Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dr.Who - 02.10.15 - klo:13:26

Otsikko: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Dr.Who - 02.10.15 - klo:13:26
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ovi-lensi-kuin-paperilappunen-traktorin-irronnut-ovi-saikaytti-kunnolla-aanekoskelaisen-mtk-pomon/2141020?pwbi=5dfdc97202c40728f9a6a92c16aa15e8
Vai onko oven säppi valtrassa sakemannin SAS tietänee.
Toisekseen onko traktorin ohjaamo joku päivähoitopaikka >:(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: SamiT - 02.10.15 - klo:13:43
Muovisaranat jo herättää hieman ihmetystä kun vertaa vanhempien mallien tukeviin terässaranoihin.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Mullitilallinen - 02.10.15 - klo:13:47
No, oven lukko on saksalaista laatua....sama löytyy niin Jontikasta kuin Fendtistäkin. Tässä tapauksessahan siis ovi aukesi täydessä vauhdissa ja sen tietää miten käy...

Maajussit-ryhmässä oli tietoa että sama juttu on käynyt Jontikassakin
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: icefarmer - 02.10.15 - klo:14:03
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ovi-lensi-kuin-paperilappunen-traktorin-irronnut-ovi-saikaytti-kunnolla-aanekoskelaisen-mtk-pomon/2141020?pwbi=5dfdc97202c40728f9a6a92c16aa15e8
Vai onko oven säppi valtrassa sakemannin SAS tietänee.
Toisekseen onko traktorin ohjaamo joku päivähoitopaikka >:(
kyllä ennen oli vaan hyvin kun tenaven penkit oli merkstä riippumatta siellä hytin takaosissa ja ovikin sen verta pieni ettei ihan helpolla pudonnu :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: JD6630 - 02.10.15 - klo:14:23
Uusi T-sarja - susi jo syntyessään 8)

Varmaan voidaan tuon Teen tilalle vaihtaa ännäkin :P
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Köntys - 02.10.15 - klo:14:39

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: icefarmer - 02.10.15 - klo:14:56

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o
jotta köntykset pääsee sisälle :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Dr.Who - 02.10.15 - klo:17:19

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o
jotta köntykset pääsee sisälle :-\ :-\ :-\ :-\
Kyllä kaappariovesta on sujuvampi kulkea.Kunhan ne tehdään kunnolla ettei tuulenvire vie mennessään.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Köntys - 02.10.15 - klo:17:22

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o
jotta köntykset pääsee sisälle :-\ :-\ :-\ :-\
Kyllä kaappariovesta on sujuvampi kulkea.Kunhan ne tehdään kunnolla ettei tuulenvire vie mennessään.

No miksi autonvalmistajat on luopuneet noin hyvästä ideasta  ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Forgiven - 02.10.15 - klo:17:28
Ne menee useemmin rikki niin saa lisää varaosamyyntiä  :'(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: malanko - 02.10.15 - klo:18:12
Meillä oli isompi Neckar kaappariovilla, muutaman kerran reuhahti 80-kympin vauhdissa ovi selälleen,,ei kestäneet rajoittimet.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: JD6630 - 02.10.15 - klo:18:38

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o
jotta köntykset pääsee sisälle :-\ :-\ :-\ :-\
Kyllä kaappariovesta on sujuvampi kulkea.Kunhan ne tehdään kunnolla ettei tuulenvire vie mennessään.

No miksi autonvalmistajat on luopuneet noin hyvästä ideasta  ::)
Ois kyllä *****maista lähtee nykyajan isosta kopista kiskomaan sellasta väärinpäin aukeavaa ovee.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: 82-90 - 02.10.15 - klo:19:22
ohan tässä uoppel "marevanissaki" kuapparit takana.  ;D

(https://search.disconnect.me/image?l=aHR0cHM6Ly9lbmNyeXB0ZWQtdGJuMi5nc3RhdGljLmNvbS9pbWFnZXM/cT10Ym46QU5kOUdjU0cyMUxiRXdsbWl4QmRESW5adWR6c2tWZGV1WmJ4QUFkXzdZb0FhWEtndFNIazlYYUo0Zw==)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: SKM - 02.10.15 - klo:20:06

