Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New hollandin ohjelmointi  (Luettu 23846 kertaa)

AJL

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.

Taitaa sieltä vetolevy olla tosiaan poikimassa  :-\ ikävä homma kyl...

Itellä 5500h ajettu 7030 pc joka lykkää tapilta 260 kaakkia reilun 900nm väännöillä. Koputetaan puuta, mutta on toiminut hienosti eikä askiakaan ole tarvinnut kalibroida kuin ihan pari kertaa

Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: New hollandin ohjelmointi
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..

Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä  ;D

Viimeksi muokattu: 03.03.16 - klo:14:10 kirjoittanut mekano

alpo10

  • Vieras
Vs: New hollandin ohjelmointi
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..

Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä  ;D
ohjelmoinnissa huolestuttaa se, että sitä tehdään vähän harrastus/rahastus-periaatteilla. Takuuta sille, että kone kestää tai edes sille, että ohjelma sisältää juuri ne luvatut ominaisuudet ei saa. Erittäin yksinkertaisilla tempuilla saa sen tehonlisän sinne tappiin, ennen se tehtiin ruuvimeisselillä, niin että voidaan näyttää ohjelman toimivan. Ihmeellistä olisi se, jos nämä ohjelmat ei sisältäisi virheitä, joita muut ohjelmat on ihan täynnä :)

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: New hollandin ohjelmointi
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Et sää kyllä mitää tierä. Tuu kokeileen kuinka nyykkärin pakat toimii,ja ota se nevapelleki joukkoon niin opetellaan traktorilla ajamista ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: New hollandin ohjelmointi
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Et sää kyllä mitää tierä. Tuu kokeileen kuinka nyykkärin pakat toimii,ja ota se nevapelleki joukkoon niin opetellaan traktorilla ajamista ;)
120 tm oli tuossa nevalla valtavan paukauksen piti aina kun pykälti pikavaihteella mutta se ei ollut tuon ukon.Sillä ukolla on yli 40 vuoden kokemus ja koneita taitaa olla kolmatta kymmentä että kokemusta on varmaan aika paljon ehkä enemmän kuin jumilla. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: New hollandin ohjelmointi
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..

Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä  ;D
ohjelmoinnissa huolestuttaa se, että sitä tehdään vähän harrastus/rahastus-periaatteilla. Takuuta sille, että kone kestää tai edes sille, että ohjelma sisältää juuri ne luvatut ominaisuudet ei saa. Erittäin yksinkertaisilla tempuilla saa sen tehonlisän sinne tappiin, ennen se tehtiin ruuvimeisselillä, niin että voidaan näyttää ohjelman toimivan. Ihmeellistä olisi se, jos nämä ohjelmat ei sisältäisi virheitä, joita muut ohjelmat on ihan täynnä :)
Ltr-racing ainakin on palvellut hyvin kun aikanaan teki mun autoon ohjelman että sai isomman turbon ja suuttimet toimimaan kunnolla. Ja teki vielä uudestaankin kun vaihdoin suuttimet parempi laatuisiin. Sen jälkeen saanut työpaikan koneisiin saanut tehdä ohjelmat ja ei oo kyllä ollut ongelmia ja penkillä vielä jälkeenpäin testattiin niin oli kyllä tilatut tehot.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: New hollandin ohjelmointi
Joo o nyt on parisataa tuntia mennyt ohjelmoinnin laiton jälkeen ja liekkö vetolevy antamassa periksi vaiko pakat ???
Oireita Pykältäessä 13 vaihteesta eteen päin jonkin aikaa kurisee ja sitten vedäettäessä mäkilöihin rällättää. Tunteja koneessa 3000h.
Kytkinkopan pienestä reiästä ei tule öljyä ainakaan vielä. Toki ennen virittämistäkin oli vaihteistossa vedon katkeamis ongelmia meni ohi pakkojen kalibroinnilla.
Tuttua surullista tarinaa. Ostakaa aina sopivan kokoinen kone muu on kepuli hommaa joka on kallista. :o

Nii juu ja sillain ::)

Mutta  juu niitä trimmejä on osattava tehdä ja oikeisiin kone malleihin joissa on sopivia resursseja ::) Tietysti vakio luultavasti kestää aina paremmin. Mutta toisissa masiinoissa on viritysvaraa paremmin kuin toisissa.
nyt viritysvaraa vakio-ohjelmiin verrattuna löytyy myös näiden direktiivien rajoitusten takia mm päästöt on optimoitu tehon kustannuksella. Kyselin joskus valtran huoltomieheltä neuvoja ohjelmointiin, neuvoi kyllä mutta itse tekemiseen hän ei halunnut sotkeentua. Monimutkainen asia, boxi vai uusi ohjelma? Takuu tai ei, vaikutus vaihtoarvoon, rasittaako enemmän voimansiirtoa vai pumppua, nouseeko lämmöt?

