Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MKH - 27.02.16 - klo:09:55
-
Traktorien myyntimäärät euroopassa, mitä mieltä?
-
Traktorien myyntimäärät euroopassa, mitä mieltä?
Vaikee olla mitään mieltä, kun ei tota paskapaperia tule ::)
Muuten kyllä olisin varmasti vastaan :D
-
OT, sori... yllätykseksemme kelkalla pystyi ajamaan reitillä mutkan sivuluisussa ilman jarrun käyttöä... irtonumeroiden ihmellinen maailma...
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
-
Itse tulee luettua Koneviestiä kun käsiin osuu samoin kuin Urakointiuutisia. Lapsuuden kotiin tuli laajasti alan aviiseja niin kotimaasta, Saksasta kuin Tanskasta. Niistä ja autolehdistä se kielitaito lähti karttumaan. Vuosikymmen etäällä maatalousalasta 2000-luvulla etäännytti myös sen mediakentästä.
Mikä on suomalaisen viljelijän arvostaman ammattijulkaisu nykyään?
-
Itse tulee luettua Koneviestiä kun käsiin osuu samoin kuin Urakointiuutisia. Lapsuuden kotiin tuli laajasti alan aviiseja niin kotimaasta, Saksasta kuin Tanskasta. Niistä ja autolehdistä se kielitaito lähti karttumaan. Vuosikymmen etäällä maatalousalasta 2000-luvulla etäännytti myös sen mediakentästä.
Mikä on suomalaisen viljelijän arvostaman ammattijulkaisu nykyään?
EMP:n katalooki
-
EMP:n katalooki
Sissus! Aina oppii uutta. Näytti minun lapsuuteni Dekandezin postimyyntifirman modernilta versiolta. Tilasin Dekandezista samurai-päänauhan ja menin bussikyydistyksellä Yö:n keikalle Invalan Tuiskulaan kultaisella 80-luvulla.
Monelle nimimerkille Agroon löytyy näemmä navettavaatetta Backspacen lempparista:
http://tinyurl.com/ha88y45
-
Traktorien myyntimäärät euroopassa, mitä mieltä?
Vaikee olla mitään mieltä, kun ei tota paskapaperia tule ::)
Muuten kyllä olisin varmasti vastaan :D
Sama vika. Ei kyllä ole tuosta huolimati tullut sellaista tunnetta että olisin "pudonnut kelkasta"
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Samaa mieltä
-
Nyt oli ehkä hiukan vaisu numero.
Ja mitä niihin raktoireihin tulee, niin voi herran jestas sentään.
Ei niinkään myyntiluvut, mutta totuus onnettomasta tuotekehittelystä.
Tuo ergonomia noissa "pikku" raktoreissa on aivan hirveä. Näin 80-luvun venttiä käyttävänä, joutuu näköjään jatkamaan Länsi-Saksalaisen elinvuosia seuraavakin 30-vuotta. Taitaa kyllä kuski lahota ennemmin.
-
Nyt oli ehkä hiukan vaisu numero.
Ja mitä niihin raktoireihin tulee, niin voi herran jestas sentään.
Ei niinkään myyntiluvut, mutta totuus onnettomasta tuotekehittelystä.
Tuo ergonomia noissa "pikku" raktoreissa on aivan hirveä. Näin 80-luvun venttiä käyttävänä, joutuu näköjään jatkamaan Länsi-Saksalaisen elinvuosia seuraavakin 30-vuotta. Taitaa kyllä kuski lahota ennemmin.
Tai vaihtaa uuteen Fentturaan. ;)
-
mutta tekeekö net kohta enää tuon 80-lukuisen kokoista. ite en tartte isoa traktoria ja siten taitaa tuo fiude jatkaa hautaan asti... ja sitten siitä etiäpäin!!!!
-
mutta tekeekö net kohta enää tuon 80-lukuisen kokoista. ite en tartte isoa traktoria ja siten taitaa tuo fiude jatkaa hautaan asti... ja sitten siitä etiäpäin!!!!
200-sarjalainen ei kovin iso ole, eikä kovin suuri tuo 300-sarjalainenkaan.
