittarissa 200 tuhatta mistä meillä tullut n. 40000km, pari pyörän laakeria on vaihdettu meillä ollessa ja jäähdyttäjän paisuntasäiliö.

Samoin tuohon kuutisen vuotta olleeseen bensakoneiseen Octaviaan olen tosi tyytyväinen. Ei niin mukava ajaa kuin Touran mutta menee "maatalousautona" ihan täysin. Mittarissa nyt 230 tuhatta, mulla ei ole tullut kuin 6-8 tuhatta vuodessa, ABS:n anturi ja kuskin oven lukkopesä taitaa olla suurimmat remontit mitä tuona aikana on tehty.

Mitään hajua ei kyllä ole minkä merkkinen seuraavaksi hankitaan. Nuo VAG konsernin tuotteet kyllä miellyttää johdonmukaisella käytettävyydellä, hyvillä ajo-ominaisuuksilla, ja varsinkin Volkkari hyvin konservatiivisen muotoilulla.
Mutta kyllähän nämä vähän turhan monesta suuntaa kuuluvat tarinat isoista ongelmista pistää miettimään..
Tuurin kauppaa sanoisin  ;D   

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: VAG moottorit kuraa
Kyllä kalliiksi tulee VAG konsernin laitteiden ylläpito suutimen tiivisteet vuotaa tai kansi halki. Miltä tämä diaknoosi kuullostaa? Ensin tehdään diaknoosi testaavat pito paineet 200€, vaihdetaan suuttimen o renkaat 600€ ja toivotaan että tuli kuntoon. Kuluu pari viikkoa taas sama vika, vaihdetaan 7000€ kansi ja vika tuli kuntoo. Eipä tullut kalliiksi. Onneksi se on vaan rahaa ;D ;D


Ja mitä tulee näihin automaatti lootiin niin kaikki ovat täysiä paskoja.
Terv. 13v. Asentajana VAG merkkiliikkeessä.

Merkkiliikkeessä huoltopäällikkö jutteli minulle että paljon ajetuissa koneissa voi kannessa olla jotain halkeamia, heillä oli muutama kansiremontti tehty 300-600tkm ajettuihin koneisiin, heilläkään ei ollut jakopään ratastyökaluja koska kansiremontit ovat kuulemma niin harvinaisia, tiedä sitten..

Itselläni ei suurempia ongelmia ole ollut T5 4motionin kanssa, AXE koneesta on otettu 240hp, ajettu139tkm. Muutama vetonivel on mennyt, vesipumppu, ohjaustehostimenpumppu ja jarrupaloja on vaihdettu.
Kun vesipumppu valutti nestettä öljyn joukkoon luulin jo koneen olevan selvä ja kysyin uuden koneen hintaa, 9000€ olisi uusi AXE maksanut, onneksi neste ei ollut ehtinyt syömään laakereita :)
No riippu mikä on paljon ajettu mutta VAG laitteet alkavat olla Jo valmiita 200tkm. meillä tuli tuo kansi vika siinä 190tkm. ja on kuulemma jokaisessa portterin kannessa. Koneistuksesta jäänyt pieni viilto suuttimen o renkaan tiiviste pinnoille, joka suurenee vuotaessaan.

Kyllä on aika yksilöllistä jos automaatti laatikot kestää yli tuon 200tkm.
On niitä vaan niin paljon hajonnut! Nettiauto id 5450313 :o

Viimeksi muokattu: 23.03.13 - klo:19:39 kirjoittanut tomisaar

nalli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: VAG moottorit kuraa
Yhteistyökumppanin wv passat 2.0 tdi 140 hv 6 vaihteinen välillä 162 th-270 th:

-kaksoismassapyörä
-rattipylväs vaurioituneen rattilukon vuoksi
-ruiskujen ojausjärjestelmän johtosarja
-molempien takaovien kahvojen käyttövaijerit
-öljypumpun pyöritysakseli korkkasi, alakerta uusiksi, turbo
- uusittu turbo jumiin, korkkas jakopään, yläkerta uusiksi
- kaksi vuotta sitten uusittu rattilukko uusiksi (onneks päivitys, ei tarvii vaihtaa enää koko pylvästä)

lisäksi repullinen etutukivarsia ja muuta pikku hilpettä.
vuosien 2009-2012 välillä ajettu tuo 110 tkm ja kkorjauskulut huoltoineen aika tarkoin 13 400 euroa.

ja tämä on tosi, käytiin yhdessä laput läpi....