Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: btwft - 13.04.13 - klo:15:29

Otsikko: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: btwft - 13.04.13 - klo:15:29
Kertokaapas millaisia tehoja/vääntöjä on penkitetty omista ja kylänmiesten traktoreista.
Onko koneet olleet vakioita vai jollain tavalla piristettyjä.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 13.04.13 - klo:15:52
6920 autopower,tumpista 204.Eli konetehoo n224.Laitteeseen on joku edellinen laittanu b-boksin.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: mx - 13.04.13 - klo:16:35
Valtra T161 Advance
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: nuffieldmaster - 13.04.13 - klo:18:40
Reilu 5 traktoria ilmoittautunut joensuuhun, itse myös jos vaan hyvä keli sattuu niin ajallan nuffetin dynoon.  8)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: justus - 13.04.13 - klo:19:21
Valmet 502 125hv 400nm 8)
http://www.youtube.com/watch?v=ro7SzBWW1Rg
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 13.04.13 - klo:19:53
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: zetor8045 - 13.04.13 - klo:19:56
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\
VTT testattu eiks oo  ::)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Opelmies - 13.04.13 - klo:19:58
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Eli sun Jortikassas on sitten lastutettunakin vähemmän voimaa mitä tehdas lupaa? :o :o :o :o
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 13.04.13 - klo:20:02
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Eli sun Jortikassas on sitten lastutettunakin vähemmän voimaa mitä tehdas lupaa? :o :o :o :o
Eihän 6920 ole vakiona kuin 160? hv,eli b-boxi olis tuonu 20hv lisää.
Mutta jotenki noi LTR lukemat tuntui aika kovilta,ja verrokkivääntö toisessa penkis antoi pienempiä lukuja.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Opelmies - 13.04.13 - klo:20:06
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Eli sun Jortikassas on sitten lastutettunakin vähemmän voimaa mitä tehdas lupaa? :o :o :o :o
Eihän 6920 ole vakiona kuin 160? hv,eli b-boxi olis tuonu 20hv lisää.
Mutta jotenki noi LTR lukemat tuntui aika kovilta,ja verrokkivääntö toisessa penkis antoi pienempiä lukuja.

Joo, ihan sama, emmää niin vakavissani ollut...
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Kenni - 13.04.13 - klo:20:11
Vakio 8350 Valtra 12000tuntii rullattuna anto likimain sen mitä siinä uutenakin on ollu.
121hp/562nm ulosottolta

Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: zetor8045 - 13.04.13 - klo:20:24
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Eli sun Jortikassas on sitten lastutettunakin vähemmän voimaa mitä tehdas lupaa? :o :o :o :o
Eihän 6920 ole vakiona kuin 160? hv,eli b-boxi olis tuonu 20hv lisää.
Mutta jotenki noi LTR lukemat tuntui aika kovilta,ja verrokkivääntö toisessa penkis antoi pienempiä lukuja.
Ei kai se sen enempää ole myyntipenkki kuin muutkaan kun ennen ja jälkeen mitataan tehot... Ja VTT testattu...   Mutta oliko se sen itse tekemä jo matkassa mukana??
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 13.04.13 - klo:20:32
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Eli sun Jortikassas on sitten lastutettunakin vähemmän voimaa mitä tehdas lupaa? :o :o :o :o
Eihän 6920 ole vakiona kuin 160? hv,eli b-boxi olis tuonu 20hv lisää.
Mutta jotenki noi LTR lukemat tuntui aika kovilta,ja verrokkivääntö toisessa penkis antoi pienempiä lukuja.
Ei kai se sen enempää ole myyntipenkki kuin muutkaan kun ennen ja jälkeen mitataan tehot... Ja VTT testattu...   Mutta oliko se sen itse tekemä jo matkassa mukana??
Oli ittetehty.
No mun jonnikalle se näytti boxi pois päällä 170 tumpista.
Jotenki tuntuu ettei LTR ohjelmia ainakaan mun koneisiin tule 8)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Varjo79 - 13.04.13 - klo:20:56
Valmet 502 125hv 400nm 8)
http://www.youtube.com/watch?v=ro7SzBWW1Rg
Noni siinä alkaa oleen jo asennetta. 8)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: MacGyver - 13.04.13 - klo:21:24
Kysykääs sitten siltä penkkimestarilta joko se saa EGR:n pysymään kiinni ohjelmoinnilla?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: SKN - 13.04.13 - klo:21:34
Anteeks maalaisuuteni, mutta mitä tosta kostuu kun rakvaattoria huudattaa pannu punasena ton matolaatikon edesä? ***** kasvaa ja pääsee vilauttamaan dyno-lappua kahvilan kansalle?