-
mutta tekeekö net kohta enää tuon 80-lukuisen kokoista. ite en tartte isoa traktoria ja siten taitaa tuo fiude jatkaa hautaan asti... ja sitten siitä etiäpäin!!!!
200-sarjalainen ei kovin iso ole, eikä kovin suuri tuo 300-sarjalainenkaan.
Tämä on totta, traktoreiden fyysinen koko hevosvoimiin nähden on kasvanut, ainakin eräällä merkillä.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
-
mutta tekeekö net kohta enää tuon 80-lukuisen kokoista. ite en tartte isoa traktoria ja siten taitaa tuo fiude jatkaa hautaan asti... ja sitten siitä etiäpäin!!!!
200-sarjalainen ei kovin iso ole, eikä kovin suuri tuo 300-sarjalainenkaan.
Tämä on totta, traktoreiden fyysinen koko hevosvoimiin nähden on kasvanut, ainakin eräällä merkillä.
eräs vihreä on tehnyt jo kauan sitte liian isoja ja nyt isontanu entisestään klyyvaria ;) :D ;D 8)
-
Miten siinä traktorii testissä kävi
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
-
Miten siinä traktorii testissä kävi
Oranssi voitti. Vihreä sitten ja SASsilainen varmisti kolmoisvoiton.
Pieni ja käteensopiva on kaunista... Sen ison mahan yltä ei kärkeä näe.
-
Jos nyt ajatellaan, että kun korvataan kaikki hallintavipuset sun muut polkimet sähköohjatuilla tsydeemeillä.
Ja kun lähtökohtana on nuo vipuhirvitykset, niin mitä meillä on.
Iso kasa ongelmapaskaa.
Ja vaikka pakat ja pumput toimisivatkin jonkun tuhat tuntia, niin vaiha kaapeli vaiha poksi on varma asia.
Pitäydyn länsi-saksalaisessa.
-
Sähkö on ihan mukava kun se toimii sillee niinkuin se on suunniteltu mutta silloin kun joku pienikin vika tulee hymy hyytyy herkästi.. Nyky koneissa sähkölaitteet senkuin lisääntyy ja viat yleistyvät.
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Samaa mieltä
Lopetin kans,ei kiitos..
-
Ei kai millään voi jokainen lehden artikkeli olla kiinnostava tai hyödyllinen itselle. On sillä lehdellä monta muutakin lukijaa, joita kiinnostaa muut asiat. Itse aina pohdin, saanko tilausrahalle vastinetta vähintään tilausmaksun verran. Jos saan, jatkan tilausta. Jatkoin profin (englannin kielinen versio) tilausta viime vuoden puolella ja 180 € maksaa kolmeksi vuodeksi 11 nroa per vuosi, kun etukäteen maksaa. Melko hyvän vastineen saa rahoilleen, vaikkei siinäkään lehdessä läheskään kaikki jutut tai testit hyödytä itseä minkään vertaa. On muuten seuraavassa numerossa siinäkin 75 heppaiset testissä ja edellisessä numerossa koeajettiin 1050 ventti. Uusimmassa oli laaja ohjaamotesti parinsadan hepan luokassa. Ei kaikki artikkelit voi käsitellä jotain peniksenjatke venttejä, vaan onhan sitä paljon muutakin.
Itsellä eniten liipasimella on Pellervon tilaus yhdessä kotieläinliitteen kanssa. Pellervo ei sinällään ole kiinnostanut, mutta kun liittivät siihen Lihatalouslehden, niin on vähän pakosta tullut tilattua, mutta nyt tuo kotieläin osion taso on sitä luokkaa, että pärjää ilman sitäkin. Eli ei tule vastinetta tilausmaksulle.