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 02.10.15 - klo:20:10
mutta kun esim samessa on uhan oikeet ovet niin siitäkin mashtuu kulkemaan kun net aukee enemmän kuin joku valtun ovi nykysissä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Dr.Who - 02.10.15 - klo:20:20

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Natikan XL ohjaamot ranskalaisia? ei ole vielä saranat repeilleet ja ovetkin kiinni on pysynyt silloin kun on kiinni.Ja kaikesta huolimatta tuo kaappariovimalli on toimiva,sehän ei aukea "selälleen" niinkuin etureunasta saranoitu,eikä tarvitsekaan ohjaamoon noustessa.Mutta jälkijunassahan tuo valtu on tässäkin asiassa ollut.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.10.15 - klo:20:28

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Natikan XL ohjaamot ranskalaisia? ei ole vielä saranat repeilleet ja ovetkin kiinni on pysynyt silloin kun on kiinni.Ja kaikesta huolimatta tuo kaappariovimalli on toimiva,sehän ei aukea "selälleen" niinkuin etureunasta saranoitu,eikä tarvitsekaan ohjaamoon noustessa.Mutta jälkijunassahan tuo valtu on tässäkin asiassa ollut.
No poitsu, jo -60 luvulla kaappariovet, eli sillä aloitettiin!!
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Köntys - 02.10.15 - klo:20:31

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Natikan XL ohjaamot ranskalaisia? ei ole vielä saranat repeilleet ja ovetkin kiinni on pysynyt silloin kun on kiinni.Ja kaikesta huolimatta tuo kaappariovimalli on toimiva,sehän ei aukea "selälleen" niinkuin etureunasta saranoitu,eikä tarvitsekaan ohjaamoon noustessa.Mutta jälkijunassahan tuo valtu on tässäkin asiassa ollut.
No poitsu, jo -60 luvulla kaappariovet, eli sillä aloitettiin!!

Onko junissakin ollu kaappariovia?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.10.15 - klo:20:33

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Natikan XL ohjaamot ranskalaisia? ei ole vielä saranat repeilleet ja ovetkin kiinni on pysynyt silloin kun on kiinni.Ja kaikesta huolimatta tuo kaappariovimalli on toimiva,sehän ei aukea "selälleen" niinkuin etureunasta saranoitu,eikä tarvitsekaan ohjaamoon noustessa.Mutta jälkijunassahan tuo valtu on tässäkin asiassa ollut.
No poitsu, jo -60 luvulla kaappariovet, eli sillä aloitettiin!!

Onko junissakin ollu kaappariovia?
Ddr on ruvennu jo ottaan desifiointia, sisäisesti ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.10.15 - klo:20:38
mutta kun esim samessa on uhan oikeet ovet niin siitäkin mashtuu kulkemaan kun net aukee enemmän kuin joku valtun ovi nykysissä.
Oksako tökkii ovenpieleen?
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: malanko - 02.10.15 - klo:21:01
Valmet 700-900:ssa kävi kipeää, jos tuuli tms. löi oven kiinni, kun ukko oli välissä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Ala-Pertti - 02.10.15 - klo:22:06
en tiä. 05 oli viimeinen sarja kotimaisia, joissa tuulilasikin pysyi paikoillaan. nämä nykyiset sellaisia harakanpesiä, jotta jos tuuliruutu ei irtoa itsekseen kopin huojuessa, niin se kerpele hajoaa tuhannenruumeniksi. tai sitten toisinpäin. viime talvena asensivat hajonneen tilalle uuden ja eiköhän tuo jo kesän aikana irronnut liimauksistaan. se liimamassa valui räkänä pitkin lasia lattialle.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: icefarmer - 03.10.15 - klo:01:40
en tiä. 05 oli viimeinen sarja kotimaisia, joissa tuulilasikin pysyi paikoillaan. nämä nykyiset sellaisia harakanpesiä, jotta jos tuuliruutu ei irtoa itsekseen kopin huojuessa, niin se kerpele hajoaa tuhannenruumeniksi. tai sitten toisinpäin. viime talvena asensivat hajonneen tilalle uuden ja eiköhän tuo jo kesän aikana irronnut liimauksistaan. se liimamassa valui räkänä pitkin lasia lattialle.
eiköön ne jonnikan tynnyrikopin tekeleet olleet jäykkyydeltänsä jokseenkin saman aikakauden citröeenin kolariturvallisuuteen verrattavia kehityskaaria, sitte ottivat lusikan kauniiseen käteen ja alkoivat matkimaan parempia kanttisempia merkkejä :-\ :-\ :-\ :-\

