Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi koneviesti  (Luettu 12822 kertaa)

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Legendaarista sassia, kun ei jonkun sanomiset kohtaa oman agendan kanssa niin mennään omista ennakkoluuloista koostuviin henkilökohtaisuuksiin.  ;D

En mää toki pitkä oo, perus 181cm, että kun vielä kymmenen senttiä saisi jostakin niin olisi hyvä. Se vaan ei muuta sitä faktaa että kun istuu korkeammalla on helpompi katsella traktorin ympärille. Ja jos joku tosissaan väittää ettei näkyvyydessä ole eroa 8000-sarjan Valtran ja 6000-sarjan jontikan välillä niin valehtelee tai/ja ei ole ajanut toisella/kummallakaan.  :)
En ole kyllä ajanut 8000-sarjan valtralla ;D
N-sarjan ja jd 6000-sarjan näkyväisyyttä olen vertaillut. Jontikan takalokasuojat peittää aika paljon, tämä on vaan siis minun mielipide.

Gorky

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Uusi koneviesti
Täytyy sanoa,että Valtra on mennyt monessa mielessä taaksepäin noiden pienimpien mallien osalta. Hyttiergonomia huonompi,pienet renkaat, surkea maavara yhdistettynä alhaalla olevaan muovitankkiin.
Ei kyllä yhtään sytytä tuollainen Turkkilaisten tekele vanhaan kolmipyttyiseen 100-sarjalaiseen nähden,kun  tulee metsässäkin käytyä tuulenkaatoja ja ensiharvennuksia ja polttopuita ajamassa.

Ensimmäinen todellinen vaihtoehto olisi A83 Hitech,joka on taas turhan kallis muutaman sadan tunnin vuosittaiseen käyttöön. Paree vaan huollella entistä ja investoida uusiin renkaisiin,niin on nasakka "mehtäkone" pitkäksi aikaa. Pilasivat nuo pienet peruskoneet kyllä kunnolla,kun valmistus Suolahdessa lopetettiin. :'(

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Uusi koneviesti
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.

Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Uusi koneviesti
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.

Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
Noiden harrastesivujen osuuden pitäisi olla verotuksessa vähennyskelvoton meno  ???  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.  Joku a sarjalainen on valtrassa viellä sellainen oikea nurkkaraktori. Nämä isommat on enemmänkin luotu laivoiksi jossa käyttö on vähän summittaisempaa. Jo se että näkyvyys on pilattu ek aisoilla, ilmanotolla\ pilariputkilla ja isoilla peileillä. Samoiten on pilarinäyttöä ja katkaisijaa ym tuulilasinpyyhkijänmoottoria edessä. Lopputuloksen kruunaa viellä lukuisat kuittaukset ja automatiikka-asetukset jolloin tilanne on se että kunnon työssä kone pelaa mutta nopeaan nurkkasiirtelyyn aivan ala-arvoinen.

Siihen a sarja tyyliseen hieman isompaan raktoriin olisi kyllä tiloilla käyttöä tavallaan kakkosraktorina. Sähkö ohjaus ei ole huono jos niihin ei ole automatiikkaa tai kuittauksia. Eli kaikki toimii heti kun kone lyödään käyntiin. Sitten viellä kun lokarit on kapeammalla kun pyörät niin kone rupee olemaan valmis.
Tossa oli hyviä pointteja ;D Tota N-Valtran etukuormaajan peittävyyttä aina moititaan, ja onhan siinä katvealueita, mutta yksi olennainen asia on hyvin toteutettu ja se on näkyvyys työlaitteelle. Kun kallistaa päätään, niin huomaa kuinka konepeiton ja aisan väliin jää rako, josta näkee mm. trukkipiikkien kärjille. Ite tulee tällä koneella nosteltua aika paljon trukkilavoja, ja tuntuisi soveltuvan hommaan kohtuullisesti kokoisekseen. Muuten tämä N3:n hytti on sellainen, että en tykkää. Kaikki palkit ja poikkileikkaukset on toteutettu massiivisesti ja paksuilla osilla. Tekee hytistä tosi tunkkaisen ja ahtaan oloisen. Kaikki kulmat on pyöristelty, mutta kuitenkaan ei ole osattu tehdä sellaiseksi, että jotain tavaraa saisi kyytiin. Pitkään tappelin tuon apumiehen istuimen kanssa, mutta pakko se oli lopulta ottaa pois, että välikköön saisi edes jotain mahtumaan. Mitään kunnollisia lokeroita tai koloja tilpehöörille ei ole olemassa. Oikeanpuoleisen ovenkin laatikko vie vaan lattiatilaa ja peittää lisää näkyvyyttä, ei hyvä. Mun mielestäni Mezzo-sarjan hytti oli karu, mutta väljempi ja mukavampi olla. Esim. ovien kädensijat sirompia ja vähemmän tilaa vieviä kuin ännässä. Paljon tällaisia pieniä hyviä yksityiskohtia, jotka myöhemmin mokattiin. Tältä pohjalta voi sanoa, että N4:sen kanssa ei voinut enää mennä huonompaan suuntaa, pohjanoteeraus oli jo nähty. Käyttöliittymään ja kytkinten sijoitteluun liittyviin pölvästelyihin en nyt jaksa ottaa kantaa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Uusi koneviesti
niin, ja niitä katkaisimia kun ei tartteis joka käänteessä käyttää niin ihan sama vaikka olisivat ulkona lokarin päällä mutta ei pahemmin kait monikerta käyttöä kun erkometria on ainakin itelle surkia.   tosa nyyssä on aika hyvä nuo muutama kytkin joita käyttää ja käsikaasu selvällä vivulla... toimii.                   hifistelyn jättäisin tojooon!

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Uusi koneviesti
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.

Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
On tuossa profissakin mönkijä-juttuja, kun saarivaltakunnassa tuntuvat olevan oikein työkäytössä. Lisäksi on myös välillä transitteja ja land rovereitakin koeajossa. Itseä ei hirveästi kiinnosta nuo autojutut, kun on rattikin väärällä puolella. Ei varmaan testitulokset ole sovellettavissa suomeen.  :P

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Uusi koneviesti
On kyllä harvinaisen ruma tuo Valmetin puutarhatraktori.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Uusi koneviesti
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Samaa mieltä
Lopetin kans,ei kiitos..
Eikö oma merkki pärjännyt?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Uusi koneviesti
omasta mielestä olen aina kiinnostunut myös muista kuin vain käsillä olevista värkeistä.   ja kun lehtiä lukee niin aina niistä jotain hyötyä löytyy...          mutta jotkin on vain niiin valmiita tässä maailmassa että enää ei uutta tarttee.......! ::)