Urakointiuustiset on ohentunut olemattomiin ja asiakin sen myötä eli jos ei tulisi ilmaiseksi, niin en tilaisi.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Yksin ne seikat, että samaan pakettiin pitää mahduttaa isot takaset, koppijousitus ja nähdäkin pitäis ohjaamosta, sanelevat että nykykoneista tulee korkeita. Ja peltien alle pitää sovittaa aikalailla erimäärä tekniikkaa kuin 15 vuotta sitten.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
-
sas näkee. muttei ymmärrä :o
-
Ei kai millään voi jokainen lehden artikkeli olla kiinnostava tai hyödyllinen itselle. On sillä lehdellä monta muutakin lukijaa, joita kiinnostaa muut asiat. Itse aina pohdin, saanko tilausrahalle vastinetta vähintään tilausmaksun verran. Jos saan, jatkan tilausta. Jatkoin profin (englannin kielinen versio) tilausta viime vuoden puolella ja 180 € maksaa kolmeksi vuodeksi 11 nroa per vuosi, kun etukäteen maksaa. Melko hyvän vastineen saa rahoilleen, vaikkei siinäkään lehdessä läheskään kaikki jutut tai testit hyödytä itseä minkään vertaa. On muuten seuraavassa numerossa siinäkin 75 heppaiset testissä ja edellisessä numerossa koeajettiin 1050 ventti. Uusimmassa oli laaja ohjaamotesti parinsadan hepan luokassa. Ei kaikki artikkelit voi käsitellä jotain peniksenjatke venttejä, vaan onhan sitä paljon muutakin.
Itsellä eniten liipasimella on Pellervon tilaus yhdessä kotieläinliitteen kanssa. Pellervo ei sinällään ole kiinnostanut, mutta kun liittivät siihen Lihatalouslehden, niin on vähän pakosta tullut tilattua, mutta nyt tuo kotieläin osion taso on sitä luokkaa, että pärjää ilman sitäkin. Eli ei tule vastinetta tilausmaksulle.
Urakointiuustiset on ohentunut olemattomiin ja asiakin sen myötä eli jos ei tulisi ilmaiseksi, niin en tilaisi.
juuri näin, en ihmettele sitä että näitä hömppäkoneita(kelkat yms) on yhä enemmän kuitenkin tilojen määrä laskussa pitkään ja tilaajia pitää olla. se ei vaan enää osu mun mielenkiinnon aiheisiin. profi varmaan lähtee joksikin aikaa tilaukseen.
-
sas näkee. muttei ymmärrä :o
Yleinen vika on se että kuljettajan istuin pidetään liian alhaalla,tästä on myös työterveys
ihmiset antaneet infoa.Se käy pitemmän päälle selän terveydelle .Istuin pitää olla niin korkealla että reidet saavat istuimen etuosasta kevyen tuen ja kengät ovat lattiaa vasten kevyesti.
Etu kumarassa ei pidä olla se asento rasittaa välilevyjä 300 kg voimalla ja iskias vaara on suuri.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
SAS ilmeisesti puhui mulkkunsa pituudesta, ja ihmetteli kun ei sitä näe kesselinsä alta ;D ;D ;D
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
Miksi et näe vai etkö osaa hahmottaa koneen mittoja tai istuin on liian alhaalla?
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
SAS ilmeisesti puhui mulkkunsa pituudesta, ja ihmetteli kun ei sitä näe kesselinsä alta ;D ;D ;D
Aivan ;D
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
192 miksi et näe vai etkö osaa hahmottaa koneen mittoja tai istuin on liian alhaalla?
Paljonko se SAS on ajellu tuolla 6000-sarjan jontikoilla. En pilkannut valtraa huonosta näkyväisyydestä vaan kyseenalaistin tuota puhetta jontikan paremmasta näkyvyydestä. Ajussa on valtra ja jontikka, niin tulee lähdettyä miellummin liikenteeseen valtralla, vaikka on meluisampi.
-
Omasta mielestäni 6000 sarjan jontikka vie saman koko luokan Valtrat. Ohjaus on löysempi mutta hytti muuten ergonomisempi ja mukavampi. Valtassa on liian suuri hytti joka lisää koneen kokoa ja kun pääosin kun yksin ajalee niin ei tartte olla tilaa niin että mahtuu kylärallilta pongatut 8 emäntää kyytiin. Ja valtrassa on aika paljon sellaisia tavallaan ihan näppäriä asioita mutta puolitiehen jäänyt suunnittelu tekee niistä huonoja.
