Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauppa käy  (Luettu 31936 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Saasteentorjunta tehdään urealla ja on ollut sellainen käsitys, että 3-sarjassa ei patteja ole, kun ei ole kierrätystäkään.

Toi softan päivitys on uusi tieto. Täytyy laittaa seuraavassa huollossa tarkistamaan, että on viimeisin versio käytössä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kauppa käy
Ettei nyt vaan ole tehty perusmokaa eli tilattu alkujaan liian pieni traktori ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
On se vähän outoo, jos 120Din hevosta tuntuu paremmalta kuin 140-160ISOhevosta  :P

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Kauppa käy
eikös juuri nuo hepojen pyörittämät lisähärpäkkeet ole se mikä vaikuttaa noissa uusissa värkeissä.   ennen kulki 100 heppasella nyt pitää olla vähintään 130!                      joskus epäilly että kuin monella nuo on aikuisten oikeesti kunnolla käytössä moiset härpäkkeet sen uutuudenhienouden jälkeen töissä?                       tuossa eräskin kuski manas noita ainaisia kuittaustarpeita... kun pitäis jotain tehäkin...

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Kauppa käy
Vuosituhannen vaihteessa oli moottoreissa sallittu +-10% heitto tehoissa ja oli ns. direktiivien mukainen eli sata heppaisen ostaessa saattoi saada laillisesti 90 tai 110 hv. En tiedä onko nykyään tiukemmat toleranssit tässä asiassa. Tämäkin voi joissain tapauksissa selittää koneen velttoutta. Se on sitten eri asia onko asialle tehtävissä mitään, ainakaan valmistajan toimesta, sillä jos kone on toleransseissa, voi valmistaja vetäytyä vastuusta.

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Kauppa käy
Eikös noissa se nokka-akselin "pateilla" tehty eko-kierrätys vie pois sitä alavääntöä ? Jos näin, niin siihen kannattais tehdä muutos ja sitten hankkia optimoitu ohjelma koneeseen. Valtran ohjelmat on syystä tai toisesta paremman termin puuttuessa "karkeatekoisia" eli optimoinnin sijaa kuulemma löytyy.
Nokka-akselit pois ja pattien hionta, tai urea vehkeestä uudet akselit.
Parantaa kummasti alavääntöä, pysyy öljyt puhtaana, eikä kone nokeennu niin kuin aiemmin. Suosittelen.

Viimeksi muokattu: 07.12.15 - klo:15:22 kirjoittanut mx

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Kauppa käy
Itse hämmästyin kuinka kirkkaat öljyt urea moottorissa oli kun ensimmäisen kerran vaihdoin. Ei tule koskaan piipusta savua mutta öljytkin pysyy hyvänä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kauppa käy
On se vähän outoo, jos 120Din hevosta tuntuu paremmalta kuin 140-160ISOhevosta  :P
Niin, nimenomaan tuntuu.

Vaikka se 143 hytti onkin suoraan 90-luvulta niin on se silti sivistyneempi kuin se 6400.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Ite tykkään enemmän 6800:n hytistä, mutta 6400 lienee yhtä hyvä. Vanhempi versio on paljon väljempi. 143:ssa ensimmäiseksi kiinnittää huomiota massiiviset pilarit, joka suuntaan. Oikeastaan mitään listaa, mihinkään päin ei ole osattu tehdä kapeaksi. Lienee joku turvaohjaamo kaatumista silmällä pitäen. 143:een ei tahdo saada sovitettua mitään tavaroita mukaan. Ongelman kruunaa hytin takaosan kalteva lattia, taakse kun tuuppii jotain, niin aikaa myöten ne pyörii polkimien alla. 6800:ssa lattia on tasainen ja tilaa paremmin. Ovien kädensijat on suunniteltu vähän tilaa vievästi ja oikealta sivulta puuttuu oven alarajasta laatikko. Apumiehen istuin on 143:ssa yksi vitsi, vanhemman version takaikkunan kulmassa oleva "lauta" toimii paremmin. Satunnaisesti mukana on myös kaksi apukuljettajaa, 143 meinaa olla tekemätön paikka. 6800 sen sijaan mahtuu hyvin, kun etukulmaan heitetään tilapäinen istuin. Kaikki kytkimet ja muut namiskuukkelit on sijoitettu oikealle sivustalle, 143:ssa ne on roiskittu pitkin ja poikin. Pää kääntyilee kuin pöllöllä kun metsästää jotain toimintoa ympäriltään. 143:ssa iso osa kytkimistä ja napeista on sijoitettu hankalaan kulmaan kuskista takaviistoon, suunnittelija on ilmeisesti ajanut armeija-aikana gazia ja kopioinut vaihdekepin käyttöä mukaillen logiikan sieltä. Jottei nyt ihan haukkumiseksi menisi, niin hydrauliikkavivut eivät rämise ihan yhtäpaljon kuin vanhemmassa versiossa ja on kai hytti hiljaisempikin.

Mun mielestäni toi vanhemman mallin hytti on itelle mieluisampi.

P.S Moitelistasta jäi varmaan vielä jotain uupumaan, mutta tossa nyt jotain "aluksi".

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kauppa käy
Lopuksi voit varmaan vielä todeta että se valmetti on ihan hyvä traktori, vaikkakin hytti on perseestä, tehot puuttuu ja vikoja riittää ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Kauppa käy
tuota namiskuukkelien kylvöä ite kanssa ihmettelin. vaikka en ole niihin tottunu muutenkaan ,un ei tosa nyyssä ole kuin valot tolpassa ja sitten kojelautan nippelit mutta kyllä joku lookisuus kait noissakin on, vaan äkkikuskille lähtemätön paikka...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kauppa käy
Onne uusien hevosvoimat paremmin semmosia puolikkaita.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy
Lopuksi voit varmaan vielä todeta että se valmetti on ihan hyvä traktori, vaikkakin hytti on perseestä, tehot puuttuu ja vikoja riittää ::)
Joo, tuskin vaihtuu merkki ikinä. Ei Suomessa ole oikein järkeä ajaa millään muulla merkillä. Tämän päivän lehden mukaan markkinaosuus jo yli 60 :o

Kyllä mää kävin Agrin joulupuuroilla istumassa kaikki jonnutkin läpi, periaatteessa kohtalainen kone, mutta jos vertaa esim. etukuormaajakäyttöä, jollain M-sarjalla, niin tosi huonosti näkee trukkipiikkien kärjille. Valmetissa sivupellin ja kuormaajan aisan väliin jää selvä rako, josta näkee työlaitteelle. Paljon ahtaampaa on Jonnussa ja taitaa se poikkipalkkikin olla hiukan väärässä paikassa.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kauppa käy
Vaihtokonelistoille putkahtelee koko ajan uudehkoja vähän ajettuja traktoreita? Misä se kriisi oli?


Mikä tarina mahtaa olla tällä koneella:

http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/traktorit/kohde/valtra/n163d/338-ban

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kauppa käy