Hankin Englannista boxin noin viisi vuotta sitten, helppo laittaa pumpun liittimeen... käytän vaan silloin, kun tehoa tarvitaan, pääosan ajasta huilaa
Viriboxit jatkaa vain ruiskutusaikaa huijaamalla antureita.. Oikeassa ohjelmoinnissa muutellaan syöttömääriä, ennakoita ja ahtopaineita yms niinkuin kuuluukin riippuen tietenkin tehotoiveesta ja moottorista..

Etenkin nämä saastemallin koneet ovat pielessä aika monen parametrin osalta, ovatpahan pienipäästöisiä mutta muut ominaisuudet kateissa. Eräs Suomalainen viripaja laittoi R-sarjan jontikan ohjelman kuntoon, ei tarvinnut korjata kuin 32000 bittiä kun normaali optimointi/tehonnosto on sellainen 1000-3000 bittiä  ;D
Niin vaatiihan se ohjelmamuutoksia kun päästölaitteita poistelee varsinkin kun jonnikassa on jo ihan täysverinen tietokone hoitamassa toimintoja..

Red Bull

  • Vieras
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti  8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui  :(

Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin.  8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9794
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti  8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui  :(

Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin.  8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..

"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa  ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.

Red Bull

  • Vieras
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti  8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui  :(

Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin.  8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..

"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa  ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.

Täytyy sitten ruuvata se +140 hevosta, kun ensimmäinen 15000 tuntia pyörähtää tauluun ja tohtii ottaa vähän isompia urakoita.  8)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9794
Vs: New hollandin ohjelmointi
Ostettin syksyllä käytetty 6850 valtra. Myyjä myönti että on ollu tehoboksi kiinni, mutta sano että edellinen omistaja ottanu pois ennnen vaihtoa. Sitten sano myös että on dieselhuollossa ollu katottavana että vilkutteli vikakoodeeja, käyttivät kuulemma pumpun penkissä ja nyt on kunnossa. Koe ajettiin kone ja pelas eikä tehny vikakoodeja. Saatiin kotia ni johan viikon päästä vikakoodit taulussa. Ei muuta kun soitto valtra huoltoon että mitäs nää tälläset vikakoodit meinaa? No  ne meinas että ECU ja pumppu ei saa yhteyttä, huoltomies kysy heti että onko tehoboksi kiinni. Ni oli sitte sulattanu ECUsta jotain juotoksia se boksi, etttei ainakaan niitä kannata laittaa. Mieluummin sitte uus ohjelma. Nii juu ja ku ruettiin tutkimaan ni olihan siellä se teho-boksi paikallaan johot vaan irti... Visssii koitettu tehä halpiskorjaus..

No perhana ... tuota mäkin vähän pelkään, mutta 6400 ei taida vika koodeja näkyä koskaan? Toisaalta en tiedä onko sen kunnossa mitään epänormaalia alkuaikojen vakioaikoihin verrattunakaan. Samanlainen tehoton se oli silloinkin. Diesel huolto jo silloin pari vuotta sitten meinas, että "aivovaurio" siellä on, mutta ota nyt ensin noi johdot eres irti  8) Ja kas, vika poistui, lähti käyntiin normaalisti. Tosin tuli ne laitettua sitten vielä takasinkin, mutta huomattua, että ongelmat uusiutui  :(

Onneks omassa valtussa on boschin rivipumputin.  8) Nuhanenhan se tuokin on vakiona, mutta kun 5 metrin joustopiikkiäes tulee mukavasti perässä samoin kuin paalilavetti kera 15 säilörehupaalin kanssa niin mitäpä tuota ruuvailemaan..

"Hyvä" tuokin oli mielestäni sillä +30% vaanaakkenilla. Toki tumman savun hälvettyä oli vasta kierrokset kaakossa  ;D Tonnihan siihen verottomana taisi mennä ja vajaa kymmenen vuotta kesti. Nyt on vaan muovirasiallinen elektroniikka romua. Kyllä tuo täytyy vielä uudelleen kouluttaa, nyt teettää tuskaa se lavetin veto tyhjänäkin, aivan kuin "uutena". Täytynee ottaa asenne "EVG" ja ettiä kokemuksia noiden ohjelmoinnista, juuri tuo Zetorin mainitsema Ltr-racing joskus muistaakseni kirjoitteli tuollaisen ohjelmoinnista.

Täytyy sitten ruuvata se +140 hevosta, kun ensimmäinen 15000 tuntia pyörähtää tauluun ja tohtii ottaa vähän isompia urakoita.  8)


Mulla taitaa olla reilu 3500 h , lähinnä käyty sateettomina pyhinä kirkos. Ei vaiskaan vähällä käytöllä ja huonolla hoirolla  ::)

lasershot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: New hollandin ohjelmointi
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: New hollandin ohjelmointi
Sitten ollaan kusessa kun joku keksii että vaihtokoneessa pitää olla päästötodistus(ei koulun)

 Nuissa päästönpidätyksissä taitaa olla 8000 käyttötuntia toiminta-aika vaatimus, volvon kaivimista taidetaan muutamia komponentteja poistella ennen beduiiniaan käytettynä vientiä.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...