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa. Joku a sarjalainen on valtrassa viellä sellainen oikea nurkkaraktori. Nämä isommat on enemmänkin luotu laivoiksi jossa käyttö on vähän summittaisempaa. Jo se että näkyvyys on pilattu ek aisoilla, ilmanotolla\ pilariputkilla ja isoilla peileillä. Samoiten on pilarinäyttöä ja katkaisijaa ym tuulilasinpyyhkijänmoottoria edessä. Lopputuloksen kruunaa viellä lukuisat kuittaukset ja automatiikka-asetukset jolloin tilanne on se että kunnon työssä kone pelaa mutta nopeaan nurkkasiirtelyyn aivan ala-arvoinen.
Siihen a sarja tyyliseen hieman isompaan raktoriin olisi kyllä tiloilla käyttöä tavallaan kakkosraktorina. Sähkö ohjaus ei ole huono jos niihin ei ole automatiikkaa tai kuittauksia. Eli kaikki toimii heti kun kone lyödään käyntiin. Sitten viellä kun lokarit on kapeammalla kun pyörät niin kone rupee olemaan valmis.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Legendaarista sassia, kun ei jonkun sanomiset kohtaa oman agendan kanssa niin mennään omista ennakkoluuloista koostuviin henkilökohtaisuuksiin. ;D
En mää toki pitkä oo, perus 181cm, että kun vielä kymmenen senttiä saisi jostakin niin olisi hyvä. Se vaan ei muuta sitä faktaa että kun istuu korkeammalla on helpompi katsella traktorin ympärille. Ja jos joku tosissaan väittää ettei näkyvyydessä ole eroa 8000-sarjan Valtran ja 6000-sarjan jontikan välillä niin valehtelee tai/ja ei ole ajanut toisella/kummallakaan. :)
-
Yleinen vika on se että kuljettajan istuin pidetään liian alhaalla,tästä on myös työterveys
ihmiset antaneet infoa.Se käy pitemmän päälle selän terveydelle .Istuin pitää olla niin korkealla että reidet saavat istuimen etuosasta kevyen tuen ja kengät ovat lattiaa vasten kevyesti.
Etu kumarassa ei pidä olla se asento rasittaa välilevyjä 300 kg voimalla ja iskias vaara on suuri.
Vielä kerran laitan tuon ohjeen ,on meinaan yleistä että merkistä riippumatta istuin on liian alhaalla,korostan merkistä riippumatta ei nyt väännetä tätä merkki kohtaiseksi kuten teillä on tapana aina,ei minulla. ;)
No onko sillä merkitystä jos takarenkaan sivulle jää katve en ymmärrä?
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.
SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.
-
Yleinen vika on se että kuljettajan istuin pidetään liian alhaalla,tästä on myös työterveys
ihmiset antaneet infoa.Se käy pitemmän päälle selän terveydelle .Istuin pitää olla niin korkealla että reidet saavat istuimen etuosasta kevyen tuen ja kengät ovat lattiaa vasten kevyesti.
Etu kumarassa ei pidä olla se asento rasittaa välilevyjä 300 kg voimalla ja iskias vaara on suuri.
Vielä kerran laitan tuon ohjeen ,on meinaan yleistä että merkistä riippumatta istuin on liian alhaalla,korostan merkistä riippumatta ei nyt väännetä tätä merkki kohtaiseksi kuten teillä on tapana aina,ei minulla. ;)
No onko sillä merkitystä jos takarenkaan sivulle jää katve en ymmärrä?
Penkkihän sen korkeuden säätää painon mukaan, toki jos on persjalkanenTM jää jalat roikkumaan.
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.
SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.
:o ;D ::)
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.
SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.
:o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.
SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.
:o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
Nyt alkaa jo naurattamaan,et ole tainnut viittä minuuttia kauempaa olla Valtran hytissä .
N ohjaamo on aika pieni ei ainakaan suuri ja todella lämmin talvella.Uudessa vielä paremmin kaikki.
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.
SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.