kukkaan ikinä muuten koettanu kylkys-sarjan foortilla peruutusta parpyörät päällä ovi auki :'( :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Kaupoi - 03.10.15 - klo:04:59
eiköön ne jonnikan tynnyrikopin tekeleet olleet jäykkyydeltänsä jokseenkin saman aikakauden citröeenin kolariturvallisuuteen verrattavia kehityskaaria,...
Sg2 hyttiä mainostettiin iskulauseella "Hiljainen vallankumous." Kotimaisen lainsäädännön vuoksi asennettiin toinen ovi ja menetettiin paras jäykkyys.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: zetor8045 - 03.10.15 - klo:07:50
eiköön ne jonnikan tynnyrikopin tekeleet olleet jäykkyydeltänsä jokseenkin saman aikakauden citröeenin kolariturvallisuuteen verrattavia kehityskaaria,...
Sg2 hyttiä mainostettiin iskulauseella "Hiljainen vallankumous." Kotimaisen lainsäädännön vuoksi asennettiin toinen ovi ja menetettiin paras jäykkyys.
Vieläkin yks parhaimmista ohjaamoista..
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: piki1 - 03.10.15 - klo:08:26
en tiä. 05 oli viimeinen sarja kotimaisia, joissa tuulilasikin pysyi paikoillaan. nämä nykyiset sellaisia harakanpesiä, jotta jos tuuliruutu ei irtoa itsekseen kopin huojuessa, niin se kerpele hajoaa tuhannenruumeniksi. tai sitten toisinpäin. viime talvena asensivat hajonneen tilalle uuden ja eiköhän tuo jo kesän aikana irronnut liimauksistaan. se liimamassa valui räkänä pitkin lasia lattialle.
05 vanhemmat notkeampia ja sitä uudemmat niin jäykkiä että ei koritunkilla taho oieta millään (tullut muutama  kolari hytti oiottua)saa painaa monta senttiä yli  vanhemmat oikesivat tosi helposti että ei ne tuulilasi ongelmat kyllä notkeudesta johdu ,noista oiotuistakaan ei ole mennyt yhtään lasia eikä kyllä omistakaan.se edellinesen lasivalmistajan lasi ei tahtonut kestää transpointin kyydissä edes valtran toimipisteisiin.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.10.15 - klo:08:42
ohan tässä uoppel "marevanissaki" kuapparit takana.  ;D

(https://search.disconnect.me/image?l=aHR0cHM6Ly9lbmNyeXB0ZWQtdGJuMi5nc3RhdGljLmNvbS9pbWFnZXM/cT10Ym46QU5kOUdjU0cyMUxiRXdsbWl4QmRESW5adWR6c2tWZGV1WmJ4QUFkXzdZb0FhWEtndFNIazlYYUo0Zw==)
Uoppel Marevan  ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Köntys - 03.10.15 - klo:09:04
ohan tässä uoppel "marevanissaki" kuapparit takana.  ;D

(https://search.disconnect.me/image?l=aHR0cHM6Ly9lbmNyeXB0ZWQtdGJuMi5nc3RhdGljLmNvbS9pbWFnZXM/cT10Ym46QU5kOUdjU0cyMUxiRXdsbWl4QmRESW5adWR6c2tWZGV1WmJ4QUFkXzdZb0FhWEtndFNIazlYYUo0Zw==)
Uoppel Marevan  ;D