Vai mikä tossa on hienoo????
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: zetor8045 - 13.04.13 - klo:22:31
Kysykääs sitten siltä penkkimestarilta joko se saa EGR:n pysymään kiinni ohjelmoinnilla?
Matson nimimerkillä on käsittääkseni ainakin 6630 nykyään semmonen ohjelma että EGR on suljettu oikein...
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Hiippailija - 14.04.13 - klo:01:46
Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: zetor8045 - 14.04.13 - klo:07:01
Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)
Findiesel on varmaan perehtynyt enemmän tällä hetkellä tuohon jonnikan sieluun...  Ottanut oikeen asiakseen vois sanoo  ;D 
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: mx- - 14.04.13 - klo:07:37
Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)

Mulle kävi tällä viikolla findiesel ottamassa egr:n jonnusta pois, ja voin suositella :-)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: bouli - 14.04.13 - klo:08:36
Anteeks maalaisuuteni, mutta mitä tosta kostuu kun rakvaattoria huudattaa pannu punasena ton matolaatikon edesä? ***** kasvaa ja pääsee vilauttamaan dyno-lappua kahvilan kansalle?

Vai mikä tossa on hienoo????
Noissa mittaustapahtumissa lienee tärkein pointti se että muut kylän miehet näkee kuinka se oma silmäterä polkee suohon muut kokoluokkaa isommat koneet.
"Että on se vaan tuo Ekin volvovalmetti kovettu peli, ei ihmekkään että kultivaattori huilaa!" ja rehevät naurut päälle..
Siinä se Ekin ryhti nousee pari tuumaa ja pippeli kasvaa ihan eri malliin kuin huoltoyrittäjän kanssa kaksin metsänvarjoisen hallin nurkalla mitattaessa.  :P  ::)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: ktm87 - 14.04.13 - klo:08:40
Anteeks maalaisuuteni, mutta mitä tosta kostuu kun rakvaattoria huudattaa pannu punasena ton matolaatikon edesä? ***** kasvaa ja pääsee vilauttamaan dyno-lappua kahvilan kansalle?

Vai mikä tossa on hienoo????
Noissa mittaustapahtumissa lienee tärkein pointti se että muut kylän miehet näkee kuinka se oma silmäterä polkee suohon muut kokoluokkaa isommat koneet.
"Että on se vaan tuo Ekin volvovalmetti kovettu peli, ei ihmekkään että kultivaattori huilaa!" ja rehevät naurut päälle..
Siinä se Ekin ryhti nousee pari tuumaa ja pippeli kasvaa ihan eri malliin kuin huoltoyrittäjän kanssa kaksin metsänvarjoisen hallin nurkalla mitattaessa.  :P  ::)
fentithän ostetaan samasta syystä :)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: MacGyver - 14.04.13 - klo:10:01
Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)
Findiesel on varmaan perehtynyt enemmän tällä hetkellä tuohon jonnikan sieluun...  Ottanut oikeen asiakseen vois sanoo  ;D

Mun käsityksen mukaan tän hetken parhaat ohjelmat Valtraan ja JD:hen. Tietää mitä tekee eikä vaan lisää ruiskutusannosta.
Kannattaa ainakin haastatella jos meinaa ohjeman laittaa.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 14.04.13 - klo:10:38
Anteeks maalaisuuteni, mutta mitä tosta kostuu kun rakvaattoria huudattaa pannu punasena ton matolaatikon edesä? ***** kasvaa ja pääsee vilauttamaan dyno-lappua kahvilan kansalle?