:o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
Kyllä on tainnut ratin syvyyssäätö löytyä jo toistakymmentä vuotta kaikista valtran malleista. Toki paljon on makuasioita noin hyttien osalta. Ännäläisessä ainakin taakse kääntyminen on aika huonoa kun jalkatila ei riitä. Mahtaako siihen saada sitä pienempää jalustaa. Näistä ergonomioista ei ehkä kannata puhua ennen kuin on 1000 tuntia takana hytissä. Ittellä ei moisella spekseillä löydy sanottavaa kuin eri valtran merkeissä. Sekin on makuasia että pitääkö ratin olla keskellä vai hieman oikealla. Itse ehkä pidän tuota outona että ratti ei ole keskellä (tai siis penkki linjassa) mutta niillä pitää mennä mitä on.
-
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
Nyt alkaa jo naurattamaan,et ole tainnut viittä minuuttia kauempaa olla Valtran hytissä .
N ohjaamo on aika pieni ei ainakaan suuri ja todella lämmin talvella.Uudessa vielä paremmin kaikki.
[/quote]
Muutama sata tuntia on tullut 8000-sarjalaisessa istuttua. Niitähän tässä jontikan 6000-sarjalaisiin vertailtiin.
-
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä. ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti. lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Legendaarista sassia, kun ei jonkun sanomiset kohtaa oman agendan kanssa niin mennään omista ennakkoluuloista koostuviin henkilökohtaisuuksiin. ;D
En mää toki pitkä oo, perus 181cm, että kun vielä kymmenen senttiä saisi jostakin niin olisi hyvä. Se vaan ei muuta sitä faktaa että kun istuu korkeammalla on helpompi katsella traktorin ympärille. Ja jos joku tosissaan väittää ettei näkyvyydessä ole eroa 8000-sarjan Valtran ja 6000-sarjan jontikan välillä niin valehtelee tai/ja ei ole ajanut toisella/kummallakaan. :)
En ole kyllä ajanut 8000-sarjan valtralla ;D
N-sarjan ja jd 6000-sarjan näkyväisyyttä olen vertaillut. Jontikan takalokasuojat peittää aika paljon, tämä on vaan siis minun mielipide.
-
Täytyy sanoa,että Valtra on mennyt monessa mielessä taaksepäin noiden pienimpien mallien osalta. Hyttiergonomia huonompi,pienet renkaat, surkea maavara yhdistettynä alhaalla olevaan muovitankkiin.
Ei kyllä yhtään sytytä tuollainen Turkkilaisten tekele vanhaan kolmipyttyiseen 100-sarjalaiseen nähden,kun tulee metsässäkin käytyä tuulenkaatoja ja ensiharvennuksia ja polttopuita ajamassa.
Ensimmäinen todellinen vaihtoehto olisi A83 Hitech,joka on taas turhan kallis muutaman sadan tunnin vuosittaiseen käyttöön. Paree vaan huollella entistä ja investoida uusiin renkaisiin,niin on nasakka "mehtäkone" pitkäksi aikaa. Pilasivat nuo pienet peruskoneet kyllä kunnolla,kun valmistus Suolahdessa lopetettiin. :'(
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
Noiden harrastesivujen osuuden pitäisi olla verotuksessa vähennyskelvoton meno ??? ;D
-
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa. Joku a sarjalainen on valtrassa viellä sellainen oikea nurkkaraktori. Nämä isommat on enemmänkin luotu laivoiksi jossa käyttö on vähän summittaisempaa. Jo se että näkyvyys on pilattu ek aisoilla, ilmanotolla\ pilariputkilla ja isoilla peileillä. Samoiten on pilarinäyttöä ja katkaisijaa ym tuulilasinpyyhkijänmoottoria edessä. Lopputuloksen kruunaa viellä lukuisat kuittaukset ja automatiikka-asetukset jolloin tilanne on se että kunnon työssä kone pelaa mutta nopeaan nurkkasiirtelyyn aivan ala-arvoinen.
