Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 6350 - 06.01.11 - klo:14:51
-
Nyt kun nuo nykyiset kuiken ja riman aisastot on toistensa kopioita, niin onko traktorin sovitusosat myös täysin identtiset ja keskenään yhteensopivat?
-
kyllä on.
-
Ok. Kiitos vastauksesta! Sellainen tuntuma oli itselläkin, raadin vahvistus se vaan auttaa aina. :)
-
Asiaa sivuten. Niin, sopiiko vanhan 900 sarjan Q aisat siihen ismen runkosovitteeseen vai ei?
Semmosia huhuja aina välillä kuulee! Onko asialle vahvistusta?
-
ja nettikoneessa on myynnissä trima +3.0 eli uusi malli, ja siitä väitetään että kävis myös ismen sovitteisiin!
http://www.nettikone.com/trima/trima-03/902427
-
6350 taas vaihteeksi vaihtamassa traktoria? Näytti vaan 6800 olevan myynissä. Eihän asia mulle kuulu, mikä idea on vaihtaa konetta kerran vuodessa ???
-
6350 taas vaihteeksi vaihtamassa traktoria? Näytti vaan 6800 olevan myynissä. Eihän asia mulle kuulu, mikä idea on vaihtaa konetta kerran vuodessa ???
Vaihto ois suunnitteilla apukoneeseen. Vähän auki vielä, että saako traktoria laskutettaviin töihin ensi kesäksi. Et tarvis tuollasta 6800:sta? ;)
-
jos olis 6850, niin voisin harkita :-\
-
Realisti tietänee paremmin, mutta eikös nämä Trima, Quicke ja joku kolmaskii kuormaajamerkki tehä vieläpä samassa laitoksessa? Quickeen vaan laitetaan ne näkyvyydenhaitta-pellit? ;D
-
trima ja quicke siellä tehdään. Veton valmistus loppui kun mallisarja muuttui tuohon dimensioniin, veto oli sama kuormain kuin trima. Niin no maalataanhan ålöllä myös kuormaimia traktorivalmistajille esim. m-f ja valtra. trima 5.0p oli paljon mieluisampi kuormain kuin mitä nykyinen 75, harmi kun se ei sopinut massikkaan etunostolaitteen kanssa. Triman väritys on "valoisampi" ja ne turhat kotelovakaimet puuttuu.
-
ite ihmetelly kanssa mitä helkuttia niillä koteloilla on merkitystä! miulla nyyssä trima ja toimii jotenkii ilman niitä pelliä! mutta tuo alaputki on paskapaikalla trukkihaarukka käyttäen, piti laittaa kamera että näkee piikit!
-
trima ja quicke siellä tehdään. Veton valmistus loppui kun mallisarja muuttui tuohon dimensioniin, veto oli sama kuormain kuin trima. Niin no maalataanhan ålöllä myös kuormaimia traktorivalmistajille esim. m-f ja valtra. trima 5.0p oli paljon mieluisampi kuormain kuin mitä nykyinen 75, harmi kun se ei sopinut massikkaan etunostolaitteen kanssa. Triman väritys on "valoisampi" ja ne turhat kotelovakaimet puuttuu.
guicken/valtran sa myös trima mallisilla vakaimilla jos haluaa,ainakin kokkolan valtralla näin kerrottiin kun moitin niitä kotelovakaimia.
-
Mutta mites on meneekö ismen kuormain kuiken sovitteisiin?? Nyt kiinnostaa ja lujaa.... Kellä on maharollisuus mittailla/testailla niin sen tehköön.
-
Ja mites käykö vanha 1716 us sovitteille? Mitä quike mallimerkkiä valmet 1716 vastaa??
-
Ainaskin vanhassa Q670 ja Nykyisessä Q980 näyttäs olevan sama kiinnitysmekanismi sillä pulttikiristeisellä
pannalla. Aisojen leveys täytyy varmistaa, eli onko kapeampi US tai leveämpi UM.
Ismen sovitteet on takuulla paljon halvemmat kuin Kuiskeen. Tosin rakenteissakin on eroja... ;)
-
Ainaskin vanhassa Q670 ja Nykyisessä Q980 näyttäs olevan sama kiinnitysmekanismi sillä pulttikiristeisellä
pannalla. Aisojen leveys täytyy varmistaa, eli onko kapeampi US tai leveämpi UM.