Ei mikään veret seisauttava ooppeli  ;D
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 03.10.15 - klo:09:49
missä valtussa on teräksiset oven saranat?   ite katellu jo vuosikymmeniä että varmaan olen yhen tai kaksi nähny joissa EI OLIS hitsattu sitä lehteä siellä oven laidalla.     nety piiitkät, kuin ladon ovensaranat on niii heppoista tavaraa ja kun vielä isäntien ajettava ovet auki pelloilla niin mitään ne kestä!         yhessäkään omista traktoreista ei ole tarvinnu hitsata saranoita... paitti se 604ssa oli jo aeimpi omistaja tinannu.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: ht - 03.10.15 - klo:09:51
missä valtussa on teräksiset oven saranat?   ite katellu jo vuosikymmeniä että varmaan olen yhen tai kaksi nähny joissa EI OLIS hitsattu sitä lehteä siellä oven laidalla.     nety piiitkät, kuin ladon ovensaranat on niii heppoista tavaraa ja kun vielä isäntien ajettava ovet auki pelloilla niin mitään ne kestä!         yhessäkään omista traktoreista ei ole tarvinnu hitsata saranoita... paitti se 604ssa oli jo aeimpi omistaja tinannu.

Tuu meille kattomaan.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: piki1 - 03.10.15 - klo:13:55
missä valtussa on teräksiset oven saranat?   ite katellu jo vuosikymmeniä että varmaan olen yhen tai kaksi nähny joissa EI OLIS hitsattu sitä lehteä siellä oven laidalla.     nety piiitkät, kuin ladon ovensaranat on niii heppoista tavaraa ja kun vielä isäntien ajettava ovet auki pelloilla niin mitään ne kestä!         yhessäkään omista traktoreista ei ole tarvinnu hitsata saranoita... paitti se 604ssa oli jo aeimpi omistaja tinannu.

Tuu meille kattomaan.
tuossahan noita on 3eri ikäistä ja yhtään ei oo hitsattu enkä oo nähny muidenkaan valtroissa hitsatun.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: SAS - 03.10.15 - klo:16:02
Vain todella hölmö ajaa ovet aukinaisina.
Olisko tuossa käynyt niin että lapsi ruuhkaa oli ovella ja ovea ei laitettu kunnolla kiinni.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 03.10.15 - klo:16:31
mutta mistä tietää että ovi ei ole kiinni?   ite josku ajannu ja sitten ihmettelly miks kolisee.... on se vaan ihmoa kuin on hepposasti tehty tuokin.    mutta kuiteski eiks noissa ole edes ovivaloa kertomassa että ovi kiinni?        omassa nyyssä on sellanen ja välkkyy jos ovi huolimattomasti kiinni...
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Niitti - 03.10.15 - klo:16:50

Miksi traktoreissa nykyään on tollaset "kaappariovet", jotka aukee vastavirtaan?  :o

Nykyään?