Vai mikä tossa on hienoo????
Noissa mittaustapahtumissa lienee tärkein pointti se että muut kylän miehet näkee kuinka se oma silmäterä polkee suohon muut kokoluokkaa isommat koneet.
"Että on se vaan tuo Ekin volvovalmetti kovettu peli, ei ihmekkään että kultivaattori huilaa!" ja rehevät naurut päälle..
Siinä se Ekin ryhti nousee pari tuumaa ja pippeli kasvaa ihan eri malliin kuin huoltoyrittäjän kanssa kaksin metsänvarjoisen hallin nurkalla mitattaessa.  :P  ::)
Tietysti osalla on tuokin syy.Mutta itse kävin sen vuoksi että näkee onko edellinen omistaja laittanu ehkä liikaa potkua ::) Ei ollu laittanu.
Edellises hollannis oli tavoitteena lievä piristys.Tarkoitus oli n200,penkis tuli 272.Oli helppo pienennellä tehot,kun tiesi että tuli hiukan liikaa.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: bouli - 14.04.13 - klo:11:08
Anteeks maalaisuuteni, mutta mitä tosta kostuu kun rakvaattoria huudattaa pannu punasena ton matolaatikon edesä? ***** kasvaa ja pääsee vilauttamaan dyno-lappua kahvilan kansalle?

Vai mikä tossa on hienoo????
Noissa mittaustapahtumissa lienee tärkein pointti se että muut kylän miehet näkee kuinka se oma silmäterä polkee suohon muut kokoluokkaa isommat koneet.
"Että on se vaan tuo Ekin volvovalmetti kovettu peli, ei ihmekkään että kultivaattori huilaa!" ja rehevät naurut päälle..
Siinä se Ekin ryhti nousee pari tuumaa ja pippeli kasvaa ihan eri malliin kuin huoltoyrittäjän kanssa kaksin metsänvarjoisen hallin nurkalla mitattaessa.  :P  ::)
Tietysti osalla on tuokin syy.Mutta itse kävin sen vuoksi että näkee onko edellinen omistaja laittanu ehkä liikaa potkua ::) Ei ollu laittanu.
Edellises hollannis oli tavoitteena lievä piristys.Tarkoitus oli n200,penkis tuli 272.Oli helppo pienennellä tehot,kun tiesi että tuli hiukan liikaa.
Joo, ymmärrän kyllä että tietyissä tilanteissa tehon mittaukselle on erittäin perustellut syyt.

Mutta mä olen joskus ollut tuollaista yleistä tehonmittaustilaisuutta ollut seuraamassa ja kyllä siinä vaan oli enemmän sellaista "suuren urheilujuhlan" henkeä ilmassa..
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 14.04.13 - klo:11:40
Kuka ohjelmantekijöistä sitte tajuaa jontikoista eniten? Findiesel, LTR ? Findieselin nettisivut on ainaki aika vakuuttavat, ja eikä kyntäjänkään kertomukset huonoa kuvaa anna.

Parempi vaihtoehto ohjelma silti taitaa olla tekijästä riippumatta kusetusboxiin verrattuna.. ::)

Mulle kävi tällä viikolla findiesel ottamassa egr:n jonnusta pois, ja voin suositella :-)

Samas hallis taes omastin egr hävitä ja sit tehot myös  :P


Mut kyl kaveria jututti niin aika guru on llajissaan. Kertoneen jotain et käy englannissa asti koneita ronkaalaamassa kun muita saman tasoisia ole euroopassa. Ja kun nettisivuilta lukee niin kyl asiaan oikeesti perehtynnä ja tietää sit eikä luule vain mitä tekee. Kyntäjällä on suurempi ja pitempi aikasempi referenssi 2 koneesta ja sen toimivuudesta. Ja eihän tuo moettii osanna.

Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Matson^ - 14.04.13 - klo:13:26
Kysykääs sitten siltä penkkimestarilta joko se saa EGR:n pysymään kiinni ohjelmoinnilla?
Matson nimimerkillä on käsittääkseni ainakin 6630 nykyään semmonen ohjelma että EGR on suljettu oikein...
Juu, ja nyt jo varmaan aika monella muullakin kun omaankin se tehtii jo reilu puolivuotta sitten.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Ana - 14.04.13 - klo:17:52
Kysykääs sitten siltä penkkimestarilta joko se saa EGR:n pysymään kiinni ohjelmoinnilla?
Matson nimimerkillä on käsittääkseni ainakin 6630 nykyään semmonen ohjelma että EGR on suljettu oikein...
Juu, ja nyt jo varmaan aika monella muullakin kun omaankin se tehtii jo reilu puolivuotta sitten.

