Se on ollut jo 80 luvulta asti tiedossa että VAG konsernin automaattivaihteistoja kannattaa välttää.
En ymmärrä mihin tämä väite perustuu? En tosin tekniikasta mitään ymmärrä, että saattaahan se olla ihan paska, mutta hyvin se silti toimii ja on tosi mukava käyttää...
Itse tykkään verrata automattilaatikoiden luotettavuutta yleisesti vahvoihin tuotteisiin, kuten vanhempien Mersujen ja jenkkien laatikoihin. Ainakin osassa konsernin automaatteja oli pitkään sellainen piirre, että laatikkoon sai vaihdettua 1/3 öljytilavuudesta kerrallaan. No sen tietää miten hyvin öljynvaihto silloin käytännössä onnistuu. Sitten nämä tiptronic vaihteistotkaan eivät olleet mitään kestävyysihmeitä.
DSG laatikon kanssa voisi elää, mutta tuntuu että raakileena on taas kerran päästetty markkinoille.
Konsernilla on hienoja tuotteita ja kestävääkin tekniikkaa, mutta mikälie möhkötauti nykyään iskenyt, kun sitä omaa suuruutta pitää alleviivata julkistamalla uutta tekniikkaa, joka on kehitykseltään raakiletta. Ajettavuus on konsernin vehkeissä sitä mihin varmaan ihmiset koeajolla eniten ihastuu ?
Kyllähän se välillä hieman koettelee kun remonttia tekee, mutta en minä VAG vehkeitä yleensäottaen sen kummempana pidä kuin muitakaan. Kun ei ostokiimassaan osta uusinta tekniikkaa ja tutkii hieman käytettynä ostetun tekniikan taustoja huoltomiehiltä kyselemällä ja nettiä selaamalla, niin suurempia yllätyksiä tuskin tulee. Takuuasioiden huolto on ainakin Volkkarilla ja Audilla luokatonta, mut eipä tuo kosketa kun uutta ei kiinnosta hankkia.
Sen minä haluaisin nähdä miten paljon zetkalla jää vielä koeajon jälkeen kiinnostusta Haisuliin
On ne vaan niin karmeita laitteita, että huhuu...