Ismen sovitteet on takuulla paljon halvemmat kuin Kuiskeen. Tosin rakenteissakin on eroja... ;)
Ja sitten on olemassa vielä UL aisan leveys, joka on kyllä harvinaisempi. Leveämpi siis.
US -small
UM -medium
UL -large
Tai ainakin tuo ajatus...
-
Ja mites käykö vanha 1716 us sovitteille? Mitä quike mallimerkkiä valmet 1716 vastaa??
Se on 540
-
Mitenkäs nuo vanhemmat valtran kuormaimien tyyppinumerot menee, kun sitä valtra merkkistä kuormainta on tehty menneinä aikoina vilan, lännen ja ainakin kivimäen konepajan toimesta (oliko muita), ja nyt myöhemmin sitten Quikken. Ja kaikilla kuitenkin on omat sovitteensa ollut. Mielestäni samaa tyyppinumeroa olisi ollut eri valmistajilla? Eli saman tyyppinumeron omaava valtran kuormain ei välttämättä mene yksiin sovitteiden osalta!
-
Eihän ne sovi joo. Ainakin 1816:aa on tehnyt kolme eri valmistajaa.
-
Mitenkäs nuo vanhemmat valtran kuormaimien tyyppinumerot menee, kun sitä valtra merkkistä kuormainta on tehty menneinä aikoina vilan, lännen ja ainakin kivimäen konepajan toimesta (oliko muita), ja nyt myöhemmin sitten Quikken. Ja kaikilla kuitenkin on omat sovitteensa ollut. Mielestäni samaa tyyppinumeroa olisi ollut eri valmistajilla? Eli saman tyyppinumeron omaava valtran kuormain ei välttämättä mene yksiin sovitteiden osalta!
Kyseessä Ålö versio 1716:sta.
Ja mites käykö vanha 1716 us sovitteille? Mitä quike mallimerkkiä valmet 1716 vastaa??
Se on 540
Kiitokset! Eli onko 540:ssä US Sovite?
-
Mitenkäs nuo vanhemmat valtran kuormaimien tyyppinumerot menee, kun sitä valtra merkkistä kuormainta on tehty menneinä aikoina vilan, lännen ja ainakin kivimäen konepajan toimesta (oliko muita), ja nyt myöhemmin sitten Quikken. Ja kaikilla kuitenkin on omat sovitteensa ollut. Mielestäni samaa tyyppinumeroa olisi ollut eri valmistajilla? Eli saman tyyppinumeron omaava valtran kuormain ei välttämättä mene yksiin sovitteiden osalta!
Kyseessä Ålö versio 1716:sta.
Ja mites käykö vanha 1716 us sovitteille? Mitä quike mallimerkkiä valmet 1716 vastaa??
Se on 540
Kiitokset! Eli onko 540:ssä US Sovite?
On.
-
ja nettikoneessa on myynnissä trima +3.0 eli uusi malli, ja siitä väitetään että kävis myös ismen sovitteisiin!
http://www.nettikone.com/trima/trima-03/902427
Olisko tästä tullu tuoreempaa tietoa? Ainakaan valmistajien sivuilla ei mainintaa....
-
Kauhiasti puhuttiin että passaa tietyt Q ja Isme kuormaimet samoihin sovitteisiin, mutta olikohan se kuitenki kumminserkunkaimalta kuultua mutua...
-
Eipä löytyny ismen sopivuudesta tietoa mutta mp-liftiä näyttäs saavan myös quicken sovitteisiin sopivana...
http://www.mp-lift.fi/muut-tuotteet-853.html
-
Ismen taitaa nykyisin pystyä tilaamaan Quicke mallisilla sovitteilla, ei ne muuten taida sopia ristiin
-
Ismen taitaa nykyisin pystyä tilaamaan Quicke mallisilla sovitteilla, ei ne muuten taida sopia ristiin
Menee vähän toiseen laitaan: Mutta mitenkäs Quicke/triman lohkon yhdistetty Ismen joystick?
Sähköalan uunona kyselen.
Tuo "Ålö-nänni" kun jotenkin tuntus sopivan paremmin tähtien sotaan, kuin paskassa telmintään ja myyntipaalien millintarkkaan kuormantekoon? Teknisesti varmaan juttelevat keskenään, mutta miten tarkkuus ja käytettävyys/käyttövarmuus?
Vai pitäisikö raakasti ottaa kuormain ja lohko+joystick aivan eri toimittajalta?