Olisi aika ihme, jos Andreas Stihl Ag:llä ei tiedettäisi, miten asiakkaat menettää nopeiten. Kiina-segmentissä riittää kilpailijoita, ennenkaikkea hintakilpailijoita.
Joskus niitä vahinkoja saattuu nimekkäillekin firmoille, eikä kyse välttämättä ole tahallisesta säästöpyrkimyksestä. Esim. kummankaan laadunvalvonta ei huomaa heti alihankkijan toimittamassa osassa tapahtunutta muutosta. Tai osakokonaisuus on sellainen että sen kattava (uudelleen) testaaminen ja tarkastaminen ei ole triviaalia.
Hyvä esimerkki automaailmasta on tämä Takata: sen tekemiä viallisia turvatyynyjä päätyi valtava määrä useankin autonvalmistajan tuotteisiin. Takaisinkutsu koski maailmassa kymmeniä miljoonia autoja. Kuten arvata saattaa, Takata päätyi konkursiin.
Vastuunsa ja arvonsa tunteva firma toki hoitaa tällaiset lapsukset kunnialla kotiin.
Omalle kohdalle on osunut mm. maatalouskonevalmistaja jonka käyttämistä sopimusvalmistajan tekemistä hydraulisylintereistä joku erä oli valmistusviallisia.
Tämä sopimusvalmistaja on kotimainen eikä mikään nyrkkipaja, vajaat 100 000 sylinteriä vuodessa. Tuotantoautomaatio oli vaan päässyt laadunvalvonnan huomaamatta tekemään tepposet.
Konevalmistajan asentajan tilalla tekemä takuuvaihto korjasi ongelman ja hyvä niin. Tapauksesta jäi pelkästään hyvä ja asiallinen mielikuva.