70-luvulla massikoissa, 500-sarjassa
80-luvulla mm. Natikoissa XL-ohjaamot...
Natikan XL ohjaamot ranskalaisia? ei ole vielä saranat repeilleet ja ovetkin kiinni on pysynyt silloin kun on kiinni.Ja kaikesta huolimatta tuo kaappariovimalli on toimiva,sehän ei aukea "selälleen" niinkuin etureunasta saranoitu,eikä tarvitsekaan ohjaamoon noustessa.Mutta jälkijunassahan tuo valtu on tässäkin asiassa ollut.
No poitsu, jo -60 luvulla kaappariovet, eli sillä aloitettiin!!
Mutta sitten taannuttiin ja asennettiin saranat väärään paikkaan pitkälle 90-luvulle saakka.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: farmex - 03.10.15 - klo:17:26
Kyllä hiivattia voi ajaa ovi auki. Siinähän on oikein säädettävä haka sitävarten. Saranat kyllä kestää.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Dr.Who - 03.10.15 - klo:18:28
Kyllä sitä voi ajaa ovet auki ja jopa ottaa ovet pois kokonaan jos siltä tuntuu.No tuo pätee noihin vanhempiin,ja nimenomaan valmeteissa ajavat ovet auki,tiedä sitten onko ne niin tukalia koppeja.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: SAS - 03.10.15 - klo:18:48
Kyllä sitä voi ajaa ovet auki ja jopa ottaa ovet pois kokonaan jos siltä tuntuu.No tuo pätee noihin vanhempiin,ja nimenomaan valmeteissa ajavat ovet auki,tiedä sitten onko ne niin tukalia koppeja.
Olisit heti sanonut ,viime kesänä ajettiin läheltä rehua ilman ovia kovalla helteellä 665 : a.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: John Ferguson - 03.10.15 - klo:19:13
mutta mistä tietää että ovi ei ole kiinni?   ite josku ajannu ja sitten ihmettelly miks kolisee.... on se vaan ihmoa kuin on hepposasti tehty tuokin.    mutta kuiteski eiks noissa ole edes ovivaloa kertomassa että ovi kiinni?        omassa nyyssä on sellanen ja välkkyy jos ovi huolimattomasti kiinni...
Ferkutsoonissa ja jontikassa kuulee sulkiessa meneekö ovi kunnolla kiinni jos korva on harjaantunut.  ;)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: 82-90 - 03.10.15 - klo:19:18
ohan tässä uoppel "marevanissaki" kuapparit takana.  ;D

(https://search.disconnect.me/image?l=aHR0cHM6Ly9lbmNyeXB0ZWQtdGJuMi5nc3RhdGljLmNvbS9pbWFnZXM/cT10Ym46QU5kOUdjU0cyMUxiRXdsbWl4QmRESW5adWR6c2tWZGV1WmJ4QUFkXzdZb0FhWEtndFNIazlYYUo0Zw==)
Uoppel Marevan  ;D

no mitä mie oon nähnynnä noita niin kuskit järestään "marevanikäsiä".  ;)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 03.10.15 - klo:19:24
mutta toverit!  kattokaas noita vanhoja    ... 05 sarjan mainoksia niin niissä ajetaan ovi auki melkein jokaisessa...  ja sitten kun kattoo mitä toi 40mm X6 milliä lattarauta kestää tollasta ovee niin jo on aika vakiiri et ei joutu hitsaan jos ovet auki ajaa...           ite minenomaan kattonnu ainakin valtun pihassa noita että jokainen hitsattu tehtaalta lähtiessä... siis myöhemmin.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: JayZ - 03.10.15 - klo:19:34
mutta mistä tietää että ovi ei ole kiinni?   ite josku ajannu ja sitten ihmettelly miks kolisee.... on se vaan ihmoa kuin on hepposasti tehty tuokin.    mutta kuiteski eiks noissa ole edes ovivaloa kertomassa että ovi kiinni?        omassa nyyssä on sellanen ja välkkyy jos ovi huolimattomasti kiinni...
Lukko on kaksi toiminen. Ykkös-asento on ns. tuulihaka ja kakkosasento sitten kunnolla kiinni. Jos ovi on tuossa ykkös-asennossa kuuluu kaikki melu pihalta todella selvästi koppiin. Ei tarvitse olla edes harjaantunut korva kun tuon kuulee.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Neke - 03.10.15 - klo:19:44
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/ovi-lensi-kuin-paperilappunen-traktorin-irronnut-ovi-saikaytti-kunnolla-aanekoskelaisen-mtk-pomon/2141020?pwbi=5dfdc97202c40728f9a6a92c16aa15e8
Vai onko oven säppi valtrassa sakemannin SAS tietänee.
Toisekseen onko traktorin ohjaamo joku päivähoitopaikka >:(

Koska traktorinohjaamosta on tullut tieliikenteeseen hyväksytty lastenhoitopaikka.