Samate täällä 7530 LTR toimesta egr kiinni ja vähä potkua lisää, tuli mukava peli ajella.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: 42 - 14.04.13 - klo:21:33
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Siis heti LTR penkityksen jälkeen vai enne sitä?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 14.04.13 - klo:21:44
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Siis heti LTR penkityksen jälkeen vai enne sitä?
Jälkeen.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: SKN - 14.04.13 - klo:21:48
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Siis heti LTR penkityksen jälkeen vai enne sitä?
Jälkeen.
Jälkeejääny???? Onko lehtimäki penkitetty????
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Opelmies - 14.04.13 - klo:21:57
No nyt oli käyny toi 367 vääntäny hollanti toises penkis,ja oletus on että LTR penkki näyttäis n40hv liikaa :o Taitaa olla sellainen myyntipenkki :-\

Siis heti LTR penkityksen jälkeen vai enne sitä?
Jälkeen.
Jälkeejääny???? Onko lehtimäki penkitetty????

Vai pukitettu? By sorkkis? Vaatiiko lehtimäki rosteripukin?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: herttu - 14.04.13 - klo:23:53
T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.

T: Kone on kunnossa
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: raipe - 15.04.13 - klo:08:28
Millaisen akselin läpi otetaan yli 200hv:n teho?
Normaali 1 3/8" 6-ura ei kai kestä kun joku vajaa 100hv(540rpm)ja tiuhapoori kai sitten puolet enemmän,jos 1000rpm.Ei ole tullut uusia koneita katsottua.Aikanaan Fiatin grandimalleissa oli iso akseli,muistaakseni 45mm.
Ja niissähän sitää voimaa oli ihan työkoneeseenkin asti.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: maamees - 15.04.13 - klo:15:15
Tuo Ltr:n penkki on aika erilainen mitä on tottunut näkemään, ei ole sellaista kyykytyksen tuntua edes vääntöä haettaessa. Itse asiassa koko mittaus on aika lyhyt. Pyöritetään julmetun painavaa rumpua ensin tyhjäkäynnillä, sitten lappu lattiaan ja kun kierrokset on tapissa, homma on ohi. No, voi se tietty hetken kestää, että saa kehitettyä kierrokset 1000 perällä. Onko siinä jo viime päivinä ollut vapaakytkin/räikkäakseli käytössä? Mikä olisi pakollinen, jotta se kone voi itse laittaa rummun pyörimään pakkajarrullisissa koneissakin. Mikään tavallinen raktori ei kerralla saa sitä pyörimään 1000 perällä. Tai sitten on rääkkäystä.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 15.04.13 - klo:15:42
Tuo Ltr:n penkki on aika erilainen mitä on tottunut näkemään, ei ole sellaista kyykytyksen tuntua edes vääntöä haettaessa. Itse asiassa koko mittaus on aika lyhyt. Pyöritetään julmetun painavaa rumpua ensin tyhjäkäynnillä, sitten lappu lattiaan ja kun kierrokset on tapissa, homma on ohi. No, voi se tietty hetken kestää, että saa kehitettyä kierrokset 1000 perällä. Onko siinä jo viime päivinä ollut vapaakytkin/räikkäakseli käytössä? Mikä olisi pakollinen, jotta se kone voi itse laittaa rummun pyörimään pakkajarrullisissa koneissakin. Mikään tavallinen raktori ei kerralla saa sitä pyörimään 1000 perällä. Tai sitten on rääkkäystä.
Tyhjäkäynnillä 6920 vain hörähti kun kerralla napsautti ulosoton päälle ja hienosti lähti pyöriin 8)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: BACKSPACE - 15.04.13 - klo:15:55
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: karhu3 - 15.04.13 - klo:16:13
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???

Onhan ruokintasuunnittelukin :o
Tehonmittauksella voi optimoida äkeenveturin soveltuvuuden lepakkosampon eteen.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Kenni - 15.04.13 - klo:17:10
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???

Onhan ruokintasuunnittelukin :o
Tehonmittauksella voi optimoida äkeenveturin soveltuvuuden lepakkosampon eteen.
Jep jep..vähennyksiin tottakai ja päiväraha viä kaupanpäälle.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Toivo Tonta - 15.04.13 - klo:19:17
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???