Siihen a sarja tyyliseen hieman isompaan raktoriin olisi kyllä tiloilla käyttöä tavallaan kakkosraktorina. Sähkö ohjaus ei ole huono jos niihin ei ole automatiikkaa tai kuittauksia. Eli kaikki toimii heti kun kone lyödään käyntiin. Sitten viellä kun lokarit on kapeammalla kun pyörät niin kone rupee olemaan valmis.
Tossa oli hyviä pointteja ;D Tota N-Valtran etukuormaajan peittävyyttä aina moititaan, ja onhan siinä katvealueita, mutta yksi olennainen asia on hyvin toteutettu ja se on näkyvyys työlaitteelle. Kun kallistaa päätään, niin huomaa kuinka konepeiton ja aisan väliin jää rako, josta näkee mm. trukkipiikkien kärjille. Ite tulee tällä koneella nosteltua aika paljon trukkilavoja, ja tuntuisi soveltuvan hommaan kohtuullisesti kokoisekseen. Muuten tämä N3:n hytti on sellainen, että en tykkää. Kaikki palkit ja poikkileikkaukset on toteutettu massiivisesti ja paksuilla osilla. Tekee hytistä tosi tunkkaisen ja ahtaan oloisen. Kaikki kulmat on pyöristelty, mutta kuitenkaan ei ole osattu tehdä sellaiseksi, että jotain tavaraa saisi kyytiin. Pitkään tappelin tuon apumiehen istuimen kanssa, mutta pakko se oli lopulta ottaa pois, että välikköön saisi edes jotain mahtumaan. Mitään kunnollisia lokeroita tai koloja tilpehöörille ei ole olemassa. Oikeanpuoleisen ovenkin laatikko vie vaan lattiatilaa ja peittää lisää näkyvyyttä, ei hyvä. Mun mielestäni Mezzo-sarjan hytti oli karu, mutta väljempi ja mukavampi olla. Esim. ovien kädensijat sirompia ja vähemmän tilaa vieviä kuin ännässä. Paljon tällaisia pieniä hyviä yksityiskohtia, jotka myöhemmin mokattiin. Tältä pohjalta voi sanoa, että N4:sen kanssa ei voinut enää mennä huonompaan suuntaa, pohjanoteeraus oli jo nähty. Käyttöliittymään ja kytkinten sijoitteluun liittyviin pölvästelyihin en nyt jaksa ottaa kantaa.
-
niin, ja niitä katkaisimia kun ei tartteis joka käänteessä käyttää niin ihan sama vaikka olisivat ulkona lokarin päällä mutta ei pahemmin kait monikerta käyttöä kun erkometria on ainakin itelle surkia. tosa nyyssä on aika hyvä nuo muutama kytkin joita käyttää ja käsikaasu selvällä vivulla... toimii. hifistelyn jättäisin tojooon!
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Tossa viimeisessä aviisissa oli muuten 8 sivua veteraania ja 12 sivua mönkijää. Muuta juttua oli sitten sen melkein 100 sivua. Kuitenkin viljelijöissä on sekä kelkoista että veteraaneista kiinnostuneita eli kaikkea kait tarvitaan.
On tuossa profissakin mönkijä-juttuja, kun saarivaltakunnassa tuntuvat olevan oikein työkäytössä. Lisäksi on myös välillä transitteja ja land rovereitakin koeajossa. Itseä ei hirveästi kiinnosta nuo autojutut, kun on rattikin väärällä puolella. Ei varmaan testitulokset ole sovellettavissa suomeen. :P
-
On kyllä harvinaisen ruma tuo Valmetin puutarhatraktori.
-
uusi koneviesti oli viimeinen koneviesti, jos tulee mielenkiintoista luettavaa niin ostan irtonumeron. mönkijät, kelkat, weteraanit ja pientraktorit ei ole mun mielenkiinnon kohde.
Samaa mieltä
Lopetin kans,ei kiitos..
Eikö oma merkki pärjännyt?
-
omasta mielestä olen aina kiinnostunut myös muista kuin vain käsillä olevista värkeistä. ja kun lehtiä lukee niin aina niistä jotain hyötyä löytyy... mutta jotkin on vain niiin valmiita tässä maailmassa että enää ei uutta tarttee.......! ::)