Traktoreissa kuten myös esim. kuorma-autoissa on eroa tuon pakkasensietokyvyn suhteen. Joissain kuormaautoissa polttoaineen kierto on niin kova, että lumet sulavat polttoainetankin päältä pakkasilmallakin. Kesälaatuisessa Mopö:ssä myös on eroa, kun tilaa sen välillä 1/9-30/4 on sekä suodatettavuus- että samepiste viisi astetta parempi. Käytännössä Mopö:n kesälaadun, talviaikana tilatun, suodatettavuuspiste on -18 astetta ja samepiste vähintään -5 astetta. Runkotankki valtra ei kesälaadullakaan kyllä jämähdä kovassakaan pakkasessa, jos sen on onnistunut käyntilämpöön saamaan. Uudet N- sarjan Valtrat eivät kyllä ole samaa maata, kaverini N-sarjalainen jäi tielle alle -10 pakkasteessa kesälaadulla. Lienee melko tiuhat suodattimet ja sitten ne muovihinkit polttoainetankkina.