Onhan ruokintasuunnittelukin :o
Tehonmittauksella voi optimoida äkeenveturin soveltuvuuden lepakkosampon eteen.
Eikö lepakot ole jo rauhotettu?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 15.04.13 - klo:19:17
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???
Yhtälailla kuin joku 1700euron hiivasäkki,jolla ei ole tuotannollista vaikutusta :'(
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: SKN - 15.04.13 - klo:19:53
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???
Yhtälailla kuin joku 1700euron hiivasäkki,jolla ei ole tuotannollista vaikutusta :'(

XXXL kokoinen maksullinen nainen jolle pitäsi antaa canesten compia?????

Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 15.04.13 - klo:19:54
Onkos tälläinen tehonmittausleikki oikeasti vähennyskelpoinen meno  ???
Yhtälailla kuin joku 1700euron hiivasäkki,jolla ei ole tuotannollista vaikutusta :'(

XXXL kokoinen maksullinen nainen jolle pitäsi antaa canesten compia?????
;D ;D :'(
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: mike - 15.04.13 - klo:20:05
T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.

T: Kone on kunnossa


Tuo vääntö...täyttä paskapuhetta,2373 NM tuollasesta lypsykoneesta...ei ikinä.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: kyntaja - 15.04.13 - klo:20:15
T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.

T: Kone on kunnossa


Tuo vääntö...täyttä paskapuhetta,2373 NM tuollasesta lypsykoneesta...ei ikinä.

Juu..hiukka korkeelta tuntuu.... Tosta tulee kumminkin 1186nm koneeseen.... Vaatii kyl yleensä yli 200hp et saadaan tommosia vääntöjä... Ainakin jos ei ole erikseen haettu vääntöjä
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: retku - 16.04.13 - klo:19:00
kävin tänään pyöräyttämässä vanhalla valtra 8550:llä 314hv voimanotosta.
toinen kova kone oli versu 152 jossa oli 278hv.
päivän hienoin kone oli kuutos belarus 1221 josta tuli 122.1hv, eli suht tarkaan tyyppinumeron verran.
naapurin n121 vään si 165hv tapista. on ollutkin aika pirteän oloinen, ex omistajan aikana viritetty
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: SKN - 16.04.13 - klo:21:01
kävin tänään pyöräyttämässä vanhalla valtra 8550:llä 314hv voimanotosta.
toinen kova kone oli versu 152 jossa oli 278hv.
päivän hienoin kone oli kuutos belarus 1221 josta tuli 122.1hv, eli suht tarkaan tyyppinumeron verran.
naapurin n121 vään si 165hv tapista. on ollutkin aika pirteän oloinen, ex omistajan aikana viritetty


 ;D ;D ;D ;D ;D

On se kova äijä tuo retku. ;D
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Opelmies - 16.04.13 - klo:21:20
kävin tänään pyöräyttämässä vanhalla valtra 8550:llä 314hv voimanotosta.
toinen kova kone oli versu 152 jossa oli 278hv.
päivän hienoin kone oli kuutos belarus 1221 josta tuli 122.1hv, eli suht tarkaan tyyppinumeron verran.
naapurin n121 vään si 165hv tapista. on ollutkin aika pirteän oloinen, ex omistajan aikana viritetty




 ;D ;D ;D ;D ;D

On se kova äijä tuo retku. ;D

Sää olet kohta piiritetty! Retku valtuineen idässä, Realisti raivioneen pohjoisessa ja Make kesälöpöineen etelässä! :o
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: kantola - 16.04.13 - klo:21:25
Eikös tuo ole Opelmiehelläkin pian näytön paikka Syvärin konehuollossa? :P
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: wolfheartscry - 16.04.13 - klo:23:01
T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.

T: Kone on kunnossa

Tuo vääntö...täyttä paskapuhetta,2373 NM tuollasesta lypsykoneesta...ei ikinä.
Taitaa olla 540:llä mitattu

Tuosta jos oikaisemalla lasketaan (pitäsi vielä huomioida hävikki matkalla moottorista dynoon), niin n. 680 Nm moottorissa 540 pto-kierroksia vastaavalla moottorin nopeudella, jonka oletin olevan 1900. Jos siis dyno-mittaus oli tehty 540- pto-kierroksilla, kuten tekstistä ymmärsin. Maksimimomentti on vielä alempana eli jossakin 1500 paikkeilla. Tehohan on tunnetusti momentin ja kulmanopeuden tulo eli jos teho on vakio ja kierrokset puolitetaan (1000 pto vs moottorin 2000), niin momentti tuplaantuu ja vastaavasti 540 vajaa nelinkertaistuu.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Eerop - 16.04.13 - klo:23:08
Joko joensuuhun ilmottautuneita paljonkin?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Varjo79 - 17.04.13 - klo:08:52
T-170
paljon puhuttu egr, hiottu pois. Huolto kertoi laittaneensa 171:sen ohjelman, mitä eroa lienee...
pto rpm 596, 175 ps max ja pto rpm 540, 168,8 ps
maximum torque 2373, sit lopetettiin väännätys.

