Kai sää Mettäjussi kattosit ne siivilät koska kalvon olit vaihtanut . Aikas typerää antaa neuvo lämmittää kaasutinta lämpöpuhaltimella missä on muovi osia . Höhlät .
Kyllä ne on siivottu. Tarkistin vielä liruttamalla bensaa niistä läpi että iloisesti läpäisee.
Tuossa kaasuttimessa ei muuten taida olla yhtään muoviosaa. Se kalvo lienee ainoa osamikä ei ole alu/sinkkivalua, terästä tms. Mutta tämä onkin siis wanha kone.
(sen verran korjausta että automaattiryypyn kalvovipstaaki yläpää on pienessä muovihelassa siellä luukun takana :-) )
Sinänsä hauska tuo ilmanputsarin juttu - missä lienee totuus, valmistajan kansainvälisessä ohjeessa vai kotimaan kurssilla? No ei siitä pienestä öljykosteudesta haittaakaan ole ja varmasti hienojakoisin pöly tarttu siihen paremmin. Varsinaisena mekaanisena suodattimenahan vaahtomuovi on tosi harvaa tavaraa.
Lämpöpuhallinkin on suhteellinen käsite - itse lämmittelen sillä tarvittaessa kaikenlaisia juttuja. Siinä on kyllä toimiva säätö, kädenlämmöstä ylöspäin. Olen käyttänyt sitä jopa SMD-komponenttien irrotukseen silloin kun kuumailma-aseman teho ei tahdo riittää. Pitää vaan ensin termoparilla mitata ja säätää ilman lämpö juuri sopivaksi, lähelle 300 C, en luota puhaltimen omaan karkeaan mittariin joka taitaa olla 50 asteen portailla. Säätö on kyllä portaaton, samoin kuin puhallusvoiman säätö. Joku sininen Boschin vanha pro-malli se taitaa olla. Toimiva peli.
Tuo lienee nykyään lähes vastaava:
https://www.verkter.fi/muut-sahkotyokalut/kuumailmapuhaltimet/kuumailmapuhallin-bosch-ghg-660-lcd-professional.htmlSamoihin juttuihin ei kyllä kannata lähteä sillä Hong Kong'in halvimmalla puhaltimella.