Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: verkutsooni - 18.11.07 - klo:10:24
-
alako tuosa vähä tekeen mieli tuommosta 3095 verkua vm -91, niin aattelin kysellä raadilta että minkä lainen kampe se mahtas olla? onko se vaihteisto kuinka hankala käyttää? tohtisko ottaa voimaa pihalle 130-150? kokemuksia/kommentteja? mielummin faktaa kuin "naapurin kaverin serkulta" kuultua. ???
-
alako tuosa vähä tekeen mieli tuommosta 3095 verkua vm -91, niin aattelin kysellä raadilta että minkä lainen kampe se mahtas olla? onko se vaihteisto kuinka hankala käyttää? tohtisko ottaa voimaa pihalle 130-150? kokemuksia/kommentteja? mielummin faktaa kuin "naapurin kaverin serkulta" kuultua. ???
Jos sulla on tiedossa joku todella vähän ajettu esim. 1500h niin sitten ois ajatella.
Hyvä traktori mutta väkisinkin alkaa olemaan työikäinen...
-
alako tuosa vähä tekeen mieli tuommosta 3095 verkua vm -91, niin aattelin kysellä raadilta että minkä lainen kampe se mahtas olla? onko se vaihteisto kuinka hankala käyttää? tohtisko ottaa voimaa pihalle 130-150? kokemuksia/kommentteja? mielummin faktaa kuin "naapurin kaverin serkulta" kuultua. ???
Noissa oli jo Quadram, mutta Dynashift tais tulla vasta myöhemmin... oliko -93...
-
Jos sulla on tiedossa joku todella vähän ajettu esim. 1500h niin sitten ois ajatella.
Hyvä traktori mutta väkisinkin alkaa olemaan työikäinen...
Meinaakko että Fergut on niin huonoje ettei ne kestä ajoa paljon yli 1500h?
-
ei vaihteiston kanssa mitään hätää,liikkelle lähtö kuorman kans a1:llä sitten vauhtiin ja alue b:lle.aluetta ei b:ltä siirretä a:lle jos kone liikkuu.3090 meillä turbotettu +140 hv,sekin on käyttäjästä kii kestääkö,kylmänä ei revitä,ajon jälkeen ei heti sammuteta ja huolto kaiken a ja o.ota selvää onko vaihteisto öljyjä vaihdeltu.minä kattelisin dynashiftin ja mallia 3655 jos vaan löydät,finn euro partner sellasen varmaan kattelis.se olis koneitten kirkkoherra.pirun hyviä nämä kolmetonniset käyttää.
-
eikä oo kun kaks vaihdekeppiä.ettei niin kun eräällä toisella merkillä,merkkiä en ny muista mutta keppejä on ku vaivaiskoivuja nevalla.eihä uusis verkuis oo keppejä enää ollekkaa,paitti niis sulo roskapönttö hyttisis,misä niitä ny sitte tehdäänki.beauvaisis juodaan aamulla konjakki pikarillinen ja aletaan tekee traktoreita,siä toises paikas haetaan siwasta korjaussarja ja aletaan tekee traktoreita.mopo taas vähä keulii mutta kyllä se siitä.
-
Semmoinen 3095 vm -90 datatronic (107 hp) on ollu uudesta asti. Nyt mittarissa n 4600 Ei ihmeempiä ongelmia. Sähköliittimiä vaan pitää joskus kitkutella. Tietokoneeseen on uusittu pari vuotta sitten akku, mutta muuten on pelannut. Nostolaitteen pikkunappulaan voi tulla klappia ja laite nyppii. Uusittuna pelaa taas. Ei ongelmia vaihteistossa, eikä moottorissa.
Ajo on miellyttävää ja kynnössä huomaa hyvän sitkeyden.
Ei kait 1500 ajettuja enää ole saatavana, mutta mitäs 5000:kaan sille on. En ainakaan itse aio vaihtaa. Edullisia reippaita heppoja, täysverinen työkone se on vielä. Lieneekö uudemmat ja kalliimmat sen kummempia olla.
-
Nostolaitteen pikkunappulaan voi tulla klappia ja laite nyppii. Uusittuna pelaa taas.
Itte sain korjattua tuon kun oli samaa vikaa, katkaisijan saa avattua (koottu ruuveilla) ja sielä oli jotkut liuskat joita taivuttamalla pelannut jo pari vuotta moitteetta.
Dynashift-lootalla ottaisin kyllä, vaikkei tuosta vanhemmasta ookaan kokemusta. Onseniinkätevä.
