Pitääkö maa kannatuspyörän alla samalla tavalla (välillä märkää, kovaa, pehmeää) joka kohdassa peltoa, onko maalajivaihtelua yms olosuhteista johtuvaa? Kun edellinen avovako on mennyt eri syvyyteen, sekin muuttaa seuraavan ''säätöä''. Olis kynnön kannalta kivaa jos maalaij olisi lohkolla sama kaikkialla sekä kosteus.
Periaatehan on se, että aurat eivät varsinasesti ole tukipyörän kannatuksella, vaan pyörä ottaa vain kevyesti maahan. Jos maalji muuttuu selvästi pehmeämmäksi ja vetovastus siis pienee, niin silloin saattaa tuo tukipyörä rajoittaa aurojen liian syvään menemistä. Itse hienosäätelen maalajin mukaan Aurocontrol nostolaitteen säätöpyörästä. Kun menee pehmeälle kevytvetoiselle hietamaalle, niin hiemen säätöä ylöspäin, kyllä se näkee ihan silmällä, kun säätö on oikea.Jos säätöä pitäsi samassa kuin kovalla savella, niin syvempäähän ne aurat menevät, kun hietamaa luonnostaan pehmeämpää ja tukipyörä hieman uppouaa maahan.
Siis pähkinänkouressa, tukipyörä on vain sen takia, että sillä on helppo saada tasaisnen kyntösyvyys. Mitä vähemmän painoa on siellä tukipyörän päällä, sitä paremmin toimii painonsiirto traktorin takapyörille. Tämä ei tietenkään koske puolihinattavia auroja, joissa takana olevalla tukipyörällä on käytännössä puolet aurojen aiheuttamasta painosta. Joskus niihin pistettiin tukipyörään hydraulimoottoriveto ja auralukua sai hyvinkin lisätä yhdellä.