MTK:lla on vissihi oma lakikirja.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 03.10.15 - klo:20:05
mutta kuin monessa taloudessa yleensä nuo kersat saa pysymään traktorin kopista erossa?   en ite tiiä mutta monessa paikassa on noi lapset yleensä mukana noissa koneissa jos ei äitee ihan ite niitä vahi sitten pirtissä.   sehän on tervettä ulkoilua kun saa olla traktorin kyydissä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: malanko - 03.10.15 - klo:20:10
Mitä järkeä on maksaa kalliista hiljaisesta pölyttömästä ilmastoidusta ohjaamosta, kun ajellaan ovet ja ikkunat auki. :o
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.10.15 - klo:20:56
Järkyttävää kooheltamista, taas kerran
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.10.15 - klo:21:55
mutta toverit!  kattokaas noita vanhoja    ... 05 sarjan mainoksia niin niissä ajetaan ovi auki melkein jokaisessa...  ja sitten kun kattoo mitä toi 40mm X6 milliä lattarauta kestää tollasta ovee niin jo on aika vakiiri et ei joutu hitsaan jos ovet auki ajaa...           ite minenomaan kattonnu ainakin valtun pihassa noita että jokainen hitsattu tehtaalta lähtiessä... siis myöhemmin.
Älä jauha pashaa, ei ole -05 sarjan ovensaranat alimitoitettu. Mitä sä Valmetin mainoksia kuolaat, jos kerran se Samee on sun märkä päiväunes.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: icefarmer - 03.10.15 - klo:23:16
mutta toverit!  kattokaas noita vanhoja    ... 05 sarjan mainoksia niin niissä ajetaan ovi auki melkein jokaisessa...  ja sitten kun kattoo mitä toi 40mm X6 milliä lattarauta kestää tollasta ovee niin jo on aika vakiiri et ei joutu hitsaan jos ovet auki ajaa...           ite minenomaan kattonnu ainakin valtun pihassa noita että jokainen hitsattu tehtaalta lähtiessä... siis myöhemmin.
Älä jauha pashaa, ei ole -05 sarjan ovensaranat alimitoitettu. Mitä sä Valmetin mainoksia kuolaat, jos kerran se Samee on sun märkä päiväunes.
valametn saranoos rasvanippaki, onko fiudessa tai nyyssä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: TDK - 03.10.15 - klo:23:21
mutta toverit!  kattokaas noita vanhoja    ... 05 sarjan mainoksia niin niissä ajetaan ovi auki melkein jokaisessa...  ja sitten kun kattoo mitä toi 40mm X6 milliä lattarauta kestää tollasta ovee niin jo on aika vakiiri et ei joutu hitsaan jos ovet auki ajaa...           ite minenomaan kattonnu ainakin valtun pihassa noita että jokainen hitsattu tehtaalta lähtiessä... siis myöhemmin.
Älä jauha pashaa, ei ole -05 sarjan ovensaranat alimitoitettu. Mitä sä Valmetin mainoksia kuolaat, jos kerran se Samee on sun märkä päiväunes.
valametn saranoos rasvanippaki, onko fiudessa tai nyyssä :-\ :-\ :-\ :-\
Ei ole. Niissä on saranat suunniteltu sille mallille ettei tarvi jatkuvasti olla öljyämässä.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Hervast - 04.10.15 - klo:13:02
mutta kuin monessa taloudessa yleensä nuo kersat saa pysymään traktorin kopista erossa?   en ite tiiä mutta monessa paikassa on noi lapset yleensä mukana noissa koneissa jos ei äitee ihan ite niitä vahi sitten pirtissä.   sehän on tervettä ulkoilua kun saa olla traktorin kyydissä.