T: Kone on kunnossa


Tuo vääntö...täyttä paskapuhetta,2373 NM tuollasesta lypsykoneesta...ei ikinä.

Juu..hiukka korkeelta tuntuu.... Tosta tulee kumminkin 1186nm koneeseen.... Vaatii kyl yleensä yli 200hp et saadaan tommosia vääntöjä... Ainakin jos ei ole erikseen haettu vääntöjä
Aika lujulla on voimansiirto noilla väännöillä. Harmi kun kiertue ei poikennut lähi pitäjissä. Olisin tuon 705sen mielenkiinnosta kuskannut penkissä kun tuli uusia osia laitettua.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: btwft - 17.04.13 - klo:13:32
n121, 180hp/675Nm ulosotolta mitattuna.
Otsikko: IKH:n Gynokiertue
Kirjoitti: kantola - 19.04.13 - klo:23:10
IKH:n gynokiertue... vois saada porukkaa liikkeelle enemmän. ???
Otsikko: Vs: IKH:n Gynokiertue
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.04.13 - klo:23:34
IKH:n gynokiertue... vois saada porukkaa liikkeelle enemmän. ???
Mistä se olis lyhenne? Ihan Kauhee Horo?
Otsikko: Vs: IKH:n Gynokiertue
Kirjoitti: kantola - 19.04.13 - klo:23:51
IKH:n gynokiertue... vois saada porukkaa liikkeelle enemmän. ???
Mistä se olis lyhenne? Ihan Kauhee Horo?

Iso-Joen joku... Courtney1 vois tietää tämänkin.
Otsikko: Vs: IKH:n Gynokiertue
Kirjoitti: Toivo Tonta - 19.04.13 - klo:23:59
IKH:n gynokiertue... vois saada porukkaa liikkeelle enemmän. ???
Mistä se olis lyhenne? Ihan Kauhee Horo?

Iso-Joen joku... Courtney1 vois tietää tämänkin.
kukas tää Joe oikein on?
Otsikko: IKH:n Gynokiertue
Kirjoitti: kantola - 20.04.13 - klo:00:36
IKH:n gynokiertue... vois saada porukkaa liikkeelle enemmän. ???
Mistä se olis lyhenne? Ihan Kauhee Horo?

Iso-Joen joku... Courtney1 vois tietää tämänkin.
kukas tää Joe oikein on?

Iso-Joen Kaluhallin pomo itse? Courtney1 vois tietää tämänkin.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: asf130 - 20.04.13 - klo:19:02
Isojoen Konehalli Oy on koko nimi ilman sitä IKH OY:tä
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Bruce Willys - 20.04.13 - klo:20:52
Isojoen Konehalli Oy on koko nimi ilman sitä IKH OY:tä

Nyt kyllä huijaat
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: ktm87 - 20.04.13 - klo:21:01
mä kun olin jo varma että 0pelimies ja snk on perustanu oy:n nimeltä IhananKarvaisetHomot Oy. voi mikä pettymys :/ nyt on lauantai pilalla.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.04.13 - klo:21:03
Isojoen Konehalli Oy on koko nimi ilman sitä IKH OY:tä

Nyt kyllä huijaat
Mä en myöskään usko! Sehän on Kauhajoella >:(
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.04.13 - klo:21:04
mä kun olin jo varma että 0pelimies ja snk on perustanu oy:n nimeltä IhananKarvaisetHomot Oy. voi mikä pettymys :/ nyt on lauantai pilalla.
Onko tää smk joku kolmas pyörä?
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: ktm87 - 20.04.13 - klo:21:06
Isojoen Konehalli Oy on koko nimi ilman sitä IKH OY:tä

Nyt kyllä huijaat
Mä en myöskään usko! Sehän on kauhaJoella >:(
kenen kauha, ja kellä ***** Joella???
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: ktm87 - 20.04.13 - klo:21:07
mä kun olin jo varma että 0pelimies ja snk on perustanu oy:n nimeltä IhananKarvaisetHomot Oy. voi mikä pettymys :/ nyt on lauantai pilalla.
Onko tää smk joku kolmas pyörä?
joku vaahtoava saippuan syöjä o_O
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: SKN - 20.04.13 - klo:21:30
IKH, Ihanin Kalju Homppeli.

