Niin ongelma on tullut vasta pari viikkoa sitten. Aiemmin talvella ei ole ongelmia ollut.
Trukki on nyt ollut pari päivää lämpimässä tilassa (n +15 C), joten mikään ei ole ainakaan jäässä.
Kyllä se toinen putki varmaan on kampikammion huohotinputki.
Kokeilin laittaa kaasun kiinni ja ruikkia pelkkää käynnistysspraytä kaasariin, mutta vain pari kertaa syttyi. Paremmin yrittää kaasulla.
Laitoin lohkolämppärin kiinni tunniksi (edelleen trukki on lämpimässä tilassa) ja heti lähti käyntiin. Kaasua ei vain kestä oikein antaa. Ihan vähän kestää kaasuläppää kääntää, niin käy nätisti ja nostaa kierroksia. Kun kaasuläppää kääntää enemmän auki, niin rupeaa röpöttämään, pätkimään. Vähän samalla lailla, kuin silloin kun kaasu oikeasti on loppumassa.
Kyllähän kaasua voi koi karata vääräänkin suuntaan, mutta moottorin pyöriessä imu on sen verran hyvä, että kaasu menee ilmavirran mukana moottoriin.
Kaasun säätö höyrystimessä on siis alipaineella ja alipaineletku menee imusarjaan. Ilman alipainetta kaasua ei höyrystimestä tule. Ja suuremmalla alipaineella kaasua tulee enemmän. Nyt kun kaasuläppää avataan, niin eikös imusarjassa silloin ole pienempi alipaine, kun ilmaa pääsee imusarjaan enemmän, siis ennenkuin kierrokset ehtii nousta. Silloinhan kaasua menisi kaasariin vain vähemmän. Ja suurilta kierroksilta, kun kaasuläppä menee kiinni, niin silloinhan imusarjassa on suuri alipaine ja höyrystimeltä tulisi vain enemmän kaasua, kun sitä nimenomaan ei pyydetä. Jotenkin tuo logiikka nyt ontuu pahasti.