Tukipyörätön kyntö vähentää luistoa kun auran paino on käytettävissä etenemiseen.
Tukipyörä on tehty sille jolle koko kyntö on vähän hepreaa se antaa virheitä anteeksi, mutta vastapainona huono jälki ja paljon polttoainetta kuluu turhaan ja jankkokin siinä tiivistyy kun pyörä luistaa.Päisteissä on verraton etu ilman tukipyörää, voi kovettuneet päisteet kyntää kunnolla.
Samoin muut pellolla havaitut kovat kohdat.
Miten tukipyörä estää kovien kohtien kyntämisen ?
Enemmänkin nostolaitteella automaattisäätö nostaa
auraa maasta kovissa kohdissa.
-SS-
ss on aivan pihalla kynnön perusteista huh huh !
HUUUUTONAURUA
Kukahan se tässä pihalla on? Ihan kaikessa mikä maahan ja sen tuotantokykyyn ja kasvinviljelyyn tulee...
Kyllä se vaan kovalla savella (esim. Meillä 3-4 vuotta vanha laidun, kunnon tinttasavea) se tukipyörä on ehdoton, täytyy kyntää aurat "nokallaan" ilman tunnustelua ja ilman tukipyörää olis varmaan koko vältti maan sisässä. Puhutaan siis sellaisesta hauskuudesta että on mm. Etukuormaajalla täytynyt kaivaa pahimpiin kohtiin vähän alkuojaa että menee kärki maan alla eikä päällä. Ja 2 siipinen fiskarssi aurana, ottaa välillä kaikki 75 hp mitä veturilla on tarjota.
Nyt olis kai kohta parhaat kelit sitä p**kaa kyntää ku on märkää ja liukasta 🙄 tietäs vaan että tulee sellanen 4kk -20c pakkasjakso lumettomaan maahan ni saattas keväällä mennä äkeellä rikkikin.