Kauhajoki,

Körttiläiset
Avartaa
Unissaan
Homojen
A
nuksia
Ja
Onanoivat
Kotona
Itsekseen
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Väsynyt - 20.04.13 - klo:21:55
 
IKH, Ihanin Kalju Homppeli.

Kauhajoki,

Körttiläiset
Avartaa
Unissaan
Homojen
A
nuksia
Ja
Onanoivat
Kotona
Itsekseen
:P
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: +250 - 20.04.13 - klo:22:50
IKH, Ihanin Kalju Homppeli.

Kauhajoki,

Körttiläiset
Avartaa
Unissaan
Homojen
A
nuksia
Ja
Onanoivat
Kotona
Itsekseen
Aiva paskaa huumoria sulla kyllä nyt ;D
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: asf130 - 21.04.13 - klo:07:25
Isojoki niin sanotusti pakko naitettiin Kauhajokeen mikäli ny muisti ei pätkisi kun 3 tuntia yö unta tuli peräti
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: jusu - 21.04.13 - klo:10:55
Isojoki niin sanotusti pakko naitettiin Kauhajokeen mikäli ny muisti ei pätkisi kun 3 tuntia yö unta tuli peräti
no ei kyllä oo liitetty.. olikahan ettei isojoki antanu tonttia niin muuttivat kjoelle.. no ny tuoki tontti on jo täynnä ::)
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Pumppusuutin - 21.04.13 - klo:17:31
En päässyt koneen kanssa mittauspaikalle ja jäi mietityttämään tuo mittaus tapahtuma. 
Saako noilta dynomittaajilta minkälaisen  paperin käppyröistä. 
Olisiko  jollakulla laittaa omasta koneesta tänne sivulle mallitulostus. 
Vielä kiinnostaa tuo mittaustapa:
Onko se inertiamittaus vai staattinen.
Jos inertia niin kuinka tulosteessa näkyy  häviöt moottorin ja dynon  välillä
Tai onko mittaajan kotisivulla mittaus tuloksia
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Kenni - 21.04.13 - klo:19:44
Ekalla sivulla on kuva lappusesta mikä mulle annettiin. Täytyy olla kirjautuneena että kuva näkyy.
Semmosta isoo rumpua tonnin perällä pyöritettiin. Eka tyhjäkäynnillä ja merkistä talla pohjaan...kierokset tappiin ja homma ohi alle 30sekunnin. Noin 10% ku lisää ni saa konetehot.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: jms77 - 21.04.13 - klo:19:47
PALJONKO MUUTEN PERIVÄT TEHOMITTAUKSESTA? MEILLÄ OLIS TULOSSA ERI VIRMAN DYNOMITTAUS.
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: zetor8045 - 21.04.13 - klo:19:52
PALJONKO MUUTEN PERIVÄT TEHOMITTAUKSESTA? MEILLÄ OLIS TULOSSA ERI VIRMAN DYNOMITTAUS.
EIKÖS SE JOKU 30-50€ YLEENSÄ OLE!!!
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: Eerop - 21.04.13 - klo:21:46
Taisi olla lähempänä konetehoa tuon dynon tulokset, aika positiivisia tuloksia antoi.

Melko järkyttävä oli se alku pyöräytys sille rullalle
Otsikko: Vs: IKH:n dynokiertue
Kirjoitti: retku - 22.04.13 - klo:07:29
Taisi olla lähempänä konetehoa tuon dynon tulokset, aika positiivisia tuloksia antoi.

Melko järkyttävä oli se alku pyöräytys sille rullalle

***ei mun mielestä. esim. fendt 828 pyöritti 248hv ja saksan dlg testissä vastaava pyöritti 260hv. myös vakiokoneet oli yhtä alavireisiä niin kuin muillakin penkeillä.

tossa penkissä on silti virheen mahdollisuus, esim jos tyhjäkäytikierrokset on alussa väärät niin tehot heittää varmasti.