Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fortumin koneistus  (Luettu 6779 kertaa)

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
fortumin koneistus
Joku aika sitten kirjoitin tänne kun kerroin fortumin linjanhoidosta.
Edelleen mun kuorma-auto pitää pystyssä puuta.
9 yhteydenottoa fortumiin sai aikaan sen että sieltä soitti n. tunti sitten mies joka löi luurin korvaan.
He kieltäytyivät lyhentämästä puuta sen verran ettei se enää ylety linjaan.
On kuulemma niin paha!
Käski minun itse sen puun poistaa ja puheet olivat miesmäisiä muutenkin.
Soitin sitten hätäkeskukseen ja nyt siellä on pelastuslaitos tutkimassa mitä he mahtavat asialle.
Minusta on uskomatonta ettei fortum pysty nousemaan 12metrin korkeuteen tien varressa ja lyhentämään 20cm paksua männyn latvaa metrin pätkinä n.7metriä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fortumin koneistus
Olisit irrottanut vaijerin vaan  ;D

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: fortumin koneistus
Olisit irrottanut vaijerin vaan  ;D

Muuten olisin irroittanutkin mutta päiväkausien sähkökatko pelottaa.
Puu menee linjaan heti jos vaijerit irroittaa.
Jos nämä samat parat sitten yrittävät sähköjä takaisin liittää niin se on varmaan äitienpäivä ennenkun työ on tehty.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: fortumin koneistus
Olisit irrottanut vaijerin vaan  ;D

Muuten olisin irroittanutkin mutta päiväkausien sähkökatko pelottaa.
Puu menee linjaan heti jos vaijerit irroittaa.
Jos nämä samat parat sitten yrittävät sähköjä takaisin liittää niin se on varmaan äitienpäivä ennenkun työ on tehty.
No se  :P

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: fortumin koneistus
Vuokraa jostain kuorma-auto ja lasku fortunareille

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: fortumin koneistus
Vihjaa asiasta tv-uutisille tai ainakin iltalehdelle...

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: fortumin koneistus
linkitä tänne ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kuvia. Kyllä hyvin tieto leviää.

Iso julkisuus tuommoiselle piittaamattomuudelle paras lääke. Pitäs ministerien jo ärähtää.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: fortumin koneistus
Iltasanomille ja hesarille kuvia ja juttua. Kyllä joku älähtää..
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: fortumin koneistus
linkitä tänne ja kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kuvia. Kyllä hyvin tieto leviää.

Iso julkisuus tuommoiselle piittaamattomuudelle paras lääke. Pitäs ministerien jo ärähtää.

Mulla on kuvia otettuna siitä.

Tänään kun soitin,kertoi poika fortumista että työturvallisuussyistä he voivat kieltäytyä puun raivaamisesta.

Pyysin tätä paperia kirjallisena,että saan sitten faktaa,jonka lähetän lehtiin.

Eivät kuulemma anna kieltäytymistä kirjallisena,vaan nyt minä voin tilata heiltä kaatoapua!!

Sanoin etten oikein ymmärrä.

Sanoin että jos he raukat saisivat edes kaapelit laskettua maahan niin minä poistan puun niinkuin olen kohta kuukauden heille viestittänyt.

Sekin lienee vaikeaa,koska samassa linjassa on myös puhelinlaitoksen kaapeleita.

Minä kaiketi joudun ostamaan 9metrin alumiinivarren ja oksasahalla sahaan tuon latvan pätkinä alas tässä presidentinvaalien aikana.

Olen perannut tuhansia tuulenkaatoja enkä tässä muuta pelkää kuin lankoja.

fortumilla ei taida olla käytettävissä miehistökorinosturilla olevaa autoa ollenkaan,jollakin transitilla siellä oli käyty eilen.

Itse olin työvuorossa tähän aikaan.Pelastuslaitos soitti minulle je kertoivat etteivät perkaa puuta kun ei ole heidän työ ja soveltuva auto heillä olisi Lohjalla 45km päässä.

Eli aika heikkoa on palvelu,47km matkaa Helsinkiin tuosta paikasta on,tien vieressä sekä kantava kova mäki kyseessä.

Minä en usko ollenkaan enää että kukaan auttaa,oma apu paras apu.

nilihaara

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
  Eikun liinat irti ja antaa mennä. Minä en kyllä ilmoittele kaatuvista puista ennakkoon millekkään firmalle, vastuu nääs osittain siirtyy mulle jos sidon puun jonnekin kiinni.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: fortumin koneistus
  Eikun liinat irti ja antaa mennä. Minä en kyllä ilmoittele kaatuvista puista ennakkoon millekkään firmalle, vastuu nääs osittain siirtyy mulle jos sidon puun jonnekin kiinni.