Ainut moite mitä tuosta keksin (meillä siis 3085) että suunnanvaihto sais olla vasemmalla puolella. Dyna-lootalla jaksaa lähteä kuorman kanssa vaikka H2-vaihteella, H1:lla sitten lähtee oli kuorma mikä tahansa. Hidasta puolta tarttee tosi harvoin.
Datatronicci ei hassumpi varuste sekään, polttoaineenkulutusta helppo seurata (ja ihmetellä ku vie niin vähän ;D).
-
niin kyllähän se dyna-loota ois tosi paljo parempi ei kai paljo sitä parempaa tarvikkaan. vähempi vaan on tarjolla semmosia dyna-laatikollisia missä ei olis etukuormaajaa tai tunteja olis kohtuullisesti.
-
Löytyi :
http://www.eiksenteret.com/eikmaskin/1000024176.001.B.jpg
-
no kyllä sitä nyt tuli kaupat tehtyä tuommosesta verkussonista. vm -91 ja tunteja n.4000. turboa vaan pitää alakaa suunnitella. 8)
-
Juu onnittelut uuvesta koneesta.
Tunnistanko oikein nimimerkin takkaa että takana on vanha mylläri? Jos tunnistat vinkkauksesta niin itteni paljastan kans eli oon sinisen maamerkin miehiä. Mutta mitä meinaat koneella oikein tehä? Ja tuliko kone siis suoralla kaupalla vai vaihtaen?
-
taitaa veikkaus mennä oikein tai ei niin vanha vaan entinen mylläri :) vai että sinisenmaamerkin miehiä... taidanpa arvata kenestä on kyse 8) suoralla kaupalla tuli. varmaankin pitäs järjestellä rehuketjussa verkut uusiin hommiin ja eiköhän sitä aina jotaki pihapyöritystä löydy ;D
-
Juu juu, tulkos tää sulle ihan omaks hoidokiks vai verotuksen kautta? Onko tässä muute etukuormainta? Tosta turbosta sen verran että saattasin tietää yhellä purkaamolla sulle siihen sopivan turbosarjan ja vielä vähänkäytettynä. Jäi nimittäin yheltä tutulta paikalleen 500 käyttötunnin jälkeen ja kone meni sitte romulaan.. Mutta oo varovainen sen aluevaihteen kans ni ei mee palasiks sen takii nimittäin tääki kone purkaamolle.
-
ei oo etukuormainta. niin mitäs sä nyt oikeen meinaat tuolla omalla hoidokilla vai verotus systeemillä? ??? missäs päin se semmonen purkaamo ois ja missä koneessa se turboon ollu kiinni?
-
Purkaamosta otan selvää on ollu 3080 ja oisko purkupojat,vahva epäilys. Siis onko sun nimissä vai maatilan eli onko alvvähennysoikeus käytetty, sillä sinä et varmaan alv verovelvollinen jollet ole osakas tilassa? Mutta selvittelen ton purkaamon, saattaa olla muuten Isojoen konehalli.
-
semmoses 3080 on kylläkin vähä pienempi moottori 5.8l ja täs on 6l muttei taida olla mitään seksuaalista merkitystä. kyllä se isä ukon nimiin vielä menee ja se kylläkin oli veroton kone.
-
Juu se purkaamo on ikh ja siellä luultavasti se 3080 jossa noin 5000-6000 tuntia. Turbo siihen laitettu aikasintaa 4800 tunnin kohalla, tarkkaa tietoo ei siis oo. Ollu kuitenki käytössä alle tuhannen tuntia.. Eiku sieltä kysymään turbosarjaa.
-
ja sitte syötön lisäys turbotuksen jälkeen dieselkorjaamolla eikä ite,mynädiesel on yks vaihtoehto.ulosotosta ei saa tulla yli 125 konia.vaihteistoon ja etuakseliin esso torgue fluid 56.näin on totta jumalauta.
-
jaa miksei sais tulla yli 125 konia epäilekkö ettei kestä? huoltomies ainaki oli kehunu että voi ottaa vaikka parisataa. vaikkei kyllä oo tarkotuskaan ottaa muutaku joku 130-140 :)
-
koitappa miettiä paljo pitää ottaa koneesta että saat tapista 140.katsos perkinsistä voi ottaa 20% tehoa lisää,jos enemmän öljynjäähdytin menee pieneksi ja alkaa tulee välijäähdyttimelle tarvetta.6 mukiset quatramit ja 6.354:set on varustettu tehon mukaan erilaisilla kampiakseleilla,männillä,lauhduttimilla ja välijäähdyttimillä.näitä koneitahan on pitkä lista erilaisia.