Siinä onkin oikea mies maajussien etuja valvomassa, jos ei edes omia kersojaan saa pidettyä ojennuksessa.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Oksa - 04.10.15 - klo:19:31
niin, parempihan net on istuttaa tuvan penkille ja pelaamaan jotain farminjotain... siinähän net oppivat oikein tekemisen meininkiä ja tukia huutamaan....                      kyllä noissa kopeissa näkyy usein kersat olevan mukana kun töitä tekevät...                      ja ainakin noissa 1980-luvun valtuissa ollu mitään nippoja rasvaa varten muutta aika monta saranalehteä tinattua vahvistaen.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: Toivo Tonta - 04.10.15 - klo:21:58
niin, parempihan net on istuttaa tuvan penkille ja pelaamaan jotain farminjotain... siinähän net oppivat oikein tekemisen meininkiä ja tukia huutamaan....                      kyllä noissa kopeissa näkyy usein kersat olevan mukana kun töitä tekevät...                      ja ainakin noissa 1980-luvun valtuissa ollu mitään nippoja rasvaa varten muutta aika monta saranalehteä tinattua vahvistaen.
Älä jauha pashaa.
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: icefarmer - 04.10.15 - klo:22:03
niin, parempihan net on istuttaa tuvan penkille ja pelaamaan jotain farminjotain... siinähän net oppivat oikein tekemisen meininkiä ja tukia huutamaan....                      kyllä noissa kopeissa näkyy usein kersat olevan mukana kun töitä tekevät...                      ja ainakin noissa 1980-luvun valtuissa ollu mitään nippoja rasvaa varten muutta aika monta saranalehteä tinattua vahvistaen.
no mites net voortien takalasit kehyksineen  tuolta ajalta, lähes kaikki x600 sarjan voortit yleensä vaihtokonerivissä ilman takalasia ja hytti sisältä sen mukanen kun ne verholut on mitä on ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: Kotimaista laatua
Kirjoitti: JösseJänis - 05.10.15 - klo:13:29
en tiä. 05 oli viimeinen sarja kotimaisia, joissa tuulilasikin pysyi paikoillaan. nämä nykyiset sellaisia harakanpesiä, jotta jos tuuliruutu ei irtoa itsekseen kopin huojuessa, niin se kerpele hajoaa tuhannenruumeniksi. tai sitten toisinpäin. viime talvena asensivat hajonneen tilalle uuden ja eiköhän tuo jo kesän aikana irronnut liimauksistaan. se liimamassa valui räkänä pitkin lasia lattialle.
eiköön ne jonnikan tynnyrikopin tekeleet olleet jäykkyydeltänsä jokseenkin saman aikakauden citröeenin kolariturvallisuuteen verrattavia kehityskaaria, sitte ottivat lusikan kauniiseen käteen ja alkoivat matkimaan parempia kanttisempia merkkejä :-\ :-\ :-\ :-\

SG II oli kyllä ihan jäykkä ohjaamo siihen asti, kunnes joku Suomessa keksi, että siihen pitää tehdä oikealle puolelle ovi. Mallista ja vuosimallista riippuen niitä on saanut alkuperäisillä kulkureiteillä ja Suomessa lisätyillä aukoilla. Jonkin verran niitä täällä pilattuja on sitten hitsailtu takaisin yksiovisiksi.

Ja mitä tulee vanhan Citikan kolariturvallisuuteen, siitäkin täytyy olla eri mieltä. Muuan tuttavani nimittäin törmäsi joskus viitisen vuotta sitten 80-luvun Citroen BX:llä rajavartioston koiraan. Tömäys oli tuhoisa. Auto meni säpäleiksi melkein tuulilasia myöten. Lujitemuovia ja pyöränripustuksia lensi puolen kinkerpiirin alueelle. Kuskin mennessä katsomaan, jäikö koira kitumaan, hurtta puri tätä käteen ja poistui mielenosoituksellisesti paikalta. Koiran ohjaaja pahoitteli tapahtunutta ja neuvoi hakemaan korvauksia valtiokonttorista. No, eihän 500 000 km. ajetusta Bexistä montaa satasta saanut, mutta turvallinen auto se oli kaikille osapuolille. Koirakaan ei ollut kuin kaksi viikkoa sairauslomalla.