Olet oikeassa,seuraavan kerran saa mennä.
Itse en tuolla farmilla jatkuvasti asu,mutta naapurien ja tietysti oman sähkönsaamisen takia tuon pahuuden menin tekemään.
2001 oli liki kaksi viikkoa sähkö pois ja 2004 viikon.
Tuollaisia pieniä linjalle kaatuneita sekä roikkoja olen aina perannut linjoilta kun ne eivät ikinä tule.
Ja tollanen porukka,transitti ja kaksi toppapöksymiestä tylsällä pikkupartnerilla eivät saa mitään aikaseksi.
Ajatelkaapa jos me maajussit heittäydyttäisiin samanlaisiksi,jäisi aamuisin moni polku auraamatta ja muukin tekemättä.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
Ilmoita kylmästi vaan firmaan, että tiistaina klo 10.05 puu kaatuu sitten linjalle, koska liina menee kirveellä poikki justihinsa silloin, saavat katsella päätteeltä livenä, kun linja mykistyy justiinsa ilmoittamanasi aikana!! 
Itse menetin liinani, kun menin valokuitukaapelin ja useita autoja pelastamaan Tapanin aamupäivällä, Empowerin miehet varasti siis liinani!  Eipä enää kiinnosta "auttaa", seuraavalla kerralla haen vain traktorin metsäkuormaajalla ja ajan puomi 4.2 m korkealla kyseisestä kohdasta.....

nilihaara

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
Ilmoita kylmästi vaan firmaan, että tiistaina klo 10.05 puu kaatuu sitten linjalle, koska liina menee kirveellä poikki justihinsa silloin, saavat katsella päätteeltä livenä, kun linja mykistyy justiinsa ilmoittamanasi aikana!! 
Itse menetin liinani, kun menin valokuitukaapelin ja useita autoja pelastamaan Tapanin aamupäivällä, Empowerin miehet varasti siis liinani!  Eipä enää kiinnosta "auttaa", seuraavalla kerralla haen vain traktorin metsäkuormaajalla ja ajan puomi 4.2 m korkealla kyseisestä kohdasta.....
  Samaa mieltä, kaikki mikä on alle 4,5 metriä saa tulla alas. Yhdellä pellolla roikku tapsit pari vuotta jotta sai nostella että pääsi puimurilla ali. Soitin siis kahtena vuonna puhelinyhtiöön mutta kun mitään ei tapahtunut niin kas vaan tapsit löyty viilun välistä. Eihän niitä pimeällä erottanut.

nilihaara

  • Vieras
Vs: fortumin koneistus
  Eikun liinat irti ja antaa mennä. Minä en kyllä ilmoittele kaatuvista puista ennakkoon millekkään firmalle, vastuu nääs osittain siirtyy mulle jos sidon puun jonnekin kiinni.

Olet oikeassa,seuraavan kerran saa mennä.
Itse en tuolla farmilla jatkuvasti asu,mutta naapurien ja tietysti oman sähkönsaamisen takia tuon pahuuden menin tekemään.
2001 oli liki kaksi viikkoa sähkö pois ja 2004 viikon.
Tuollaisia pieniä linjalle kaatuneita sekä roikkoja olen aina perannut linjoilta kun ne eivät ikinä tule.
Ja tollanen porukka,transitti ja kaksi toppapöksymiestä tylsällä pikkupartnerilla eivät saa mitään aikaseksi.
Ajatelkaapa jos me maajussit heittäydyttäisiin samanlaisiksi,jäisi aamuisin moni polku auraamatta ja muukin tekemättä.

  Vaihdat tilalle talon huonoimman liinan ja sitte  hankaat jollain sen  risaksi ja soitat että liina on menny niin huonoksi että uskot sen katkeavan lähiaikoina. Olet näin minusta tehnyt parhaasi vahingon estämiseksi ja vastuu on nyt muilla. Älä vain lyö sitä kirveellä poikki.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: fortumin koneistus
Ilmoita kylmästi vaan firmaan, että tiistaina klo 10.05 puu kaatuu sitten linjalle, koska liina menee kirveellä poikki justihinsa silloin, saavat katsella päätteeltä livenä, kun linja mykistyy justiinsa ilmoittamanasi aikana!! 
Itse menetin liinani, kun menin valokuitukaapelin ja useita autoja pelastamaan Tapanin aamupäivällä, Empowerin miehet varasti siis liinani!  Eipä enää kiinnosta "auttaa", seuraavalla kerralla haen vain traktorin metsäkuormaajalla ja ajan puomi 4.2 m korkealla kyseisestä kohdasta.....
  Samaa mieltä, kaikki mikä on alle 4,5 metriä saa tulla alas. Yhdellä pellolla roikku tapsit pari vuotta jotta sai nostella että pääsi puimurilla ali. Soitin siis kahtena vuonna puhelinyhtiöön mutta kun mitään ei tapahtunut niin kas vaan tapsit löyty viilun välistä. Eihän niitä pimeällä erottanut.

Voihan se myös olla, jotta Alfred von Nussi, tai hänen nuorempi veli, von Pikanussi, on nuot kyseiset kaapelit vienyt uusiokäyttöön. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...